پنج شنبه 27 ارديبهشت 1403

سهم معدن در تولید به 15 درصد می رسد

  تاريخ:هفتم آبان 1387 ساعت 09:51   |     کد : 9917   |     مشاهده: 1361
به گزارش صنعت نیوز، معاون اول رئیس جمهور در مراسم بهره برداری رسمی از کارخانة کک سازی زرند کرمان با اشاره به بالا بودن هزینة تولید انرژی در بخش نفت و گاز، گفت: دولت زغال سنگ را به عنوان منبع انرژی ارزان، مورد توجه قرار داده است و با وجود ذخایر عظیم زغال سنگ در کشور می توان از این نعمت خدادادی به نحو مطلوبی بهره برداری کرد.

به گزارش خبرنگار گروه صنایع پیشرفته صنعت نیوز، معاون اول رئیس جمهور در مراسم بهره برداری رسمی از کارخانة کک سازی زرند کرمان با اشاره به بالا بودن هزینة تولید انرژی در بخش نفت و گاز، گفت: دولت زغال سنگ را به عنوان منبع انرژی ارزان، مورد توجه قرار داده است و با وجود ذخایر عظیم زغال سنگ در کشور می توان از این نعمت خدادادی به نحو مطلوبی بهره برداری کرد.

پرویز داوودی کاهش قیمت نفت و گاز را در جهان پدیده ای موقت خواند و افزود: به زودی بهای نفت و گاز باز افزایش خواهد یافت و نباید پایین بودن قیمت باعث شود که از منابع غنی زغال سنگ چشم بپوشیم.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به برنامه چشم انداز و اصل 44 قانون اساسی، بر رشد متوازن تولید و ثروت در کشور تأکید کرد و گفت: میزان رشد تولید از 4 و 8 دهم درصد در سال 1383 به بالای 7 درصد در سال 1386 رسیده که صنعت و معدن کلید اصلی رشد آن بوده است.

وی افزود: میزان رشد صنعت و معدن در کشور از 10 و 8 دهم در سال 1383 به بیش از 17 و 7 دهم درصد در سال 1386 رسیده است.

معاون اول رئیس جمهور در عین حال گفت: سهم معدن در تولید کشور 5 درصد است که به زودی به همت دولت به 15 درصد خواهد رسید.

داوودی رتبه ایران را در تولید فولاد در جهان رتبه بیستم اعلام کرد و افزود: با توجه دولت و سرمایه گذاری در این بخش، به رتبه هفدهم در جهان خواهیم رسید.

معاون اول رئیس جمهور بهره برداری از کارخانه کک سازی را گامی عظیم در جهت تولید بخش صنعت ازجمله در بخش فولاد خواند و گفت: ارزش سالیانه تولید این کارخانه 550 میلیون دلار است و با توجه به ایجاد اشتغال برای 800 نفر گام مؤثری نیز در عمران منطقه زرند کرمان به حساب می آید.

کارخانة کک سازی زرند با تولید سالیانه 400 هزار تن کک در هفتاد کیلومتری شمال غرب کرمان و با هزینه ای بیش از 110 میلیارد تومان ساخته و راه اندازی شده است.

http://www.sanatnews.ir/News/1/9917
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است