شنبه 29 ارديبهشت 1403

مواد پیوند استخوان در ایران تولید شد

  تاريخ:هفتم آبان 1387 ساعت 11:33   |     کد : 9929   |     مشاهده: 975
به گزارش صنعت نیوز، رییس هشتمین کنگره انجمن علمی پریودونتولوژی ایران از ساخت مواد پیوند استخوان نخستین بار در کشور باتلاش محققان ایرانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی صنعت نیوز، رییس هشتمین کنگره انجمن علمی پریودونتولوژی ایران از ساخت مواد پیوند استخوان نخستین بار در کشور باتلاش محققان ایرانی خبر داد.

محمدرضا طالبی اردکانی گفت:فرآورده های بیولوژیک بافت های استخوانی و اسکلتی که جزو پرمصرف ترین اقلام رشته های پزشکی و دندانپزشکی است با بهره گیری از مهندسی بافت به تولید رسیده است.

وی گفت: تولید فرآورده های پیوندی که براساس علوم پایه و مهندسی بافت به بازسازی، نگهداری، ارتقا و یا جایگزینی بافت ها یا اعضای انسان اقدام می کند منجر به تولید طیف وسیعی از محصولات می شود که از سه منشا بافت های انسانی، نسوج یا اعضای حیوانی و مواد سنتتیک از منشا بی مهرگان نظیر مرجان دریایی تهیه می شود.

طالبی با اشاره به اینکه مهم ترین تاثیر این تولیدات کمک به افرادی است که استخوان فک آنان تحلیل رفته و امکان کاشت ایمپلنت برای آنان تنها با پیوند استخوان میسر است تصریح کرد: با شیوه جدید می توان بدون برداشت "گرفت استخوانی" از نقطه دیگری از بدن و با استفاده از این پیوند استخوانی، بافت های استخوانی از دست رفته را بازسازی کرد.

وی حذف یک مرحله عمل اضافی برای برداشت گرفت استخوانی از فرد، کاهش هزینه های اعمال جراحی، کاهش اشغال تخت بیمارستان و کاهش هزینه های درمانی برای فرد و سازمان های بیمه گر را از عمده مزایای بهره گیری از این شیوه جدید برشمرد.

طالبی یادآور شد: جزییات این دستاورد پزشکی قرار است در همایش امسال انجمن علمی پریودونتولوژی ایران که در 14 تا 16 آذر در جزیره کیش برپا می شود، ارایه شود.

http://www.sanatnews.ir/News/1/9929
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است