تأکید وزیر صمت بر لزوم همگونسازی قوانین با شرایط فعلی تولید
|
۳۰۳ همت عدمالنفع صنایع از ناترازیها
|
افزایش قیمت و ناترازی انرژی، چالش اصلی صنایع کشور
|
مدیر نمونه خودرویی کشور مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران شد
|
راهاندازی دوباره تالار دوم ارزی؛ تشکیل کمیته ارزی در وزارت صمت
|
بازگشت ۲ میلیون و ۲۹۸ هزار زائر به کشور
|
تمهیدات وزارت صمت برای مراسم اربعین امسال
|
اعلام آمادگی وزرای صمت و راه و شهرسازی برای تامین تسهیلات مورد نیاز سفر زائران اربعین
|
ارائه گزارش بازار بهصورت منظم به دولت؛ کاهش تقاضا گذراست
|
وزیر صمت: برای اولین بار کنسانتره تیتانیوم در کشور تولید می شود
|
وزیر صمت: بسته حمایتی دولت از صنایع قابلیت تمدید دارد
|
تجاوز به تولیدکنندگان انرژی نقض قوانین بینالملل و تهدید ثبات جهانی است
|
ریلگذاری راهآهن چهارمحال و بختیاری آغاز شد
|
دو شنبه 24 شهريور 1404
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
نیاز ۴ میلیارد دلاری «کشتیرانی» برای نوسازی ناوگان
تاريخ:پانزدهم ارديبهشت 1404 ساعت 10:19
|
کد : 302540
|
مشاهده: 366
به گزارش صنعت نیوز، کارشناس حملونقل دریایی با اشاره به ضرورت حمایت دولت از نوسازی ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش گفت این دو شرکت برای نوسازی بخشی از ناوگان نیازمند ۸ میلیارد دلار منابع مالی هستند.
به گزارش صنعت نیوز، کارشناس حملونقل دریایی با اشاره به ضرورت حمایت دولت از نوسازی ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش گفت این دو شرکت برای نوسازی بخشی از ناوگان نیازمند ۸ میلیارد دلار منابع مالی هستند.
یحیی ضیایی با تأکید بر ضرورت حمایت دولت از شرکتهای بزرگ کشتیرانی در کشور اظهار کرد: واقعیت آن است که حملونقل دریایی یک جزیره جدا مانده از کشور است که مالکان کشتی تلاشهای زیادی برای توسعه آن انجام میدهند و در مقابل، دولت هیچ کمکی در این رابطه نکرده است.
وی یادآور شد: بنا بود برای نوسازی ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش، دولت وام پرداخت کند، اما این وعده هنوز اجرایی نشده است.
وی با بیان اینکه در بخش تعرفههای بندری راه یکطرفهای را میرویم، افزود: در مالیات، عوارض، سوخت و تعمیرات هم به شرکتهای کشتیرانی توجه نمیشود.
کارشناس حملونقل دریایی با تأکید بر اینکه متأسفانه نگاه سازمانیافتهای برای توسعه زیرساختهای حملونقل دریایی کشور، بهویژه نوسازی و توسعه ناوگان دو شرکت بزرگ کشور نزد دستگاههای دولتی مشاهده نمیشود، اضافه کرد: مطابق بررسیهای صورتگرفته، اگر قرار باشد بخشی از ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش را نوسازی کنیم، برای هر کدام حداقل ۴ میلیارد دلار، یعنی مجموعاً ۸ میلیارد دلار منابع مالی نیاز است.
ضیایی با اشاره به اینکه تأمین این منابع مالی در توان شرکتهای مذکور نیست، گفت: در دنیا ۸۰ تا ۸۵ درصد از منابع مالی در قالب فاینانس تأمین میشود و مابقی آورده شرکت است. در ایران چنین چیزی وجود ندارد. برای پیگیری امور مربوط به نوسازی ناوگان، با آقای عارف، معاون اول رئیسجمهوری، و آقای عبدالعلیزاده، نماینده رئیسجمهور در هماهنگی اجرا سیاستهای کلی توسعه دریامحور، مکاتباتی داشتهایم به این امید که در این بخش اتفاقات میمون روی دهد.
وی تصریح کرد:، اما متأسفانه هیچ اتفاق خوبی در این رابطه نیفتاده است. در این زمینه هشدار دادهایم که بهعنوان نمونه، سهم واردات کالای اساسی به کشور توسط ناوگان کشتیرانی ایرانی کاهش یافته و سهم شرکتهای خارجی افزایش مییابد. این یک اتفاق ناخوشایند و دارای تبعات برای کشور خواهد بود.
http://www.sanatnews.ir/News//302540
برچسب ها :
کشتیرانی
,
حمل و نقل
,
نوسازی ناوگان
,
اخبار صنعت نیوز
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
بازار سرمایه مثبت شد
اعزام و پذیرش ۷۴ هزار مسافر در مسیر استانبول با ۳۶۶ پرواز پس از تحریم پروازهای اروپا
ماموریت استاد دانشگاه خواجهنصیر برای توسعه شرکتهای دانشبنیان با حکم «افشین»
تعداد خودروهای شخصی عامل آلودگی هوای تهران
اهمیت تامین گروه خونی O منفی در حوادث
احتمالاً تعرفه واردات آیفون ۳۰ درصد باشد
رایزنی برای عرضه خودروهای داخلی و خارجی در بورس کالا
توقف پروژه ساخت مجتمع گردشگری در حریم تخت جمشید
تخفیف خرید خودرو برای متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده
افزایش ترددها از مرز ارمنستان
چشمی به دیدار النصر نرسید
نگران بحرانهایی که دشمنان ایجاد میکنند نیستیم
آخرين اخبار
طوفان ۲ دقیقهای رحمان عموزاد در زاگرب
توافق ایران با آژانس هوشمندانه است
فروش ۷۱ کیلوگرم شمش طلا به ارزش ۷۸۹ میلیارد تومان
آخرین قیمت ارزها در بازار ارز تجاری
جزئیات مراسم خاکسپاری «امید جهان» اعلام شد
قیمت ساعتهای سوییسی صعودی شد
آب پاکی شرکت توسعه روی دست لیگ برتریها
دختران فوتسال ایران در گروه ایتالیا و برزیل
ضرورت مذاکره با اروپا و آمریکا احساس میشود
ارز چند نرخی فرصت سوزی می کند
انصاب دبیران کتاب سال و جایزه جهانی کتاب سال
ناتو به ممنوعیت نفت روسیه روی خوش نشان نداد
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز