ارتقای روابط تجاری ایران و افغانستان در اولویت دولت است
|
تأکید وزیر صمت بر لزوم همگونسازی قوانین با شرایط فعلی تولید
|
۳۰۳ همت عدمالنفع صنایع از ناترازیها
|
افزایش قیمت و ناترازی انرژی، چالش اصلی صنایع کشور
|
مدیر نمونه خودرویی کشور مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران شد
|
راهاندازی دوباره تالار دوم ارزی؛ تشکیل کمیته ارزی در وزارت صمت
|
بازگشت ۲ میلیون و ۲۹۸ هزار زائر به کشور
|
تمهیدات وزارت صمت برای مراسم اربعین امسال
|
اعلام آمادگی وزرای صمت و راه و شهرسازی برای تامین تسهیلات مورد نیاز سفر زائران اربعین
|
ارائه گزارش بازار بهصورت منظم به دولت؛ کاهش تقاضا گذراست
|
وزیر صمت: برای اولین بار کنسانتره تیتانیوم در کشور تولید می شود
|
وزیر صمت: بسته حمایتی دولت از صنایع قابلیت تمدید دارد
|
تجاوز به تولیدکنندگان انرژی نقض قوانین بینالملل و تهدید ثبات جهانی است
|
چهارشنبه 26 شهريور 1404
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
ایرلاینها چقدر در کمبود بلیت هواپیما مقصرند؟
تاريخ:شانزدهم ارديبهشت 1402 ساعت 11:15
|
کد : 276221
|
مشاهده: 409
با وجود اظهاراتی مبنیبر افزایش قیمت بلیت هواپیما و کمیاب شدن آن، مسئولان صنعت هوایی معتقدند کاهش عمدی پروازها از سوی ایرلاینها واقعیت ندارد، زیرا شرکتها از فروش بلیت سود میکنند؛ هرچند مشکلاتی نظیر زمینگیر بودن برخی هواپیماها میتواند عاملی برای کمبود بلیت باشد.
به گزارش ایسنا، جنجال بر سر موضوع قیمت بلیت هواپیما همچنان ادامه دارد؛ ایرلاینها افزایش نرخ ارز و تورم را مهمترین عامل برای موافقت با افزایش قیمت بلیت میدانند و سازمان هواپیمایی کشوری هم اگرچه با افزایش نرخ بلیت موافق است اما این کار را ملزم به ابلاغ ستاد تنظیم بازار دانسته؛ در این میان اما برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با گران شدن بلیت از اساس ابراز مخالفت کردهاند.
در این میان رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی، میگوید که بلیت هواپیما در برخی مسیرهای پرتقاضا نه تنها تا ۱۰۰ درصد افزایش قیمت پیدا کرده، بلکه کمیاب هم شده است.
البته ایسنا پیش ازاین به افزایش چراغ خاموش قیمت بلیت هواپیما توسط برخی ایرلاینها اشاره کرده بود، اما سازمان هواپیمایی کشوری درباره افزایش غیررسمی قیمت بلیت هواپیما از سوی برخی از شرکتهای هواپیمایی گفت تا زمانی که ستاد تنظیم بازار اعلام نکند، هیچ افزایش قیمتی را قانونی نمیداند و بهشدت با آن برخورد خواهد کرد.
با وجود موافقت سازمان هواپیمایی کشوری با افزایش قیمت بلیت هواپیما، این تصمیم منتظر تصویب ستاد تنظیم بازار است و در این میان اما شرکتهای هواپیمایی و فروشندگان بلیت که در ماههای گذشته به هدف خود نرسیدهاند، بهصورت چراغ خاموش قیمتها را در مواردی تا ۱۰۰ درصد هم افزایش دادهاند.
موضوع خودداری ایرلاینها از فروش بلیت پیش از این و در آستانه سفرهای نوروزی هم مطرح شده بود و همان زمان مقصود اسعدی سامانی -دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی- با تکذیب عدم فروش بلیت در بازار در واکنش به اقدام ستاد تنظیم بازار (عدم موافقت با افزایش قیمت بلیت) گفته بود: امکان عدم فروش و عرضه بلیت هواپیما وجود ندارد و این اقدام به ضرر خود شرکتهای هواپیمایی است و سود شرکتها بابت فروش بلیت است.
کاهش عمدی پروازها از سوی ایرلاینها به زیان آنهاست
محمد محمدیبخش -رئیس سازمان هواپیمایی کشوری- نیز درباره کاهش عمدی پروازها از سوی ایرلاینها برای اعمال فشار جهت افزایش قیمت، توضیح داده بود که کاهش عمدی پروازها از سوی ایرلاینها واقعیت ندارد چون این کار به زیان آنهاست.
محمدیبخش همچنین بهتازگی درباره اینکه آیا ایرلاینها با هدف فشار به مسئولان برای موافقت با افزایش قیمت، عرضه را کاهش داده و بلیت نمیفروشند، گفت که مجوز پروازها فصلی صادر میشود و اینگونه نیست که ماهانه یا هفتگی باشد و به همان نسبت برنامههای فروش ایرلاینها نیز فصلی است و هر شرکت هواپیمایی متناسب با شرایط، برنامههای فروش را باز میکند. در نوروز امسال هم این شایعه مطرح بود که ایرلاینها از عرضه بلیت خودداری میکنند، اما از آمار جابهجایی مسافر میتوان فهمید که بلیت عرضه شده است. امسال حتی با جابهجایی ۳ میلیون مسافر رکورد جابهجایی مسافر نسبت به سال گذشته شکسته شد که شایعه عدم عرضه را تکذیب میکند.
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد که احکام قضایی در مواجه با تخلفات ایرلاینها وجود دارد که در صورت عدم عرضه یا تضییع حقوق مسافر از این ابزار استفاده میشود.
این اظهارات در حالی است که در ماههای گذشته مسئولان صنعت هوایی کشور بارها اعلام کردند که عمده هواپیماهای شرکتهای هواپیمایی کشوری زمینگیر هستند و با توجه به تحریم قطعات و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد امکان پرواز ندارند؛ زیرا با توجه به بحث تحریمها امکان تامین موتور و برخی از قطعات ضروری هواپیماها در کشور وجود ندارد و این مساله باعث زمینگیر شدن هواپیماها شده است.
در عین حال مسئولان هوایی کشور معتقدند در مسیرهایی که مقصد گردشگری هستند چارترکنندههای پروازی هنوز فعالند و در قیمتها اعمال نفوذ میکنند اما در مسیرهایی که سازمان هواپیمایی مشخص کرده است، بلیت در سایتهای شرکتهای هواپیمایی با نرخ مصوب این سازمان عرضه میشود.
http://www.sanatnews.ir/News//276221
برچسب ها :
هواپیما
,
ایرلاین
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
بازار سرمایه مثبت شد
اعزام و پذیرش ۷۴ هزار مسافر در مسیر استانبول با ۳۶۶ پرواز پس از تحریم پروازهای اروپا
ماموریت استاد دانشگاه خواجهنصیر برای توسعه شرکتهای دانشبنیان با حکم «افشین»
تعداد خودروهای شخصی عامل آلودگی هوای تهران
اهمیت تامین گروه خونی O منفی در حوادث
احتمالاً تعرفه واردات آیفون ۳۰ درصد باشد
رایزنی برای عرضه خودروهای داخلی و خارجی در بورس کالا
توقف پروژه ساخت مجتمع گردشگری در حریم تخت جمشید
تخفیف خرید خودرو برای متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده
افزایش ترددها از مرز ارمنستان
چشمی به دیدار النصر نرسید
نگران بحرانهایی که دشمنان ایجاد میکنند نیستیم
آخرين اخبار
افت ۴۷ هزار واحدی شاخص کل بورس
نسخهای برای پاکسازی ذهن و تقویت تمرکز
یک کشف جدید درباره جهش ژن آلزایمر
رشد قیمت طلا و سکه امروز سهشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۴
حفظ و نجات درختان پسته با محصول ایرانساخت
۵ محصول جدید منطقه بین المللی نوآوری ایران رونمایی شد
اسلامی: ملت ایران تهدیدپذیر نیست
معرفی «روبولگال»؛ نخستین ربات وکیل ایرانی
غیبت طبقۀ متوسط حتی در پلتفرم
چین علیه غولهای تراشهسازی آمریکا دست به اقدام زد
آیا ترکیه در مسیر زوال دموکراسی است؟
تیم کشتی آزاد ایران قهرمان جهان شد
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز