يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

واردات خودرو در ایجاد بازار رقابتی تأثیر به سزایی دارد

  تاريخ:هشتم آبان 1387 ساعت 16:38   |     کد : 9989   |     مشاهده: 1351
به گزارش صنعت نیوز به نقل از خبرخودرو، عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت :‌با ممنوعیت و محدودیت واردات شناسنامه ای خودروها ، ‌نه تنها کشور پیشرفت نخواهد کرد بلکه روز به روز صنعت کشور به عقب رانده می شود .

به گزارش صنعت نیوز به نقل از خبرخودرو، عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت :‌با ممنوعیت و محدودیت واردات شناسنامه ای خودروها ، ‌نه تنها کشور پیشرفت نخواهد کرد بلکه روز به روز صنعت کشور به عقب رانده می شود .

گروسی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود :‌ به زودی کشور به سازمان تجارت جهانی خواهد پیوست ، بنابراین واردات خودرو به هر شکل آن ،‌لازم است زیرا در افزایش کیفیت خودرو های داخلی و ایجاد بازار رقابتی تأثیر به سزایی دارد .

وی با اشاره به این که راه حمایت از تولیدات داخلی ،‌بستن مرزها نیست ،‌تصریح کرد : افزایش کیفیت خودروهای داخلی و خدمات پس از فروش ،‌هر دوموجب ترغیب و تشویق مصرف کننده به خرید خودرو های داخلی می شود که این خود حمایت از تولیدات داخلی را به دنبال خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: جلوگیری از واردات ،‌عملا به ضرر تولیدات داخلی است، چراکه تولیدکننده داخلی رغبتی برای رقابت نداشته تا به فکر افزایش کیفیت محصولات باشد .

عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به تخلفات صورت گرفته در زمینه واردات شناسنامه ای گفت :‌باید زمینه ایجاد تخلفات را از بین برد و اجازه ندادکه اشخاص با شناسنامه دیگران ،‌خودرو وارد نمایند . درثانی پرداختن به کیفیت خوردو های داخلی عملا میل مصرف کننده را به سمت خرید خودروهای ساخت داخل سوق داده و در نهایت ،اشخاص رغبتی به واردات خودرو با شناسنامه دیگران نخواهند داشت .

وی در پایان به واردات خودرو های دست دوم اشاره و تأکید کرد:‌در هنگام ورود خودرو به داخل، باید حتما شناسنامه خودرو به طور دقیق بررسی گردد چرا که فروش خودروی دست دوم به عنوان خودروی صفر ،مشکلاتی را از لحاظ ایمنی برای خریداران بوجود می آورد . بنابراین جلوگیری از ورود این خودروها ضروری به نظر می رسد.

http://www.sanatnews.ir/News/1/9989
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است