وزیر صمت عازم قزاقستان شد
|
روایت وزیر صمت از تلاطم بازار خودرو
|
تامین ورق خودرو، میلگرد و شمش فولادی بدون محدودیت
|
امروز ایران در جایگاه کشورهای تحریمکننده است
|
پرداخت تسهیلات با سود پایین به شرکتها برای حفظ کارگران
|
ایستادگی تولید؛ جنگ چرخ صنعت را متوقف نکرد
|
اعتراض رسمی وزارت صنعت به تخریب زیرساختهای صنعتی ایران در حملات اخیر
|
مشوق سرمایهگذاری در شهرکهای صنعتی تا پایان سال تمدید شد
|
هدفگذاری تجارت یک میلیارد دلاری میان ایران و تاجیکستان
|
وزیر صمت: فولاد مبارکه پشتوانهای برای توسعه و آبادانی کشور است
|
تأمین یارانه مورد نیاز بخشهای آسیبپذیر تولید و صنعت بهطور هدفمند
|
وزیر صمت: تامین خوراک صنایع پتروشیمی نقش مهمی در مزیت تولید دارد
|
وزیر صمت: تولیدکنندگان برای بازگشت ارز تا ۱۵ ماه مهلت میگیرند
|
شنبه 23 خرداد 1405
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
مصرف زیاد این ویتامین باعث سکته مغزی میشود
تاريخ:پنجم بهمن 1401 ساعت 13:41
|
کد : 273371
|
مشاهده: 571
همشهری آنلاین: کسانی که این ویتامین را بیش از حد مصرف کنند، بیشتر در معرض حمله قلبی یا سکته مغزی قرار خواهند گرفت.
به نقل از هلث، سطوح کم و زیاد ویتامین D میتواند با افزایش خطر بیماریهای قلبی عروقی، سکته مغزی و حمله قلبی زندگی افراد را به خطر بیندازد.
مصرف زیاد این ویتامین باعث سکته مغزی میشود
محققان دانمارکی ارتباطی بین سطوح بالای ویتامین D و بیماری قلبی، سکته مغزی و میزان مرگ و میر ناشی از انفارکتوس میوکارد پیدا کردند.
از طرفی شواهد در حال افزایش نشان میدهد که کمبود ویتامین D میتواند خطر ابتلا به پوکی استخوان، بیماریهای التهابی، بیماریهای قلبی عروقی، دیابت، بیماریهای خودایمنی، افسردگی و برخی سرطانها را افزایش دهد.
پروفسور پیتر شوارتز، محقق ارشد این تحقیق، گفت: ما سطح ویتامین D را در ۲۴۷ هزار و ۵۷۴ دانمارکی مورد مطالعه قرار دادهایم و تاکنون این بزرگترین پایه در جهان برای این نوع مطالعه است.
همچنین میزان مرگ و میر آنان را طی یک دوره هفت ساله پس از گرفتن نمونه خون اولیه مورد تجزیه و تحلیل قرار دادیم و در آن زمان ۱۶ هزار و ۶۴۵ بیمار جان باخته بودند.
علاوه بر این ما ارتباط بین مرگ و میر آنان و سطح ویتامین D را تحلیل کردیم.
آنان ارتباطی بین میزان مرگ و میر و سطوح خیلی کم یا خیلی زیاد ویتامین D در خون پیدا کردند.
پروفسور شوارتز اظهار کرد: اگر سطح ویتامین D شما کمتر از ۵۰ یا بیش از ۱۰۰ نانومول در لیتر باشد، ارتباط بیشتری با مرگ و میر وجود دارد.
ما علت مرگ بیماران را بررسی کردهایم و دریافتیم وقتی سطح ویتامین D بالای ۱۰۰ باشد، به نظر میرسد که خطر مرگ ناشی از سکته مغزی یا عروق کرونر افزایش مییابد. به عبارت دیگر سطح ویتامین D نباید خیلی کم و خیلی زیاد باشد.
سطوح باید چیزی بین ۵۰ تا ۱۰۰ نانومول در لیتر باشد و مطالعه ما نشان میدهد که ۷۰ بهترین سطح است به این معنا که مصرف بیش از حد ویتامین D برای سلامتی ما مضر است؛ بنابراین این نتایج ما را وادار میکند قبل از مصرف مکملهای ویتامین یا مواد معدنی بیشتر فکر کنیم.
http://www.sanatnews.ir/News//273371
برچسب ها :
ویتامین D
,
مصرف زیاد
,
سکته مغزی
,
اخبار صنعت نیوز
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
۳۰۳ همت عدمالنفع صنایع از ناترازیها
تأکید وزیر صمت بر لزوم همگونسازی قوانین با شرایط فعلی تولید
وزیر صمت: بسته حمایتی دولت از صنایع قابلیت تمدید دارد
ارتقای روابط تجاری ایران و افغانستان در اولویت دولت است
اتابک: نقشه راه همکاریهای تجاری ایران و اوراسیا در مسکو نهایی میشود
مدیر نمونه خودرویی کشور مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران شد
افزایش قیمت و ناترازی انرژی، چالش اصلی صنایع کشور
تمهیدات وزارت صمت برای مراسم اربعین امسال
ارائه گزارش بازار بهصورت منظم به دولت؛ کاهش تقاضا گذراست
عایدی هزار میلیارد تومانی کشور از اجرای قانون تجارت ملوانی
اتابک: دستور روانسازی واردات قطعات ریلی صادر شد
وزیر صمت: برای اولین بار کنسانتره تیتانیوم در کشور تولید می شود
آخرين اخبار
تخمین خسارت لبنان از جنگ از زبان وزیر اقتصاد این کشور
فروش اینترنتی دارو غیرقانونی است
سازمان ملل: در سراسر جهان ۱۳۸ میلیون کودککار داریم
زیان ۱۴ میلیارد دلاری ترکیه از بحران انرژی
انفجار فرصتهای شغلی با هوش مصنوعی
تصادف قطار در شرق «قاهره» با ۸ کشته
آحارونوت: احتمالا توافق تهران-واشنگتن شامل آتشبس در لبنان هم باشد
افزایش کشتهها و زخمیهای زلزله قدرتمند در جنوب فیلیپین
آشفتگی در قانون نظارت بر اطلاعات خارجی آمریکا
هوش مصنوعی جدید شرکت «آنتروپیک» به دستور دولت آمریکا تعلیق شد!
رگبار باران در نیمه شمالی کشور
ارتش صهیونیستی پایگاههایی در مرز با اردن ایجاد کرد
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز