اتابک: برق بخش تولید نباید قطع شود
|
عایدی هزار میلیارد تومانی کشور از اجرای قانون تجارت ملوانی
|
اتابک: دستور روانسازی واردات قطعات ریلی صادر شد
|
اتابک: نباید جایگاه اصناف تضعیف شود
|
اتابک: نقشه راه همکاریهای تجاری ایران و اوراسیا در مسکو نهایی میشود
|
ارتقای روابط تجاری ایران و افغانستان در اولویت دولت است
|
تأکید وزیر صمت بر لزوم همگونسازی قوانین با شرایط فعلی تولید
|
۳۰۳ همت عدمالنفع صنایع از ناترازیها
|
افزایش قیمت و ناترازی انرژی، چالش اصلی صنایع کشور
|
مدیر نمونه خودرویی کشور مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران شد
|
راهاندازی دوباره تالار دوم ارزی؛ تشکیل کمیته ارزی در وزارت صمت
|
بازگشت ۲ میلیون و ۲۹۸ هزار زائر به کشور
|
تمهیدات وزارت صمت برای مراسم اربعین امسال
|
شنبه 10 آبان 1404
Toggle navigation
صفحه نخست
درباره ما
آرشیو
تماس با ما
آموزش عربی با ریتم موسیقی ایرانی
تاريخ:دهم آبان 1404 ساعت 15:56
|
کد : 403311
|
مشاهده: 21
نه تولد است و نه جشن پایان سال، اما صدای ریتم و آواز از یکی از کلاسهای پایه نهم در مدرسهای دولتی در قم شنیده میشود. دانشآموزان شاد و سرحال، ریتم «لا، می، سل...» آهنگ گیلکی «آها بوگو» را در دستگاه شور گرفتهاند. بعضیشان سر ضرب، روی نیمکتهای خطخطی از یادگارینوشتهها میکوبند و بعضی دیگر آکورد آهنگ را با کوبههای پاهایشان بر زمین حفظ کردهاند.
به گزارش ایسنا، همشهری نوشت: فرامرزی، کارشناسارشد و دبیر زبان و ادبیات عربی و قاری قرآن است که موسیقی میداند و اهل دورود لرستان و ساکن قم که این روزها کلیپهای آموزشی و آهنگینش در شبکههای مجازی، دستبهدست میشود. اینجا کلاس درس آقای فرامرزی است که با بهرهگیری از موسیقی ایرانی و ذوق معلمی، آموزش را از قالب سنتی و تکراری بیرون کشیده و به تجربهای تازه و لذتبخش برای شاگردانش تبدیل کرده است. کلیپهای آموزشی او در شبکههای اجتماعی دستبهدست میشود و حالا بسیاری از دانشآموزان، مشتاقانه منتظر زنگ عربیاند؛ درسی که زمانی از سختترین و خشکترین درسهای مدرسه بود، اما حالا در کلاس آقای فرامرزی، رنگ دیگری دارد.
کلاسی که دیگر سخت نیست
همه روزهای هفته منتظرند تا روز و زنگ درس عربی فرابرسد؛ کلاس درسی که هم فال است و هم تماشا. شوقشان برای حضور در این کلاس و یادگیری زبان و ادبیات عربی از سر خلقوخو و شیوه آموزشی متفاوت دبیر جوان است. شوخطبعی، سلفژدانی و خلاقیت فرامرزی، درسنخوانترین دانشآموزان را هم درسخوان و نیمکتنشین کرده؛ آنچنان که همگیشان عربی را به اندازه ورزش یا زنگهایی که معلم به هر دلیل نمیآید، دوست دارند؛ حتی اگر به فصل سخت کتاب عربی یعنی قواعد دستور زبان یا صرف و نحو انواع افعال و ضمایر رسیده باشند. به جز دانشآموزان، ۴۳۰هزار فالوئر نیز فرامرزی را در شبکههای مجازی دنبال میکنند. رد فالوئرها زیر پست و استوریهای آقای معلم با لایک و کامنتهای فراوان، پیداست. واژگان متصل یا منفصل، ضمایر مفرد یا جمع را در کنار افعال ماضی و مضارع به ملودیهای سنتی ایرانی و در دستگاه همایون، شور یا آواز دشتی، افشاری و اصفهان میخواند و آموزش میدهد. حدود ۲سال پیش، روز معلم بود که فرامرزی کلیپی از خود و دانشآموزانش منتشر کرد. از همان روزی که آن کلیپ وایرال شد، همه او را با آموزشهای آهنگین میشناسند.
کلاسی که دیگر سخت نیست
همه روزهای هفته منتظرند تا روز و زنگ درس عربی فرابرسد؛ کلاس درسی که هم فال است و هم تماشا. شوقشان برای حضور در این کلاس و یادگیری زبان و ادبیات عربی از سر خلقوخو و شیوه آموزشی متفاوت دبیر جوان است. شوخطبعی، سلفژدانی و خلاقیت فرامرزی، درسنخوانترین دانشآموزان را هم درسخوان و نیمکتنشین کرده؛ آنچنان که همگیشان عربی را به اندازه ورزش یا زنگهایی که معلم به هر دلیل نمیآید، دوست دارند؛ حتی اگر به فصل سخت کتاب عربی یعنی قواعد دستور زبان یا صرف و نحو انواع افعال و ضمایر رسیده باشند. به جز دانشآموزان، ۴۳۰هزار فالوئر نیز فرامرزی را در شبکههای مجازی دنبال میکنند. رد فالوئرها زیر پست و استوریهای آقای معلم با لایک و کامنتهای فراوان، پیداست. واژگان متصل یا منفصل، ضمایر مفرد یا جمع را در کنار افعال ماضی و مضارع به ملودیهای سنتی ایرانی و در دستگاه همایون، شور یا آواز دشتی، افشاری و اصفهان میخواند و آموزش میدهد. حدود ۲سال پیش، روز معلم بود که فرامرزی کلیپی از خود و دانشآموزانش منتشر کرد. از همان روزی که آن کلیپ وایرال شد، همه او را با آموزشهای آهنگین میشناسند.
این شیوه تدریس الگو شد
اوایل، مدیران مدارس که در اسکرول شبکههای مجازی، کلیپهای این دبیر جوان را میدیدند، نقدش میکردند. او به همشهری میگوید: «میگفتند کلاس درسه یا مجلس بزن و بکوب...، معلم هم بود، معلمهای قدیم...، ببینم سر امتحان هم همین قدر میخندن... و این جوری بچهها ازش حساب نمیبرن و... اما حالا با زیر و رو کردن کارنامه دانشآموزانم این نتیجه عجیب را دریافتهاند که میانگین نمرات آنها (بالای۱۳) بالاتر از میانگین نمرات نهایی مدارس دولتی (زیر۱۰) است. حالا گوشی تلفن همراهم از زنگ نمیافتد؛ بس که تماس میگیرند تا دبیر عربی مدرسهشان که اغلب غیردولتی و تیزهوشان است، شوم.» از سر همین شهرت و لایکگیری در فضای مجازی است که کلی پیشنهاد تدریس خصوصی برایش میآید اما راستش خیلی کم پیش میآید که تدریس خصوصی قبول کنم.» دانشآموزان انگار که در تدارک سمفونی تازهای هستند تا صرف ضمایر متصل را نیز با خوانش، یاد بگیرند: «هُ، هُما، هُم...». همزمان، دوربین گوشی همراه فرامرزی روشن میشود. در کادر آن فرامرزی نمایان است که کمکم میخندد و ریتم صرف ضمایر را میگیرد.
http://www.sanatnews.ir/News/1/403311
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
*
پربازديد ترينها
اهمیت تامین گروه خونی O منفی در حوادث
شجاعت دولت پزشکیان در آغاز خصوصی سازی صنعت خودرو
یک هیئت اوکراینی امروز وارد دمشق میشود
گفتوگوی وزیر صمت با پوتین در حاشیه اجلاس اوراسیا
مذاکره وزیر نفت با مقامهای روسی در بخش انرژی
سرپرست معاونت صنایع ماشینآلات و تجهیزات وزارت صمت منصوب شد
تمهیدات اتوبوسرانی تهران برای سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی
۳۰۳ همت عدمالنفع صنایع از ناترازیها
ساروی مقتدرترین فرنگی کار سال جهان شد
وزیر صمت: حضور پرشور مردم، متضمن حرکت به سوی اهداف نظام اسلامی است
۱۲ بهمن آغاز مجدد پروازها به اروپا
وزیر صمت: بسته حمایتی دولت از صنایع قابلیت تمدید دارد
آخرين اخبار
کشف یک سکه منحصربهفرد
چرا فدراسیون فوتبال یک سهمیهاش را به مترجم نداد؟
پیام عراقچی به وزیر خارجه الجزایر
آموزش عربی با ریتم موسیقی ایرانی
طرح کاهش زندانیان از اول آبان
مژده دایی درگذشت
دستور دادگاههای آمریکا برای ادامه پرداخت کوپن غذا
نجات ۹۹ نفر در حوادث از اول آبان تا کنون
عراقچی: برای همه احتمالات آمادهایم
مسئول دفتر حریم تهران منصوب شد
ممنوعیتی نادر در یکی از زیباترین جزایر جهان
وضعیت سیاسی و امنیتی کشور قابل قبول است
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز