شنبه 6 مرداد 1403
صنعت كشتيراني
به گزارش صنعت نیوز، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بندر راهبردی چابهار متصل به آبهای آزاد اقیانوس هند موقعیت مناسبی برای تجارت، حمل و نقل، ترانزیت و ترانشیپ (حمل و نقل دریایی) کالا دارد و بهترین و کم هزینه‌ترین مسیر تجارت و ترانزیت به کشورهای آسیای میانه بویژه کشور همسایه افغانستان است.
به گزارش صنعت نیوز، ناوچه سهند که در جریان تعمیرات دچار حادثه شده بود، شامگاه جمعه از آب بیرون کشیده شد.
به گزارش صنعت نیوز، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به برنامه‌های سازمان متبوع خود جهت افزایش و تنوع بخشی به محصولات و بازارهای صادراتی کشورمان، گفت: در همین راستا نخستین بار صادراتی به وزن ۳۵۰۰ تن سیمان تولیدی یکی از کارخانجات داخلی به مقصد روسیه صادر شده است.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرکل گمرک جلفا از افزایش ۱۳۸ درصدی ارزش صادرات کالا در سه ماهه نخست امسال از این گمرک نسبت به سه ماهه سال گذشته خبر داد.
به گزارش صنعت نیوز، معاون شرکت کشتیرانی گفت: قرارداد ساخت ١٠ فروند کشتی با سازندگان داخلی منعقد شده و برای ساخت ۴ فروند دیگر در حال مذاکره هستیم.
به گزارش صنعت نیوز، ۱۴۵ میلیون تن انواع کالا طی دولت سیزدهم در بنادر استان خوزستان تخلیه و بارگیری شده است که از این میزان ۹۰ میلیون تن کالای غیرنفتی و ۵۵ میلیون تن را کالای نفتی تشکیل می‌دهد.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان از ورود ۱۸۰ کشتی تجاری و رشد ۶۴ درصدی صادرات کالاهای غیر نفتی مجتمع بندری انزلی در ۳ ماهه نخست ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
به گزارش صنعت نیوز، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا امروز (دوشنبه) اعلام کرد فعالیت اسکله موقت ایالات متحده در سواحل غزه باز هم متوقف خواهد شد.
به گزارش صنعت نیوز، عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان سال گذشته ۵۵ تجهیز بندری و دریایی نوسازی و بهره برداری شده است گفت: امسال نیز نوسازی ۵۵ تجهیز دیگر در دستور کار این سازمان قرار دارد.
به گزارش صنعت نیوز، دانمارک، سایر کشورهای حاشیه دریای بالتیک و متحدانشان در اتحادیه اروپا، به دنبال راه‌هایی برای محدود کردن حجم نفت روسیه هستند که در ناوگان «ارواح» در دریای بالتیک و تنگه‌های دانمارک حمل می‌شوند.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به نگاه ویژه دولت شهید رییسی به توسعه دریامحور گفت: درحال حاضر ۱۸۸ فروند تجهیزات دریایی در سطح کشور در دست ساخت و بهره‌برداری است که از این تعداد ۴۰ فروند در بنادر کشور به بهره‌برداری رسیده است.
به گزارش صنعت نیوز، به منظور سرعت بخشیدن و کاهش هزینه‌ها، یک فروند شناور. یژه صادرات ۸۱ هزار تن مواد فله معدنی در اسکله بندر شهید رجایی پهلودهی شد.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرعامل شرکت تعمیرات کشتی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از تعمیرات همزمان ۱۳ شناور در یاردهای این شرکت خبر داد.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: راه‌اندازی نخستین سایت گردشگری دریایی دسترس‌پذیر استان به صورت پایلوت (نمونه) در شهر تالابی بندرخمیر در دستورکار قرار گرفت.
به گزارش صنعت نیوز، هفت خدمه دیگر کشتی کانتینری توقیفی MSC ARIES با ملیت‌های هندی، استونی و فیلیپینی پس از انجام رایزنی ها و در چارچوب تعاملات سیاسی و دیپلماتیک و نیز موافقت مقام قضایی جمهوری اسلامی ایران به کشورهای خود بازگشتند.
به گزارش صنعت نیوز، غول کشتیرانی مرسک هشدار داد در بحبوحه عدم نشانه ای از کاهش تنش ها در دریای سرخ و کانال سوئز، اختلالات کشتیرانی در این منطقه، ممکن است در سال 2025 هم ادامه یابد.
به گزارش صنعت نیوز، سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تشریح آخرین وضعیت خدمه کشتی کانتینری توقیف شده MCS Aries، اعلام‌کرد: ۲۴ خدمه کشتی مذکور در صحت و سلامت کامل به سر می‌برند و هیچ‌گونه نگرانی درباره سلامت، بهداشت، رفاه و ایمنی این افراد وجود ندارد.
به گزارش صنعت نیوز، وزارت خارجه هند اعلام کرد یک تن از ۱۷ خدمه کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی که توسط ایران توقیف شده است، تا این لحظه آزاد شده و باقی خدمه این کشتی نیز سالم هستند.
به گزارش صنعت نیوز، دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با اشاره به اینکه توسعه فعالیت‌های تولیدی و صنعتی در پسکرانه بنادر عامل جهش تولید است، گفت: پسکرانه بنادر از ظرفیت بسیار بالایی برای اشتغال‌آفرینی و جهش تولید برخوردار هستند.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با عذرخواهی از مردم بابت اختلاس انجام شده در مجتمع بندری امام گفت: ردیابی متهم در دستور کار قرار گرفته و به طور قطع مبلغ خارج شده از کشور به بیت‌المال باز می‌گردد.
انتها123456
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است