اتابک: صنایع با کمبود برق و گاز مواجهاند؛ دو سند صنعتی ابلاغ شد
|
قطع وابستگی فولاد مبارکه به زایندهرود با انتقال آب دریا
|
اتابک: برق بخش تولید نباید قطع شود
|
عایدی هزار میلیارد تومانی کشور از اجرای قانون تجارت ملوانی
|
اتابک: دستور روانسازی واردات قطعات ریلی صادر شد
|
اتابک: نباید جایگاه اصناف تضعیف شود
|
اتابک: نقشه راه همکاریهای تجاری ایران و اوراسیا در مسکو نهایی میشود
|
ارتقای روابط تجاری ایران و افغانستان در اولویت دولت است
|
تأکید وزیر صمت بر لزوم همگونسازی قوانین با شرایط فعلی تولید
|
۳۰۳ همت عدمالنفع صنایع از ناترازیها
|
افزایش قیمت و ناترازی انرژی، چالش اصلی صنایع کشور
|
مدیر نمونه خودرویی کشور مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران شد
|
راهاندازی دوباره تالار دوم ارزی؛ تشکیل کمیته ارزی در وزارت صمت
|
يک شنبه 23 آذر 1404
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
طرح دعوی جدید ۲ میلیارد دلاری از مالک کشتی مسدود کنندۀ کانال سوئز در دادگاه
تاريخ:چهارم مهر 1401 ساعت 11:32
|
کد : 270139
|
مشاهده: 1856
به گزارش صنعت نیوز، گروهی از صاحبان کالا و بیمهگران آنها از مالک کشتی Ever Given به علت اینکه انسداد کشتی باعث فاسد شدن مواد غذایی و دیر رسیدن محمولههای شد در دادگاه انگلیس طرح دعوی کردند که پروندۀ آنها در حال حاضر مفتوح است.
به گزارش صنعت نیوز،
گروهی از صاحبان کالا و بیمهگران آنها از مالک کشتی Ever Given به علت اینکه انسداد کشتی باعث فاسد شدن مواد غذایی و دیر رسیدن محمولههای شد در دادگاه انگلیس طرح دعوی کردند که پروندۀ آنها در حال حاضر مفتوح است.
طرح دعوی جدید ۲ میلیارد دلاری از مالک کشتی مسدود کنندۀ کانال سوئز در دادگاه
"سام چمبرز" تحلیلگر ارشد دریایی طی مقالهای نوشت انسداد ۶ روزه کانال سوئز توسط کشتی Ever Given به ظرفیت ۲۰۳۸۸ teu باعث ضرر و زیان بسیاری از مالکان کشتیهایی شدند که در این مدت در کانال سوئز توقف کردند این حادثه حدود ۱۰ میلیارد دلار به تجارت دریایی و یک میلیارد دلار به کانال سوئز خسارت زد.
در این میان ادارۀ کانال سوئز بابت بسته شدن این کانال در مارس ۲۰۲۱ به مدت ۶ روز تقاضای ۹۰۰ میلیون دلار خسارت کرد، اما در نهایت به دریافت ۵۵۰ میلیون دلار قانع شد.
در ادامه این مقاله آمده است، اما این بار قضیه با پرونده قبلی متفاوت است، زیرا وکلای گروهی از صاحبان محموله مانند Adriaanse Import & Export، JDM Food Group، Rewe-Zentral، TFC Holland و بیمههای AIG و Allianz پرونده جدیدی را در دادگاه لندن مفتوح کردهاند که در آن ادعا شده است در مدت ۶ روز برخی مواد غذایی که باید در اسرع وقت به مقصد میرسید با فاسد شدن و تأخیر مواجه شده و همچنین سایر محمولههای غیریخچالی آنان با چند ماه تأخیر به مقصد رسیده است. صاحبان محموله در دادگاه اعلام کردند Kisen Kaisha مالک کشتی Ever Given سهلانگاری کرده و به وظایف خود به درستی عمل نکرده است.
اسناد ارائه شده توسط وکلا به دادگاه لندن ادعا میکند که فرماندۀ کشتی سرعت بالاتر از حد مجاز یعنی بیش از ۱۲ گره داشته به همین جهت کشتی کنترل خود را از دست داده و زمینگیر شده که همین کار باعث شد تجارت بین قارهای به مدت یک هفته مسدود شود و این حادثه به عنوان پُرمخاطبترین رویداد در این قرن مطرح شود.
در این ارتباط باید گفت پیش از این اداره کانال سوئز هم فرمانده کشتی را مقصر دانسته بود "سام چمبرز" در ادامه مقاله تاکید کرده است.
"سیلوین گاودن"، مدیر ارشد بیمه اتکایی دریایی ا SCOR پس از گذشت ماهها به بررسی این موضوع پرداخته و در ماه ژوئن سال ۲۰۲۲ برآورد کرد که خسارتهای مربوط به صاحبان کالا به بیش از دو میلیارد دلار خواهد رسید.
" گاودن" معتقد است زمینگیر شدن این کشتی غول پیکر واقعیتهای پنهانی را از سیستم اقتصاد دریایی به دنیا نشان داده که باید در آینده به فکر مسیرهای جایگزین باشند.
به گفتۀ وی توفان شن، دید ضعیف، باد شدید و برخی از ارتباطات نادرست همگی دست به دست هم داده و این رویداد را رقم زدند درحالیکه فرمانده کشتی با تصمیم عاقلانه و بهتری میتوانست از بروز آن جلوگیری کند.
وی در ادامه یادآور شده است بیمه اتکایی SCOR به عنوان بزرگترین شرکتهای بیمه اتکایی جهان تخمین زده که در مجموع ۴۰۰ کشتی به مدت یک هفته در این کانال مسدود شدهاند و تعداد زیادی از کشتیها با اعلام خبر مسدود شدن کانال مسیر خود را تغییر داده و مسیر طولانی تری را مانند دماغه امید نیک انتخاب کردهاند.
به گفتۀ مدیرعامل شرکت بیمۀ اتکایی SCOR اگرچه هزینۀ عملیات نجات و مشکلاتی که برای کانال سوئز پیش آمده بود بین مالک کشتی و مسئولان اداره کانال حل و فصل شد، اما این بار مالکان و اجاره کنندگان کشتیهای مسدود شده به علت از دست دادن مواد فاسد شدنی و تأخیر ارسال کالا پرونده جدیدی را در دادگاه لندن مفتوح کردهاند که در صورت موافقت دادگاه خسارتهای وارده به این افراد میتواند به بیش از دو میلیارد دلار برسد.
موافقت بیمه اتکایی با پرداخت ۲ میلیارد دلار به کشتی حادثه دیده در کانال سوئز
http://www.sanatnews.ir/News//270139
برچسب ها :
طرج دعوی جدید
,
2 میلیارد دلاری
,
مالک کشتی
,
مسدود کننده کانال سوئز
,
دادگاه
,
اخبار صنعت نیوز
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
اهمیت تامین گروه خونی O منفی در حوادث
شجاعت دولت پزشکیان در آغاز خصوصی سازی صنعت خودرو
یک هیئت اوکراینی امروز وارد دمشق میشود
گفتوگوی وزیر صمت با پوتین در حاشیه اجلاس اوراسیا
مذاکره وزیر نفت با مقامهای روسی در بخش انرژی
تمهیدات اتوبوسرانی تهران برای سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی
ساروی مقتدرترین فرنگی کار سال جهان شد
۳۰۳ همت عدمالنفع صنایع از ناترازیها
وزیر صمت: حضور پرشور مردم، متضمن حرکت به سوی اهداف نظام اسلامی است
وزیر صمت: بسته حمایتی دولت از صنایع قابلیت تمدید دارد
۱۲ بهمن آغاز مجدد پروازها به اروپا
تأکید وزیر صمت بر لزوم همگونسازی قوانین با شرایط فعلی تولید
آخرين اخبار
اعتراض استقلال به کمیته استیناف بابت جریمه ۲ میلیاردی ساپینتو
خالد مشعل موضع حماس درباره بحث سلاح و اداره غزه را اعلام کرد
روز سبز بورس با رشد ۲۴ هزار واحدی
آمریکا در اختلاف با چین بر سر حادثه راداری، پشت ژاپن درآمد
سخنرانی ترامپ با طرح ادعای ایجاد تحولات اقتصادی در آمریکا
تغییری بزرگ در نظام بیمهای کارمندان
بازار کار آینده تحتتأثیر فناوریهای نوظهور
تیراندازی در دانشگاه کنتاکی؛ یک کشته ویک زخمی
پیشبینی یاتا از سود شرکتهای هواپیمایی در سال آینده
مادورو: بازارهای چین، هند، روسیه و ایران اکنون به روی ما باز است
سازوکار سفیدکردن خطوط برعهده وزارت ارتباطات است
کیت نانویی تشخیص خون مخفی برای پایش سرطان روده
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز