پنج شنبه 19 تير 1404

ورود به «پناهگاه شادی» در جنگ ۱۲روزه

  تاريخ:نوزدهم تير 1404 ساعت 09:01   |     کد : 315695   |     مشاهده: 27
سازندگان برنامه «ما چارتا» در شبکه نمایش خانگی که پیشتر «پناهگاه شادی» را در جریان جنگ ۱۲روزه منتشر کردند، کاراکتر جدیدی با عنوان «کدو بلو» را به کودکان ارائه می‌دهند که تصویرگر نقش یک اپلیکیشن است و افراد خانواده را به چالش‌ می‌کشد.

زهرا اصغریان ـ یکی از سازندگان «ما چارتا» ـ به ایسنا گفت: پخش و تولید «ماچارتا» کماکان ادامه دارد اما در فصل جدید کاراکتر جدیدی به نام «کدو بلو» به این برنامه اضافه شده که یک کاراکتر خیالی است و نقش اپلیکیشن را دارد با توجه‌ به اینکه ما همواره در برنامه‌هایمان پذیرای چالش‌های زیادی هستیم و دوست داریم انواع مختلف آن را اجرا کنیم این اپلیکیشن به ما چالش‌های مختلف پیشنهاد می‌دهد؛ یعنی ما را به چالش می‌کشد. درواقع یک شخصیت مهربان و بازیگوش دارد که بعضاً ما را به دردسر می‌اندازد و داستان ما با آن دردسرها ادامه پیدا می‌کند و هر قسمت به قسمت دیگر وصل می‌شود.

اصغریان درباره ایده اضافه کردن این کاراکتر به «ماچارتا» افزود: در ابتدا این‌چنین بود که ما می‌خواستیم یک کتاب جادویی مانند جومانجی داشته باشیم و وارد چالش‌های آن کتاب شویم بعد با مشورت‌هایی که گرفتیم متوجه شدیم نسل جدید با دنیای موبایل و اپلیکیشن ارتباط بهتری برقرار می‌کند به همین دلیل فضا را به این سمت بردیم؛ داستان اینگونه شروع می‌شود؛ ما به هوش مصنوعی می‌گوییم برای ما یک اپلیکیشن طراحی کند که برای ما چالش‌های مختلف تعریف کند و هوش مصنوعی آن را طراحی می‌کند و به همین ترتیب شخصیت کدو بلو که همین اپلیکیشن است به دنیا می‌آید و در ادامه شیطنت‌ها و چالش‌ها از طرف او وارد زندگی ما می‌شود.

این برنامه‌ساز اظهار کرد: این اپلیکیشن کاملاً خیالی است در واقع با توجه‌ به اینکه درک این اپلیکیشن برای مخاطب جذاب‌تر و ملموس‌تر است و بچه‌ها با دنیای موبایل درگیرتر هستند چنین شخصیتی را طراحی کردیم چون آنها می‌بینند اپلیکیشنی روی گوشی «ماچارتا» است که آنها را به بازی می‌گیرد و به چالش می‌کشد.

ورود به «پناهگاه شادی» در جنگ ۱۲روزه و شطینت اپلیکیشن خیالی

وی درباره تفاوت این فصل با فصل‌های قبلی ماچارتا، عنوان کرد: این سری از برنامه هر قسمت با قسمت بعدی پیوستگی دارد یعنی سعی کردیم آن حالت سریالی را حفظ کنیم. به این صورت که هر قسمت سرنخ گم‌شده‌ای دارد که در قسمت بعدی پیدا می‌شود، قسمت‌ها مثل دانه‌های تسبیح به هم وصل می‌شوند و به‌این‌ترتیب قصه‌ها می‌توانند ادامه دارد باشند و مخاطب ارتباط بهتری با آن برقرار کند. ما سعی کردیم مدت‌زمان برنامه را هم طولانی‌تر کنیم، از سوی دیگر کیفیت محتوا هم بالا رفته است یعنی از لحاظ فنی، محتوایی و تیم تولید کیفیت مطلوب‌تری داریم.

اصغریان درباره تفاوت این برنامه با «پناهگاه شادی» که در زمان جنگ دوازده روزه پخش شد، عنوان کرد: «پناهگاه شادی» یک برنامه دلی از ما چهار تا بود که دغدغه‌مندانه آن را ساختیم. «پناهگاه شادی» در واقع یک برنامه استودیویی است که دو هدف دارد؛ یکی اطلاع‌رسانی درباره ایران که سعی کردیم درباره غرور ملی صحبت کنیم همین موضوع دو بخش داشت یکی «به ایران افتخار می‌کنم» و دیگری «ایران دلم». هدف دیگر این برنامه این بود که به بچه‌ها آموزش سرگرمی‌های خانگی دهیم یعنی بچه‌ها بتوانند این سرگرمی‌ها در خانه با خانواده داشته باشند اما «کدو بلو» به سفارش فیلیمو ساخته شده و یک داستان سرگرم‌کننده، پرهیجان و پرتکاپو دارد.

وی مطرح کرد: «پناهگاه شادی» در وضعیت فعلی می‌تواند ادامه‌دار باشد و ما در حال تولید ادامه آن هستیم و همان هدف‌ها را دنبال می‌کنیم؛ چون حس کردیم این دغدغه می‌تواند تداوم داشته باشد تا حس غرور ملی را در بچه‌ها ایجاد کنیم ضمن اینکه برنامه‌ای است که قابلیت تولید سریع دارد و می‌شود ادامه داد.

اصغریان درباره «کدو بلو» هم گفت: فصل اول این برنامه در حال حاضر در ۱۲ قسمت در حال ساخت است که دیروز قسمت اول آن منتشر شد و قرار است هر هفته سه‌شنبه‌ها پخش شود.
این برنامه‌ساز عنوان کرد: «ماچارتا» و سریال «کدو بلو» کست عریض‌وطویل مشابه آنچه در سایر تولیدات پلتفرم‌ها وجود دارد، ندارد ولی مطمئن هستیم که به‌خاطر دو ویژگی جای خوبی بین بچه‌ها و خانواده‌ها پیدا می‌کند؛ یکی اینکه با سابقه پنج ساله‌ای که در حوزه کودک داریم موضوعاتی که انتخاب کردیم مخاطب‌پسند است و مخاطبان کودک‌ونوجوان آن را می‌پسندند. ضمن اینکه باتوجه‌به اینکه یک خانواده واقعی هستیم صمیمیت موجود در آن می‌تواند خیلی تأثیرگذار باشد.

وی اظهار کرد: شالوده اصلی ما «چارتا» آن چیزی است که بچه‌ها دوست دارند یعنی چالش‌هایی در بطن خانواده و ما آن را حفظ کردیم یعنی وقتی کدو بلو وارد می‌شود باز هم برای ما چالش تعریف می‌کند. ما کمی به این چالش‌ها رنگ‌ولعاب اضافه کردیم اما در دل تمامی این چالش‌هایی که تعریف کردیم و کدو بلو به ما پیشنهاد می‌دهد، نکات مختلف آموزشی وجود دارد که به‌صورت کاملاً غیرمستقیم بچه‌ها را به فکر وامی‌دارد. اصلاً هدف اصلی ما این است که آموزش‌هایی را به شکل غیرمستقیم به بچه‌ها بدهیم تا از آنها لذت ببرند.

http://www.sanatnews.ir/News/1/315695
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است