اتابک: برق بخش تولید نباید قطع شود
|
عایدی هزار میلیارد تومانی کشور از اجرای قانون تجارت ملوانی
|
اتابک: دستور روانسازی واردات قطعات ریلی صادر شد
|
اتابک: نباید جایگاه اصناف تضعیف شود
|
اتابک: نقشه راه همکاریهای تجاری ایران و اوراسیا در مسکو نهایی میشود
|
ارتقای روابط تجاری ایران و افغانستان در اولویت دولت است
|
تأکید وزیر صمت بر لزوم همگونسازی قوانین با شرایط فعلی تولید
|
۳۰۳ همت عدمالنفع صنایع از ناترازیها
|
افزایش قیمت و ناترازی انرژی، چالش اصلی صنایع کشور
|
مدیر نمونه خودرویی کشور مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران شد
|
راهاندازی دوباره تالار دوم ارزی؛ تشکیل کمیته ارزی در وزارت صمت
|
بازگشت ۲ میلیون و ۲۹۸ هزار زائر به کشور
|
تمهیدات وزارت صمت برای مراسم اربعین امسال
|
دو شنبه 12 آبان 1404
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
کرایه ابرنفتکشها ۷۵ درصد ریزش کرد
تاريخ:بيستم ارديبهشت 1402 ساعت 12:08
|
کد : 276611
|
مشاهده: 1078
به گزارش صنعت نیوز، نرخ پایه برای ابرنفتکشها، در پی تصمیم غیرمنتظره اوپک پلاس برای کاهش بیشتر تولید که حجم نفت حمل شده در اقیانوسهای جهان را کاهش میدهد، سه چهارم سقوط کرد.
به گزارش صنعت نیوز، نرخ پایه برای ابرنفتکشها، در پی تصمیم غیرمنتظره اوپک پلاس برای کاهش بیشتر تولید که حجم نفت حمل شده در اقیانوسهای جهان را کاهش میدهد، سه چهارم سقوط کرد.
طبق آمار بازار بالتیک اکسچنج، کشتیهایی که دو میلیون بشکه نفت از خاورمیانه به چین حمل میکنند، روز جمعه، کمتر از ۲۴ هزار دلار در روز درآمد داشتند که در مقایسه با بیش از ۹۷ هزار دلار در ۲۰ مارس، سقوط شدیدی را نشان میدهد. این وضعیت باعث سقوط ارزش سهام مالکان این کشتیها از جمله شرکتهای فرونت لاین و دی اچ تی هولدینگز منجر شده است.
این سقوط چشمگیر، نشان میدهد چطور اقبال این بازار دگرگون شده است. تقریبا به مدت یک سال، نرخ نفتکشها با افزایش مسافت حمل محمولهها از سوی خریدارانی که به دنبال منابع جایگزین برای نفت روسیه بودند و آزادسازی نفت از ذخایر نفت استراتژیک آمریکا، تقویت شده بود و برای نخستین بار از سال ۲۰۲۰، به بالای ۱۰۰ هزار دلار در روز رسیده بود.
اما در هفتههای اخیر، اوپک پلاس با اعلام یک دور کاهش بزرگ عرضه که تعداد محمولههای نفت برای حمل را کاهش میدهد، بازار را شوکه کرد. فضا در بازار نفت همچنین تحت تاثیر نگرانیها پیرامون رشد اقتصاد جهانی قرار گرفته است و پس از افزایش واردات چین، تعداد کشتیهایی که به خاورمیانه بازگشتند، افزایش یافت و کشتیهای موجود برای اجاره را افزایش داد.
آنوپ سینگ، مدیر جهانی تحقیقات کشتیرانی شرکت اویل بروکریج در این باره گفت: کاهش تولید اوپک پلاس، تعداد محمولههای نفت را محدود میکند اما غرب هم به همان اندازه ضعیف است. با این حال، تقاضای چین کلیدی است و به دلیل این که چین نفت میخرد، حتی اگر تولید اوپک پلاس کاهش پیدا کند، چین به دنبال واردات از منابع دیگر خواهد بود و این امر، بازارها را پشتیبانی خواهد کرد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، این عقب نشینی احتمالا تا حدودی مایع آسودگی بازار نفت میشود که شاهد افزایش نرخ حمل محمولهها بود. کاهش هزینههای حمل، معمولا نقل و انتقال محمولهها در سراسر جهان را راحتتر میکند.
http://www.sanatnews.ir/News//276611
برچسب ها :
کرایه
,
ابرنفتکش
,
اوپک پلاس
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
اهمیت تامین گروه خونی O منفی در حوادث
شجاعت دولت پزشکیان در آغاز خصوصی سازی صنعت خودرو
یک هیئت اوکراینی امروز وارد دمشق میشود
گفتوگوی وزیر صمت با پوتین در حاشیه اجلاس اوراسیا
مذاکره وزیر نفت با مقامهای روسی در بخش انرژی
سرپرست معاونت صنایع ماشینآلات و تجهیزات وزارت صمت منصوب شد
تمهیدات اتوبوسرانی تهران برای سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی
۳۰۳ همت عدمالنفع صنایع از ناترازیها
ساروی مقتدرترین فرنگی کار سال جهان شد
وزیر صمت: حضور پرشور مردم، متضمن حرکت به سوی اهداف نظام اسلامی است
۱۲ بهمن آغاز مجدد پروازها به اروپا
وزیر صمت: بسته حمایتی دولت از صنایع قابلیت تمدید دارد
آخرين اخبار
نخست وزیر ژاپن به دنبال دیدار با کیم
حمایت مجلس از جهاد دانشگاهی
خودنویس و کاتب صدای اصناف را درآورد!
اخراج مقام باسابقه اف بی آی
اطلاعات تازه از سرقت لوور اعلام شد
شهادت ۲ فلسطینی به ضرب گلوله اشغالگران
حیف که قانون دست و پایم را بسته بود
اذعان مشاور رئیس امارات به «اشتباهات» در قبال سودان
فیلمهای ایرانی به جشنواره کالیفرنیا دعوت شدند
محدودیتی در تامین گاز نیروگاهها وجود ندارد
آمریکا سرگرم ارتقای پایگاه دریایی متروکه
بازآفرینی مقاومت رئیسعلی دلواری
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز