شنبه 29 ارديبهشت 1403

کاردانهای دهان و دندان درطرح پزشک خانواده

  تاريخ:هفتم آبان 1387 ساعت 12:07   |     کد : 9938   |     مشاهده: 1011
به گزارش صنعت نیوز، معاون سلامت وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت:از امسال کاردانهای بهداشت دهان و دندان نیز در طرح پزشک خانواده در روستاها مستقر می شوند .

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی صنعت نیوز، معاون سلامت وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت:از امسال کاردانهای بهداشت دهان و دندان نیز در طرح پزشک خانواده در روستاها مستقر می شوند .

دکتر سید حسن امامی رضوی در مصاحبه با خبرنگار ما افزود:با فعالیت بهداشتکاران دهان ودندان در خانه های بهداشت و مراکز درمانی روستایی ، پیشگیری از بیماریهای دهان و حفظ سلامت دندانها نیز در بین روستاییان ارتقا خواهد یافت .

وی همچنین با بیان اینکه تاکنون 3700 ماما نیز در طرح پزشک خانواده ، که از سه سال قبل از روستاهای کشور آغاز شده ، استقرار یافته اند گفت:با ورود ماماها نیز به این طرح ، آمار مرگ مادران باردار در کشور رو به کاهش گذارده است به گونه ای که سال گذشته فقط 270 مادر در سراسر کشور جان خود را از دست دادند و امسال این آمار که در سالهای قبل بیش از 36 مرگ در صدهزار نفر بود ، به کمتر از 24 در هر صد هزار بارداری رسیده است .

معاون سلامت وزیر بهداشت همچنین در باره اقداماتی که در جهت کاهش آمار سزارین در کشور انجام می شود ، اضافه کرد : برای رسیدن به تعداد مناسب و استاندارد زایمان طبیعی در ایران نیازمند فرهنگ سازی در بین خانمهای جوان و همکاری متخصصان زنان و زایمان هستیم.

وی در عین حال از برگزاری کارگاههای دوره ای آموزش زایمان بدون درد به ماماهای کشور در بیمارستانهای دانشگاهی خبر داد و گفت : برنامه دیگر ما در وزارت بهداشت اصلاح تعرفه های زایمان طبیعی و سزارین است که امیدواریم با بالاتر بردن تعرفه زایمان طبیعی نسبت به سزارین از این راهکار نیز برای بهبود نگرش به زایمان طبیعی در کشور کمک کنیم .

http://www.sanatnews.ir/News/1/9938
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است