اتابک: برق بخش تولید نباید قطع شود
|
عایدی هزار میلیارد تومانی کشور از اجرای قانون تجارت ملوانی
|
اتابک: دستور روانسازی واردات قطعات ریلی صادر شد
|
اتابک: نباید جایگاه اصناف تضعیف شود
|
اتابک: نقشه راه همکاریهای تجاری ایران و اوراسیا در مسکو نهایی میشود
|
ارتقای روابط تجاری ایران و افغانستان در اولویت دولت است
|
تأکید وزیر صمت بر لزوم همگونسازی قوانین با شرایط فعلی تولید
|
۳۰۳ همت عدمالنفع صنایع از ناترازیها
|
افزایش قیمت و ناترازی انرژی، چالش اصلی صنایع کشور
|
مدیر نمونه خودرویی کشور مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران شد
|
راهاندازی دوباره تالار دوم ارزی؛ تشکیل کمیته ارزی در وزارت صمت
|
بازگشت ۲ میلیون و ۲۹۸ هزار زائر به کشور
|
تمهیدات وزارت صمت برای مراسم اربعین امسال
|
شنبه 10 آبان 1404
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
آزادراه اصفهان- شیراز، نخستین تجربه روسازی بتنی در آزادراههای کشور
تاريخ:شانزدهم مهر 1402 ساعت 12:44
|
کد : 283567
|
مشاهده: 729
به گزارش صنعت نیوز، سرپرست معاونت ساخت وتوسعه آزادراهها در آستانه بهره برداری از آزادراه اصفهان- شیراز گفت: بهمنظور کاهش هزینههای اجرایی و افزایش دوام رویهها طبق متغیرهای ترافیک و مقاومت بستر در مسیرهای آزادراهی، روسازی بخشی از آزادراه شیراز- اصفهان به طول ۵۰ کیلومتر به صورت بتنی درزدار اجرا شده است.
به گزارش صنعت نیوز، سرپرست معاونت ساخت وتوسعه آزادراهها در آستانه بهره برداری از آزادراه اصفهان- شیراز گفت: بهمنظور کاهش هزینههای اجرایی و افزایش دوام رویهها طبق متغیرهای ترافیک و مقاومت بستر در مسیرهای آزادراهی، روسازی بخشی از آزادراه شیراز- اصفهان به طول ۵۰ کیلومتر به صورت بتنی درزدار اجرا شده است.
«محمود ملازینل» از اجرای روسازی بتنی در بخشی از آزادراه شیراز- اصفهان خبر داد و افزود: یکی از مهمترین ویژگیهای این روش روسازی افزایش ۲ برابری عمر رویهها نسبت به روسازی آسفالتی است که موجب کاهش هزینههای نگهداری و در نتیجه حفظ راههای کشور به عنوان سرمایههای ملی میشود.
وی ادامهداد: از دیگر ویژگیهای روسازی بتنی میتوان به عدم تغییر شکل دائمی نظیر شیار افتادگی، جمع و فتیله نشدن رویه زمان ترمز گرفتن خودروها و عبور از سرازیری ها و سربالاییها، نرم و روان نشدن رویه در هوای بسیار گرم، مقاومت خزش بسیار بالا و قابلیت رویت مناسبتر در هنگام شب اشاره کرد.
ملازینل، اجرای روسازی بتنی در آزادراه شیراز- اصفهان را نخستین تجربه در پروژه های آزادراهی اعلام کرد و گفت: به منظور بررسی ویژگی های مختلف این نوع روسازی در پروژه های آزادراهی، ۵۰ کیلومتر از مسیر روسازی بتنی انجام شد و بعد از آن نیز در بخش هایی از آزادراه تهران- شمال این تجربه مورد استفاده قرار گرفت.
سرپرست معاونت ساخت وتوسعه آزادراهها، اجرای روسازی بتنی در مسیرهای آزادراهی را با در نظر گرفتن متغیرهای ترافیک و مقاومت بستر مناسبتر برشمرد و ادامهداد: بیشترین حجم روسازی بتنی در مسیرهای آزادراهی در این آزادراه انجام شده است که به صورت روسازی بتنی درزدار غیرمسلح با ضخامت ۲۹ سانتی متر به همراه اساس تثبیت به ضخامت ۲۰ سانتی متر اجرا شده است.
آزادراه اصفهان به شیراز که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۹ آغاز شد و از آن به عنوان یکی از بزرگترین پروژههای آزادراهی کشور یاد میشود، امروز با اهتمام ویژه دولتمردان در دولت سیزدهم در چند قدمی افتتاح و بهره برداری قرار گرفته است.
مسیر فعلی شیراز به سمت اصفهان ۴۸۵ کیلومتر و مدت زمان سفر نیز حدود ۶ ساعت به طول میانجامد که با افتتاح آزادراه شیراز- اصفهان، طول مسیر ۱۳۰ کیلومتر کوتاهتر شده و نزدیک به ۲ ساعت از زمان سفر نیز کاسته میشود.
http://www.sanatnews.ir/News//283567
برچسب ها :
راه و شهرسازی
,
آزادراه
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
اهمیت تامین گروه خونی O منفی در حوادث
شجاعت دولت پزشکیان در آغاز خصوصی سازی صنعت خودرو
یک هیئت اوکراینی امروز وارد دمشق میشود
گفتوگوی وزیر صمت با پوتین در حاشیه اجلاس اوراسیا
مذاکره وزیر نفت با مقامهای روسی در بخش انرژی
سرپرست معاونت صنایع ماشینآلات و تجهیزات وزارت صمت منصوب شد
تمهیدات اتوبوسرانی تهران برای سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی
۳۰۳ همت عدمالنفع صنایع از ناترازیها
ساروی مقتدرترین فرنگی کار سال جهان شد
وزیر صمت: حضور پرشور مردم، متضمن حرکت به سوی اهداف نظام اسلامی است
۱۲ بهمن آغاز مجدد پروازها به اروپا
وزیر صمت: بسته حمایتی دولت از صنایع قابلیت تمدید دارد
آخرين اخبار
کشف یک سکه منحصربهفرد
چرا فدراسیون فوتبال یک سهمیهاش را به مترجم نداد؟
پیام عراقچی به وزیر خارجه الجزایر
آموزش عربی با ریتم موسیقی ایرانی
طرح کاهش زندانیان از اول آبان
مژده دایی درگذشت
دستور دادگاههای آمریکا برای ادامه پرداخت کوپن غذا
نجات ۹۹ نفر در حوادث از اول آبان تا کنون
عراقچی: برای همه احتمالات آمادهایم
مسئول دفتر حریم تهران منصوب شد
ممنوعیتی نادر در یکی از زیباترین جزایر جهان
وضعیت سیاسی و امنیتی کشور قابل قبول است
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز