شنبه 22 ارديبهشت 1403

همكاري چين و ايران در اكتشاف معادن و فرآوري مواد معدني

  تاريخ:ششم خرداد 1387 ساعت 16:51   |     کد : 618   |     مشاهده: 2303
به گزارش صنعت نيوز ، با حضور روسا و مديران سازمان زمين‌شناسي ايالت جيانگ‌سي چين در ايران، مفاد موجود در تفاهم‌نامه همكاري ايران و چين در زمينه اكتشاف ذخاير معدني، كانه‌آرايي و فرآوري مواد معدني اجرايي خواهد شد.

 

به گزارش صنعت نيوز ،  با حضور روسا و مديران سازمان زمين‌شناسي ايالت جيانگ‌سي چين در ايران، مفاد موجود در تفاهم‌نامه همكاري ايران و چين در زمينه اكتشاف ذخاير معدني، كانه‌آرايي و فرآوري مواد معدني اجرايي خواهد شد.

 

به گزارش خبرنگار گروه معدن صنعت نيوز ، به نقل از روابط عمومي سازمان زمين‌شناسي و اكتشافات معدني كشور، به دنبال سفر اخير هيات ايراني به چين و عقد تفاهم‌نامه همكاري دو جانبه براي توسعه مناسبات علمي و تحقيقاتي دو كشور در زمينه اكتشاف ذخاير معدني و كانه‌آرايي و فرآوري مواد معدني،‌هيات عالي رتبه‌اي متشكل از روسا و مديران سازمان زمين‌شناسي ايالت جيانگ‌سي چين ضمن بازديد از بخش‌هاي مختلف زمين شناسي و اكتشاف سازمان زمين‌شناسي و اكتشافات معدني كشور،‌راهكارهاي مناسب براي چگونگي اجرايي شدن همكاري‌هاي فني توافق شده را بررسي كردند.

بر اساس اين گزارش با توجه به سابقه طولاني سازمان زمين‌شناسي استان جيانگ‌سي در امر اكتشاف معادن چين و ايران، دو طرف پس از انجام مذاكرات رسمي اقدام به عقد تفاهم‌نامه همكاري بر پايه سه موضوع كلي كانه‌آرائي و فرآوري مواد معدني،‌اكتشاف در زمينه‌هاي مختلف مواد معدني و تبادل كارشناس جهت آموزش كرده بودند كه با سفر اين هيات بسياري از مفاد اين تفاهم‌نامه اجرايي خواهند شد.

يادآور مي‌شود بر اساس مفاد موجود در يادداشت تفاهم به امضاء رسيده فعاليت‌هاي اجرايي و عملياتي مربوط به فرآوري و كانه‌آرايي در خصوص مواد معدني از جمله ذخاير فسفات‌هاي رسوبي موجود، در البرز،‌زاگرس و ايران مركزي، پتاس موجود در منطقه بندر عباس، تيتان و منيتيت منطقه قره آقاج در آذربايجان غربي و در نهايت ذخاير آلونيت موجود در منطقه قزوين به عنوان ماده اوليه در توليد آلومينيوم و ساير موارد از جمله سولفات پتاسيم به عنوان ماده اوليه در صنايع كودسازي و ساير صنايع پيگيري خواهد شد.

توسعه عمليات اكتشافي براي ذخاير طلا در مناطق سقز و مهاباد تا رسيدن به مرحله بهره‌برداري و همچنين كشف ذخاير پنهان مس پروفيري در كمربند اروميه دختر و ديگر ذخاير مس و طلا در شرق ايران، از جمله مواردي است كه دو طرف جهت توسعه مناسبات اكتشاف ذخاير خود به نقطه نظر واحد دست يافته بودند.

گفتني ست بازديد از معادن مس سرچشمه،‌گل‌گهر سيرجان و پتاس بندر عباس از ديگر برنامه‌هاي اين هيات جهت آشنايي با فعاليت‌هاي صورت گرفته در بخش اكتشاف، بهره‌برداري و فرآوري مواد معدني در ايران است.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/618
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است