قطع وابستگی فولاد مبارکه به زایندهرود با انتقال آب دریا
|
اتابک: برق بخش تولید نباید قطع شود
|
عایدی هزار میلیارد تومانی کشور از اجرای قانون تجارت ملوانی
|
اتابک: دستور روانسازی واردات قطعات ریلی صادر شد
|
اتابک: نباید جایگاه اصناف تضعیف شود
|
اتابک: نقشه راه همکاریهای تجاری ایران و اوراسیا در مسکو نهایی میشود
|
ارتقای روابط تجاری ایران و افغانستان در اولویت دولت است
|
تأکید وزیر صمت بر لزوم همگونسازی قوانین با شرایط فعلی تولید
|
۳۰۳ همت عدمالنفع صنایع از ناترازیها
|
افزایش قیمت و ناترازی انرژی، چالش اصلی صنایع کشور
|
مدیر نمونه خودرویی کشور مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران شد
|
راهاندازی دوباره تالار دوم ارزی؛ تشکیل کمیته ارزی در وزارت صمت
|
بازگشت ۲ میلیون و ۲۹۸ هزار زائر به کشور
|
سه شنبه 18 آذر 1404
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
زیان صادرات گاز مایع آمریکا از مقررات جدید کشتیسازی
تاريخ:نوزدهم مرداد 1404 ساعت 12:57
|
کد : 347455
|
مشاهده: 115
رونق صادرات گاز طبیعی مایع (الانجی) ایالات متحده که به شدت توسط دولت ترامپ حمایت میشود، میتواند با قوانین تجاری جداگانهای که توسط دولت او برای احیای کشتیسازی آمریکا و مقابله با نفوذ چین پیشنهاد شده است، تضعیف شود.
به گزارش ایسنا، طبق دستورالعملهای جدید پیشنهادی نماینده تجاری ایالات متحده (USTR)، از سال ۲۰۲۸، در مجموع یک درصد از صادرات الانجی آمریکا باید از طریق کشتیهایی با پرچم ایالات متحده حمل شود و از سال ۲۰۲۹ به بعد، یک درصد از صادرات الانجی ایالات متحده باید توسط کشتیهای با پرچم ایالات متحده و ساخت ایالات متحده حمل شود.
این تعداد کشتی به تدریج در طول دههها افزایش خواهد یافت و تا سال ۲۰۴۷، در مجموع، ۱۵ درصد از کل صادرات الانجی ایالات متحده باید توسط کشتیهای ساخت آمریکا و با پرچم آمریکا حمل شود.
یک درصد، در صورتی رقم ناچیزی به نظر میرسد که در نظر نگیریم آمریکا، بزرگترین صادرکننده الانجی در جهان است و ناوگان جهانی الانجی فعلی، فقط یک کشتی با پرچم ایالات متحده (اما ساخته شده در فرانسه) دارد، و اینکه ساخت یک کشتی حمل الانجی در آمریکا، سالها طول خواهد کشید و احتمالا دو تا چهار برابر قیمت ساخت یک کشتی در کره جنوبی یا چین هزینه خواهد داشت.
هدف اصلی قوانین پیشنهادی نماینده تجاری آمریکا، مقابله با نفوذ چین و احیای کشتیسازی آمریکا است. با این حال، گروههای صنعت انرژی و تحلیلگران میگویند که این دستور العمل بیش از آنکه تسلط چین را تضعیف کند، به صادرات الانجی آمریکا آسیب میزند.
گروههای لابی نفت و الانجی آمریکا، از نماینده تجاری ایالات متحده میخواهند که این شرط را برای کشتیهای حمل الانجی لغو کند، زیرا رعایت این دستور العمل غیرممکن است.
آمریکا ظرفیت کشتیسازی، توانایی فنی یا زنجیرههای تامین لازم برای افزایش قابل توجه ساخت کشتیهای حمل الانجی آمریکا برای عمل به الزامات نماینده تجاری ایالات متحده را ندارد. انجمن تجاری «مرکز گاز طبیعی مایع» (CLNG) اعلام کرد که علاوه بر این، آمریکا در حال حاضر فاقد خدمه بسیار متخصص و ماهر برای بهرهبرداری و نگهداری کشتیهای الانجی است.
آمریکا در سال میلادی گذشته، مجموعا ۱۳۹۶ محموله الانجی صادر کرد. همزمان بر اساس دادههای CLNG، ناوگان کشتیهای الانجی، ۷۹۲ کشتی فعال دارد. از این تعداد، فقط یک کشتی با پرچم آمریکا حرکت میکند.
طی سال ۲۰۲۴، حدود ۱۴۰۰ محموله الانجی آمریکا به خریداران در سراسر جهان تحویل داده شد و این رقم، تا پایان دهه جاری، دو برابر خواهد شد، زیرا پایانههای الانجی در دست ساخت، وارد مرحله فعالیت میشوند.
طبق الزامات نماینده تجاری ایالات متحده ، برای اینکه یک درصد از صادرات الانجی آمریکا در سال ۲۰۲۹، توسط کشتیهای ساخت آمریکا حمل شوند، باید ۶ کشتی حمل الانجی ساخت آمریکا تا پایان دهه جاری موجود باشد که عملی نیست. آخرین کشتی حمل الانجی آمریکا در سال ۱۹۸۰ ساخته شد.
بر اساس گزارش اویل پرایس، تحلیلگران میگویند صنعت درباره آنچه یک کشتی ساخت آمریکا را تشکیل میدهد، به شفافیت نیاز دارد.
http://www.sanatnews.ir/News/1/347455
برچسب ها :
صادرات گاز مایع
,
کشتی سازی
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
اهمیت تامین گروه خونی O منفی در حوادث
شجاعت دولت پزشکیان در آغاز خصوصی سازی صنعت خودرو
یک هیئت اوکراینی امروز وارد دمشق میشود
گفتوگوی وزیر صمت با پوتین در حاشیه اجلاس اوراسیا
سرپرست معاونت صنایع ماشینآلات و تجهیزات وزارت صمت منصوب شد
مذاکره وزیر نفت با مقامهای روسی در بخش انرژی
تمهیدات اتوبوسرانی تهران برای سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی
ساروی مقتدرترین فرنگی کار سال جهان شد
۳۰۳ همت عدمالنفع صنایع از ناترازیها
وزیر صمت: حضور پرشور مردم، متضمن حرکت به سوی اهداف نظام اسلامی است
وزیر صمت: بسته حمایتی دولت از صنایع قابلیت تمدید دارد
۱۲ بهمن آغاز مجدد پروازها به اروپا
آخرين اخبار
چگونه از شتاب پیری بکاهیم؟
دیدار عراقچی با الهام علیاف
نتانیاهو: گفتوگوها درباره جنوب سوریه ادامه دارد
دورکاری برای سلامت روان خوب است یا بد؟
یک سال پس از سلطه الجولانی بر سوریه و حاکمیتِ گفتار دوگانه
تحقق بانکداری مبتنی بر هوش مصنوعی توسط فناوران
پرواز دومین هواپیمای حامل ایرانیان از آمریکا به کشور
هوای ناسالم تهران برای گروههای حساس
کریدور انتقال برق ۷۶۵ کیلوولت گامی در جهت کاهش آلودگی هوا
هجوم واردات غیررسمی در بازار پوشاک
چین به مفاد توافقهای تجاری پایبند ماند
افزایش ملایم قیمت نفت در بازار جهانی
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز