اتابک: نباید جایگاه اصناف تضعیف شود
|
اتابک: نقشه راه همکاریهای تجاری ایران و اوراسیا در مسکو نهایی میشود
|
ارتقای روابط تجاری ایران و افغانستان در اولویت دولت است
|
تأکید وزیر صمت بر لزوم همگونسازی قوانین با شرایط فعلی تولید
|
۳۰۳ همت عدمالنفع صنایع از ناترازیها
|
افزایش قیمت و ناترازی انرژی، چالش اصلی صنایع کشور
|
مدیر نمونه خودرویی کشور مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران شد
|
راهاندازی دوباره تالار دوم ارزی؛ تشکیل کمیته ارزی در وزارت صمت
|
بازگشت ۲ میلیون و ۲۹۸ هزار زائر به کشور
|
تمهیدات وزارت صمت برای مراسم اربعین امسال
|
اعلام آمادگی وزرای صمت و راه و شهرسازی برای تامین تسهیلات مورد نیاز سفر زائران اربعین
|
ارائه گزارش بازار بهصورت منظم به دولت؛ کاهش تقاضا گذراست
|
وزیر صمت: برای اولین بار کنسانتره تیتانیوم در کشور تولید می شود
|
يک شنبه 27 مهر 1404
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
پیامدهای کووید ۱۹ بر ورزش دانشآموزی
تاريخ:پنجم آبان 1401 ساعت 14:42
|
کد : 270903
|
مشاهده: 529
کووید ۱۹ علیرغم گذشت مدتزمان قابل توجه از شیوع جهانی و گذر از فراز و نشیبهای بسیار، هنوز هم جایگاه ویژهای در تحقیقات مختلف دارد. محققان کشور پیامدهای مثبت و منفی این بیماری همهگیر را بر ورزش دانشآموزی بررسی کردهاند.
به گزارش ایسنا، یکی از موضوعات مهم دنیای امروز، بحث پاندمی کووید ۱۹ است که تأثیرات و پیامدهای بسیاری در حوزههای مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی جوامع داشته است. ازآنجاکه گستره پیامدهای کووید ۱۹ میتواند متفاوت باشد، شناسایی و تحلیل این پیامدها در بخشهای مختلف حائز اهمیت است. پاندمی کووید ۱۹ پیامدهای منفی مانند ایجاد احساسات منفی شامل ترس، اضطراب و افسردگی را به دنبال داشته است که البته این موارد میتوانند همزمان منجر به ایجاد فرصتهایی مانند افزایش آگاهی و حساسیت افراد جامعه به سلامت جسمانی و روانی شوند.
به گفته متخصصان، در همین راستا، پاندمی کووید ۱۹ باعث شده است که انتخاب شیوه زندگی سالم، رژیم غذایی مناسب، حفظ وزن مطلوب و ورزش در اوقات آزاد برای بسیاری از افراد، مهمتر از قبل شود، چراکه برای جلوگیری از شیوع این ویروس، بدن انسان باید از ایمنی قوی برخوردار باشد و این امر با بهبود الگوهای زندگی، انجام ورزش منظم و تغذیه مناسب میسر میشود. حوزه آموزش یکی از بخشهای تحت تأثیر پاندمی کووید ۱۹ است و آموزشوپرورش یکی از مهمترین نهادهای آموزشی است که متأثر از این همهگیری شده است. با شروع این پدیده، آموزشهای مدارس در سراسر جهان از حضوری به مجازی تغییر یافت و این مسئله مشکلاتی را در زمینه آموزش برخی دروس مهم دانشآموزان ایجاد کرد.
در این رابطه، گروهی از پژوهشگران کشور به انجام مطالعهای پرداختهاند که در آن پیامدهای مثبت و منفی پاندمی کووید ۱۹ بر ورزش دانشآموزی شناسایی و بررسی شدهاند.
در این مطالعه کیفی، محققان از مشارکت معلمان ورزش، استادان دانشگاه فرهنگیان، مدیران اداره کل تربیت بدنی آموزشوپرورش و کارشناسان تربیت بدنی وزارت آموزشوپرورش بهره بردهاند. آنها برای جمعآوری اطلاعات مورد نیاز این پژوهش، از مصاحبههای عمیق و نیمه ساختاریافته استفاده کردهاند.
طبق یافتههای این تحقیق، پیامدهای پاندمی کووید ۱۹ بر آموزش تربیت بدنی و ورزش از چهار مقوله اصلی تشکیل شدهاند که شامل ایجاد سبک زندگی غیر فعال، آسیبهای رفتاری و اجتماعی، توسعه فناورانه-دیجیتالی و ورزش خانوادگی هستند.
در این خصوص، محمود جباری، پژوهشگر گروه مدیریت ورزشی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه علامه طباطبائی و دیگر همکارانش در این تحقیق میگویند: «نتایج بررسیهای ما نشان داد که پاندمی کووید ۱۹ بر ورزش دانشآموزی کشور تأثیراتی داشته که بهویژه این موضوع بر ذینفعانی مانند دانش آموزان، معلمان ورزش و خانواده دانش آموزان ملموستر بوده است».
به گفته آنها، «پیامدهای شناسایی شده مطالعه از دو جهت مهم هستند. اول اینکه با توجه به پیامدهای منفی کووید ۱۹ بر ورزش دانشآموزان، نیاز است برای حل معضلها و چالشهای به وجود آمده، برنامهریزی مناسبی انجام داد. کاهش آمادگی جسمانی و مهارتهای حرکتی، موضوعی نیست که با یک یا دو کلاس، قابل حل باشد».
آنها در این زمینه پیشنهاد دادهاند که «از رویکرد شخصیسازی استفاده شود. در واقع نیاز است وضعیت حرکتی و جسمانی دانش آموزان بررسی و ارزیابی شود و با توجه به شرایط بدنی هر فرد، ورزش و تمرینهایی برای او در نظر گرفته شود و از انجام تمرینهای ورزشی سخت در نیمه اول سال تحصیلی بهخصوص برای افراد با آمادگی جسمانی ضعیف خودداری شود. ضمناً تعامل مستمر و مناسب با خانوادهها نیز میتواند در ارزیابی شرایط حرکتی و بدنی دانش آموزان مفید واقع شود».
محققان فوق بهعنوان موضوع دوم، به پیامدهای مثبت کووید ۱۹ بر ورزش دانشآموزی اشاره کردهاند که به اعتقاد آنها فرصتهای جدیدی را برای بهرهبرداری فراهم کرده است.
طباطبایی و همکارانش معتقدند: «افزایش مهارتهای فناورانه و دیجیتالی معلمان را میتوان از پیامدهای مثبتی در نظر گرفت که در صورت عدم بهرهبرداری میتواند به مرور زمان از بین برود. معلمان ورزش علاوه بر حضور در مدرسه، میتوانند دورههای آموزشی را بهصورت مجازی برای دانش آموزان ارائه دهند تا این سرمایههای انسانی مهم، اطلاعات مناسبی در مورد رشد حرکتی و آمادگی جسمانی کسب کنند. فیلمهای آموزشی مناسب میتوانند در این زمینه از جایگاه ویژهای برخوردار باشند».
این یافتههای تحقیقاتی را مجله علمی پژوهشی «تحقیقات نظام سلامت» وابسته به دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان منتشر کرده است.
http://www.sanatnews.ir/News//270903
برچسب ها :
کووید
,
دانش آموزان
,
اخبار صنعت نیوز
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
بازار سرمایه مثبت شد
اعزام و پذیرش ۷۴ هزار مسافر در مسیر استانبول با ۳۶۶ پرواز پس از تحریم پروازهای اروپا
اهمیت تامین گروه خونی O منفی در حوادث
احتمالاً تعرفه واردات آیفون ۳۰ درصد باشد
تخفیف خرید خودرو برای متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده
وزرای ورزش و میراث فرهنگی وارد بوموسی شدند
آمادگی ایران برای انتقال تجربههای دولت الکترونیک و هوش مصنوعی به ونزوئلا
اتوبوسرانی چگونه بر شرکتهای بخش خصوصی نظارت میکند؟
به خاطر مشکلات اقتصادی شرایط صنعت بیمه مطلوب نیست
برهانی در آستانه نشستن روی نیمکت نفت مسجدسلیمان
افتتاح یک یاور شهر و سه همراه سرا در تهران تا پایان سال
صالحی امیری به ابوموسی رفت
آخرين اخبار
دعوت از متخصصان برای جذب در قطب داده کشور
درخواست عبدالله اوجالان از ترکیه
چین، آمریکا را متهم به سرقت اسرار کرد
لزوم همکاری منطقهای برای مقابله با تغییر اقلیم
تولید اولین مولکول داروی کاهش رد پیوند کلیه
چند واژه مصوب ورزشی
امید جدیدی برای درمان بیماری خطرناک کبد
رگبار پراکنده در شمال و جنوب کشور
روایت بازیگری که نقش زورگیر را بازی کرد
لزوم سرمایهگذاری در گردشگری محلی
مانور نظامی ارتش اشغالگر در مرزهای لبنان
وقتی اطلاعرسانی قربانی تابوها میشود
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز