ارتقای روابط تجاری ایران و افغانستان در اولویت دولت است
|
تأکید وزیر صمت بر لزوم همگونسازی قوانین با شرایط فعلی تولید
|
۳۰۳ همت عدمالنفع صنایع از ناترازیها
|
افزایش قیمت و ناترازی انرژی، چالش اصلی صنایع کشور
|
مدیر نمونه خودرویی کشور مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران شد
|
راهاندازی دوباره تالار دوم ارزی؛ تشکیل کمیته ارزی در وزارت صمت
|
بازگشت ۲ میلیون و ۲۹۸ هزار زائر به کشور
|
تمهیدات وزارت صمت برای مراسم اربعین امسال
|
اعلام آمادگی وزرای صمت و راه و شهرسازی برای تامین تسهیلات مورد نیاز سفر زائران اربعین
|
ارائه گزارش بازار بهصورت منظم به دولت؛ کاهش تقاضا گذراست
|
وزیر صمت: برای اولین بار کنسانتره تیتانیوم در کشور تولید می شود
|
وزیر صمت: بسته حمایتی دولت از صنایع قابلیت تمدید دارد
|
تجاوز به تولیدکنندگان انرژی نقض قوانین بینالملل و تهدید ثبات جهانی است
|
سه شنبه 25 شهريور 1404
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
ورود ۱۰۰ هزار تاکسی برقی به شهرهای بزرگ تا پایان سال
تاريخ:چهارم آذر 1402 ساعت 09:58
|
کد : 285372
|
مشاهده: 778
به گزارش صنعت نیوز، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه داریم تا آخر سال ۱۰۰ هزار تاکسی برقی در شهرهای بزرگ داشته باشیم.
به گزارش صنعت نیوز، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه داریم تا آخر سال ۱۰۰ هزار تاکسی برقی در شهرهای بزرگ داشته باشیم.
عباس علی آبادی در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: باید خودروهای سنتی که با سوخت فسیلی کار میکنند را بهبود دهیم، اما نباید در این بخش سرمایهگذاری گسترده کنیم. دوره در حال ورود به یک دوره تازه، یعنی استفاده از خودروهای برقی و هوشمند است. امیدواریم در سال آینده سطحی از هوشمندی را در خودروهای داخلی هم داشته باشیم. در حوزه خودروهای برقی با توجه به ظرفیتهای دانش بنیان کشور، میتوانیم تحول را از جایی شروع کنیم که دنیا تازه شروع کرده و در این حوزه خیلی عقب نیفتادیم.
وی ابراز امیدواری کرد که به زودی حمل و نقل عمومی در تهران برقی شود و گفت: این موضوع اثرات مثبت زیست محیطی هم دارد. در حال حاضر نسب شارژرها شروع شده و در حال توسعه زیرساختها هستیم. احتمالا در همین هفتههای اول آذرماه تاکسیهای برقی بهتدریج وارد تهران میشود. در مجموع مقرر شده تا آخر سال ۱۰۰ هزار تاکسی برقی در شهرهای بزرگ داشته باشیم.
همچنین به گفته این مقام مسئول چند نمونه خودروی برقی داخلی هم تولید شده که پیش بینی میشود در نیمه اول سال بعد، این خودروها نیز عرضه شوند.
علی آبادی در ادامه با اشاره به اینکه باتری خودروهای برقی نسبتا گران است، تصریح کرد: بر این اساس مقرر شده تعرفهی واردات باتریها به حداقل برسد. البته برای تاکسیها، سهم قابل توجهی از هزینهها را دولت پرداخت میکند. مقرر شده وزارت نفت هزینه حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ دلار سهم باتری را از محل سوخت صرفهجویی شده کمک کند.
وزیر صمت در ادامه با بیان اینکه به جای خودروهای بنزینی باید بیشتر تمرکز خود را روی خودروهای برقی و هوشمند بگذاریم، تصریح کرد: در نروژ بیش از ۸۰ درصد خودروها برقی شده و در چین تقزیبا همه حمل و نقل عمومی و تقریبا ۳۰ تا ۳۵ درصد خودروهای مردم نیز برقی شده است. باید بیشتر انرژی خود را صرف کنیم که در این پدیده از دنیا عقب نمانیم و با دنیا همراه شویم. خودروهای بنزینی هم در برنامه جلو میروند، اما باید تمرکز ما بر خودروهای آینده باشد. سیاست ما نباید این باشد که خودروهای بنزینی را حتما داخلی کنیم چون اینها گذرا هستند. بنابراین باید به سمت داخلی سازی قسمتهایی که خلق فناوری میکنند، حرکت کنیم.
قول وزیر صمت به صنایع دانشبنیان
علی آبادی در ادامه با بیان اینکه اولویت تامین ارز برای مواد اولیه است و تولید با بهرهوری بالاتر وکالاهای صادراتی هم اولویت بیشتری دارند، اظهار کرد: تقریبا در بسیاری از کالاها صف تخصیص ارز برداشته شده است.
وی افزود: این قول را به صنایع دانش بنیان دادیم که کالای ایرانی باکیفیت که قابلیت صادرات داشته باشد به طور تمام و کمال مورد حمایت وزارت صمت و با تعرفه قابل قبول از واردات کالای مشابه آن جلوگیری میکنیم.
۹۰۰۰ واحد صنعتی در کشور راکد هستند
وزیر صمت هم چنین با بیان اینکه حدود ۹۰۰۰ شرکت صنعتی در سال های گذشته راکد و کمبهره شدهاند، تصریح کرد: واحدهایی که به خاطر تغییر فناوری باید تغییر راهبر دهند باید جداگانه دیده شوند. هم چنین برخی از واحدهای راکد نیاز به کمکهایی مثل تامین سرمایه در گردش یا نوسازی تجهیزات دارند. برخی هم دلایلی مثل ناکارآمدی مدیریتی دارند که باید به آنها نیز کمک شود. به طور کلی شهرک ساختن کنار ظرفیتهای انسانی، از جمله سیاستهای وزارتخانه است.
این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه هشت برنامه راهبردی و ۲۰ پروژه پیشران در این وزارتخانه تعریف شده که یکی از آنها برقی کردن حمل و نقل پرسرعت است، تصریح کرد: الان حداکثر سرعت حمل و نقل ریلی ۱۲۰ تا ۱۶۰ کیلومتر است که در وزارت صمت برنامه ریزی شده به سمت سرعتهای بالاتر برویم. در زمینه حل مشکل هوایی کشور هم مگاپروژهای تعریف شده که قرار است از ظرفیتهای شرکتهای دانشبنیان نیز استفاده کنیم.
علیآبادی در ادامه گفت: نیاز فناوری شرکتهای بزرگ را در اختیار دانشگاهها و شرکتهای دانش بنیان قرار دادیم تا بازار آنها فراهم شود. بنابراین به دانشبنیانها پول نمیدهیم که کالا تولید کنند، بلکه دانشبنیانها را در برابر مسائلی قرار میدهیم که برای حلشان کسی حاضر است پول به آنها بدهد.
http://www.sanatnews.ir/News//285372
برچسب ها :
سال
,
تاکسی
,
شهر
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
بازار سرمایه مثبت شد
اعزام و پذیرش ۷۴ هزار مسافر در مسیر استانبول با ۳۶۶ پرواز پس از تحریم پروازهای اروپا
ماموریت استاد دانشگاه خواجهنصیر برای توسعه شرکتهای دانشبنیان با حکم «افشین»
تعداد خودروهای شخصی عامل آلودگی هوای تهران
اهمیت تامین گروه خونی O منفی در حوادث
احتمالاً تعرفه واردات آیفون ۳۰ درصد باشد
رایزنی برای عرضه خودروهای داخلی و خارجی در بورس کالا
توقف پروژه ساخت مجتمع گردشگری در حریم تخت جمشید
تخفیف خرید خودرو برای متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده
افزایش ترددها از مرز ارمنستان
چشمی به دیدار النصر نرسید
نگران بحرانهایی که دشمنان ایجاد میکنند نیستیم
آخرين اخبار
افت ۴۷ هزار واحدی شاخص کل بورس
نسخهای برای پاکسازی ذهن و تقویت تمرکز
یک کشف جدید درباره جهش ژن آلزایمر
رشد قیمت طلا و سکه امروز سهشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۴
حفظ و نجات درختان پسته با محصول ایرانساخت
۵ محصول جدید منطقه بین المللی نوآوری ایران رونمایی شد
اسلامی: ملت ایران تهدیدپذیر نیست
معرفی «روبولگال»؛ نخستین ربات وکیل ایرانی
غیبت طبقۀ متوسط حتی در پلتفرم
چین علیه غولهای تراشهسازی آمریکا دست به اقدام زد
آیا ترکیه در مسیر زوال دموکراسی است؟
تیم کشتی آزاد ایران قهرمان جهان شد
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز