پنج شنبه 27 ارديبهشت 1403
فوتسال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۲ در کویت

فوتسال آسی‎ا؛ ایران هجومی‌ترین تیم، طیبی بهترین گلزن

فوتسال آسی‎ا؛ ایران هجومی‌ترین تیم، طیبی بهترین گلزن
  تاريخ:يازدهم مهر 1401 ساعت 15:42   |     کد : 270290   |     مشاهده: 796
به گزارش صنعت نیوز، دور گروهی شانزدهمین دوره فوتسال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۲ دیشب در کویت به پایان رسید.
به گزارش صنعت نیوز، دور گروهی شانزدهمین دوره فوتسال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۲ دیشب در کویت به پایان رسید.

در دور مقدماتی این دوره از رقابت‌ها ۳۱ تیم شرکت کردند که در نهایت ۱۵ تیم برتر به همراه کویت - میزبان - به دور نهایی راه یافتند. تیم‌ها به ۴ گروه ۴ تیمی تقسیم بندی شدند که از هر گروه ۲ تیم صعود می‌کنند. مرحله نهایی تا ۲۸ مهر در سالن ۶۰۰۰ نفری سعد عبدالله در شهر الکویت برگزار می‌شود.

نتایج و برنامه ادامه مسابقات به این شرح است:

گروه یک:
تیم‌های تایلند با ۷ و کویت با ۵ امتیاز اول و دوم هستند و صعود کردند. تیم‌های عراق با ۴ و عمان بدون امتیاز در رده‌های سوم و چهارم قرار گرفتند و حذف شدند. هدایت تیم عراق بر عهده محمد ناظم‌الشریعه است.

گروه دو:
تیم‌های ازبکستان با ۹ و تاجیکستان با ۶ امتیاز اول و دوم شدند و صعود کردند. تیم‌های بحرین و ترکمنستان با یک امتیاز در رده‌های سوم و چهارم جای گرفتند و حذف شدند.

گروه سه:
ایران (قهرمان دوره قبل) ۹ - ۰ لبنان (گل‌ها: سالار آقاپور ۸ و ۳۲، حسین طیبی ۱۷ و ۳۹، مصطفی رحیم - گل به خودی مدافع لبنان - ۱۷، مسلم اولاد قباد ۱۹، بهمن جعفری ۲۱، مهدی کریمی ۲۸ و محمد حسین بازیار ۲۷)

تیم ایران پیش از این با ۵ گل تیم اندونزی و ۱۰ - ۱ تیم تایوان را شکست داد.

تایوان ۱ - ۴ اندونزی
محمد هاشم‌زاده هدایت تیم اندونزی را بر عهده دارد.
تیم‌های ایران با ۹ و اندونزی با ۶ امتیاز در رده‌های اول و دوم قرار گرفتند و صعود کردند. تیم‌های تایوان و لبنان با یک امتیاز یوم و چهارم شدند.
گروه چهار:
تیم ژاپن، ویتنام و عربستان با ۶ امتیاز اول تا سوم هستند و تیم کره جنوبی بدون امتیاز چهارم است. بدین ترتیب تیم‌های ژاپن و ویتنام به علت تفاضل گل دیدار‌های رودررو صعود کردند.
در پایان دور گروهی تیم ایران با ۲۴ گل زده بهترین خط حمله و با یک گل خورده بهترین خط دفاع مسابقات است. ایران و ازبکستان تنها تیم‌های با ۳ پیروزی در دور گروهی هستند.

برنامه یک چهارم نهایی - سه شنبه ۱۲ مهر:
ایران - ویتنام (ساعت ۱۱:۳۰)
ژاپن - اندونزی
تایلند - تاجیکستان
ازبکستان - کویت

در جدول گلزنان حسین طیبی از ایران و قربان گلدی شاهداف از تیم ترکمنستان با ۶ گل به طور مشترک در صدر قرار گرفتند و سعید احمد عباسی از ایران، سلیم فیصل از عراق، فیضعلی سرداراف و ادریس یوروف از تاجیکستان با ۵ گل سوم مشترک هستند.

در این دوره ابراهیم محرابی افشار از ایران قضاوت دیدار تیم‌های کویت با عمان و تایلند با عمان از گروه یک را بر عهده داشت. گلاره ناظمی نیز دیدار تیم‌های ژاپن و عربستان از گروه یک، تاجیکستان با ازبکستان از گروه دو و کره جنوبی با ژاپن از گروه ۴ را قضاوت کرد.

تیم ایران در دور مقدماتی این دوره و در گروه یک منطقه آسیای جنوب و مرکز در بیشکک قرقیزستان، با ۱۷ گل تیم مالدیو را درهم کوبید و ۳ - ۰ تیم ترکمنستان و ۸ - ۱ تیم قرقیزستان را شکست داد و با ۹ امتیاز به عنوان تیم اول صعود کرد.

این رقابت‌ها تا دوره قبل با نام قهرمانی آسیا برگزار می‌شد و سال ۲۰۲۰ رقابت‌ها که ابتدا قرار بود در ترکمنستان و سپس در کویت برگزار شود، به علت شیوع بیماری کرونا لغو شد.
در دوره قبل در سال ۲۰۱۸ تیم‌های ایران، ژاپن و ازبکستان اول تا سوم شدند.

در فوتسال قهرمانی آسیا، تیم ایران با ۱۲ قهرمانی، یک نایب قهرمانی و دو عنوان سومی رکورد دار است و تیم‌های ژاپن با ۳ قهرمانی، ۶ نایب قهرمانی و ۲ مقام سومی در رده دوم و ازبکستان با ۴ نایب قهرمانی و سومی در رده سوم قرار دارند. تیم تایلند نیز ۲ بار نایب قهرمان و ۵ بار سوم شده است. تیم‌های کره جنوبی و قزاقستان یک بار نایب قهرمان و سوم و تیم قرقیزستان نیز یک بار سوم شده اند.

http://www.sanatnews.ir/News/1/270290
Share

فوتسال آسی‎ا؛ ایران هجومی‌ترین تیم، طیبی بهترین گلزن
فوتسال آسی‎ا؛ ایران هجومی‌ترین تیم، طیبی بهترین گلزن
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است