يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

پس از گذشت سه سال آلایندگی خودروها نگران کننده است

  تاريخ:ششم آبان 1387 ساعت 14:14   |     کد : 9873   |     مشاهده: 1265
به گزارش صنعت نیوز به نقل از خبرخودرو ، دبیر انجمن خودرو سازان از وضعیت آلودگی هوا عدم تعویض مبدل نصب شده بر روی اگزوز خودرو ها بعد از گذشت 3 سال ابراز نگرانی کرد.

به گزارش صنعت نیوز به نقل از خبرخودرو ، دبیر انجمن خودرو سازان از وضعیت آلودگی هوا عدم تعویض مبدل نصب شده بر روی اگزوز خودرو ها بعد از گذشت 3 سال ابراز نگرانی کرد.

نعمت بخش در ادامه با اشاره به نقش مهم مبدل ها در کاهش آلودگی هوا از یکسو و در پیش بودن زمستان از سوی دیگر: افزود شایسته است سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان اصلی ترین متولی کاهش آلودگی هوا نسبت به اجباری شدن معاینه فنی خودرو ها بیش از پیش ایفای نقش کند.

وی در ادامه با اعلام اینکه هم اکنون معاینه فنی خودرو ها اجباری است تصریح کرد: از راهنمایی و رانندگی نیز درخواست دارم تا در اجرای قانون مصمم بوده و از تردد خودرو هایی که دارای برچسب معاینه فنی نیستند جلوگیری کند، چرا که این امر با سلامتی مردم و به خصوص کودکان که نسل آینده کشور هستند مرتبط می باشد.

از سوی دیگر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز در جمع بندی مصوبات آخرین نشست کمیته مذکور با تأکید بر اجرای کامل معاینه فنی خودرو ها ، ممانعت از تردد خودرو های فاقد معاینه فنی در تهران را خواستار شد.

دکتر فاطمه واعظ جوادی در این نشست الزام تمامی دستگاه های دولتی، نظامی و انتظامی به معینه فنی خودروهایشان را مورد تاکید قرار و خواستار ارتقای کیفی خودرو ها از جمله الزام به تعویض مبدل های کاتالیستی شد.

گفتی است یکی از مباحث اصلی جلسه امروز(ششم آبان ماه) کمیته کاهش آلودگی هوای تهران به موضوع معاینه فنی و آمار مراجعت به مراکز مکانیزه و برنامه های اجرایی و عملیاتی ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو های تهران اختصاص دارد.

http://www.sanatnews.ir/News/1/9873
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است