يک شنبه 7 تير 1405

تعداد بازیکنان خارجی لیگ برتری‌ها کاهش یافت

تعداد بازیکنان خارجی لیگ برتری‌ها کاهش یافت
  تاريخ:هفتم تير 1405 ساعت 16:05   |     کد : 440355   |     مشاهده: 15
به گزارش صنعت نیوز،با اعلام سازمان لیگ، تیم های لیگ برتری مجاز به عقد قرارداد با ۴ بازیکن خارجی هستند‎.‎
به گزارش صنعت نیوز،با اعلام سازمان لیگ، تیم های لیگ برتری مجاز به عقد قرارداد با ۴ بازیکن خارجی هستند‎.‎

با تصویب هیات رئیسه فدراسیون فوتبال بیست و پنجمین دوره لیگ برتر (فصل ۱۴۰۵-۱۴۰۴ ) به دلیل حمله وحشیانه دشمن به ‏کشورمان به صورت نیمه تمام باقی می ماند و جدول لیگ نیز با شرایط فعلی متوقف می گردد‎.

مسابقات بیست و ششمین دوره لیگ برتر(فصل ۱۴۰۵-۱۴۰۶) نیز با حضور ۱۸ تیم از روز جمعه ۱۶ مردادماه آغاز خواهد شد. ‏همچنین براساس مصوبه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در پایان مسابقات فصل آینده لیگ برتر ۴ تیم انتهایی جدول به لیگ یک ‏سقوط می کنند‎.‎

در مورد نقل و انتقالات نیز مصوبات زیر به باشگاه ها ابلاغ شد‎:‎

‏۱‏‎-‎با استناد به بند (۳) ماده ۱۴ مکرر مقررات نقل و انتقالات و وضعیت بازیکنان فیفا و همچنین بند (۳) ماده ۱۴ مکرر مقررات نقل ‏و انتقالات مصوب خردادماه ۱۴۰۴فدراسیون فوتبال و با لحاظ شرایط جنگی و فورس ماژور کشور و نیمه‌تمام ماندن مسابقات لیگ ‏برتر، به منظور حفظ یکپارچگی مسابقات و کمک به وضعیت بازیکنان و باشگاه‌های لیگ برتر، مقرر گردید اصلاحیه‌ای موقت صرفاً ‏برای فصل ۱۴۰۵-۱۴۰۴ اعمال گردد‎.

بر این اساس، باشگاه‌های لیگ برتر مجاز خواهند بود تا سقف هفتاد و پنج درصد (۷۵%) مبلغ قرارداد فصل ۱۴۰۵-۱۴۰۴ را به ‏عنوان تعهدات قراردادی به بازیکنان پرداخت نمایند‎.‎

چنانچه بازیکنی کمتر از هفتاد و پنج درصد (۷۵%) مبلغ قرارداد فصل ۱۴۰۵-۱۴۰۴ را دریافت نموده باشد، حق فسخ قرارداد با ‏دلیل موجه برای وی محفوظ خواهد بود، مشروط بر آنکه پس از ابلاغ این مصوبه، به صورت کتبی مراتب را به باشگاه بدهکار اعلام ‏نموده و مهلت چهل و پنج (۴۵) روزه‌ای جهت ایفای تعهدات مالی تا سقف مذکور به باشگاه اعطا نماید. بدیهی است در صورتی ‏که بازیکنی بیش از هفتاد و پنج درصد (۷۵%) مبلغ قرارداد فصل ۱۴۰۵-۱۴۰۴ خود را دریافت نموده باشد، فسخ یک‌جانبه قرارداد ‏از سوی وی، فسخ بدون دلیل موجه تلقی شده و مسئولیت کلیه آثار و تبعات ناشی از آن بر عهده شخص فسخ‌کننده خواهد ‏بود‎.‎

‏۲‏‎. ‎با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر باشگاه‌ها، مقرر گردید تعداد بازیکنان خارجی مجاز برای هر باشگاه لیگ برتری از هشت ‏‏(۸) نفر به چهار (۴) نفر کاهش یافته و هر باشگاه مجاز به استفاده از حداکثر چهار بازیکن خارجی باشد‎.‎

http://www.sanatnews.ir/News/1/440355
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است