جمعه 28 ارديبهشت 1403
در نهضت ملی مسکن؛

تامین زمین ۹۸۰ هزار واحد مسکونی

  تاريخ:اول اسفند 1400 ساعت 15:24   |     کد : 245480   |     مشاهده: 1325
به گزارش صنعت نیوز،معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: در ادامه طرح نهضت ملی مسکن تاکنون زمین ۹۸۰ هزار واحد با کاربری مسکونی در سراسر کشور تامین شده است و ۳۲۰ هزار واحد آماده عملیات اجرایی است.

 به گزارش صنعت نیوز،معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: در ادامه طرح نهضت ملی مسکن تاکنون زمین ۹۸۰ هزار واحد با کاربری مسکونی در سراسر کشور تامین شده است و ۳۲۰ هزار واحد آماده عملیات اجرایی است.

آقای محمود محمودزاده در حاشیه هشتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با موضوع مسکن پیشران تولید در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون بیش از ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که بعد از ثبت‌نام سایر متقاضیان می‌توانیم اقدام به معرفی آن‌ها به بانک کنیم.
 
وی گفت: از میان ثبت‌نام شده‌ها برای ۹۵ درصد سه شرط اول یعنی فرم (ج) , سابقه مالکیت و تاهل یا سرپرست خانوار بودن آن‌ها پایش شده و شرط چهارم یعنی داشتن ۵ سال سابقه در محل سکونت باقی مانده که در حال انجام است.
 
محمودزاده افزود: بعد از پایان مراحل پایش متقاضیان، بلافاصله از طریق پیامک به آن‌ها اطلاع رسانی می‌شود تا مراحل بعدی و معرفی به سیستم بانکی انجام شود. 
 
وی گفت: بر اساس قانون جدید جهش تولید مسکن واگذاری زمین به صورت اجاره ۹۹ ساله است که این موضوع موجب کاهش قیمت تمام شده مسکن می‌شود بر این اساس اگر در شهر‌ها ۴۰ درصد قیمت مسکن مربوط به زمین باشد این موضوع میزان قیمت تمام شده را کاهش می‌دهد.
 
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی افزود: خانوار‌هایی که سه فرزند و یا بیشتر داشته باشند در شهر‌هایی که زیر ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، اگر دولت زمین داشته باشد برای حمایت از ازدیاد جمعیت قطعه زمینی به آن‌ها تعلق می‌گیرد. قانون جدیدی از طرف مجلس برای حمایت از افزایش جمعیت تصویب و ابلاغ شد که این قانون از زمان تصویب و ابلاغ قابل اجراست.
 
وی گفت: آیین نامه این قانون مراحل خود را طی کرده و در سایت نهضت ملی مسکن برای ثبت نام مشمولان این قانون اطلاع رسانی شده است.
 
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی افزود: مشمولان می‌توانند با مراجعه به سایت نهضت ملی مسکن اقدام به ثبت نام کنند. 
 
وی در مورد خودمالکی نیز گفت: هیچ محدودیتی در شهر‌ها و کلانشهر‌ها و حتی بافت فرسوده وسایر بافت‌های شهری برای متقاضیانی که صاحب زمین و پروانه ساختمانی هستند و می‌خواهند از تسهیلات نهضت ملی مسکن استفاده کنند وجود ندارد.
 
محمودزاده افزود: متقاضیان با مراجعه به سایت نهضت ملی مسکن و بدون بروکراسی اداری می‌توانند ثبت نام و نوع بانک و شعبه خود را انتخاب کنند و پرونده آن‌ها به همان بانک و شعبه به صورت الکترونیکی انتقال داده می‌شود.
 
وی گفت: تاکنون بیش از ۷۳ هزار متقاضی برای ثبت نام سه هزار واحد اقدام کردند و این طرح در سطح کشور به خصوص کلانشهر‌ها که دولت با محدودیت زمین مواجه است مورد استقبال واقع شده است.
 
محمودزاده افزود: سازندگان و افراد حرفه‌ای، تعاونی‌ها و حتی کسانی که بخواهند یک واحد بسازند می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند.
 
وی گفت: محدودیت زمانی برای ثبت نام قائل نشدیم، اما اگر متقاضیان تا پایان سال جاری درخواست خود را در سایت نهضت ملی مسکن ثبت کنند از اعتبارات امسال به آن‌ها پرداخت می‌شود.
 
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی افزود: سایت نهضت ملی مسکن برای همه متقاضیان از جمله مجرد‌ها و خودمالکین باز است و اگر در شهری امکان ساخت مسکن وجود نداشته باشد درخواست متقاضیان به شهر‌های مجاور انتقال داده می‌شود.
 

http://www.sanatnews.ir/News/1/245480
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است