پنج شنبه 30 فروردين 1403
صنعت و معدن
به گزارش صنعت نیوز، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در سال گذشته ۹ طرح پژوهشی- کاربردی را در حوزه معدن و صنایع معدنی تصویب کرده و در مرحله انعقاد قرار داده است.
به گزارش صنعت نیوز، رئیس هیات عامل سازمان نوسازی و توسعه معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) خواستار مشارکت روزافزون شرکت‌های معدن و صنایع معدنی برای تحقق جهش تولید شد.
به گزارش صنعت نیوز، تحول چشمگیر در تولید اطلاعات پایه و کاهش مخاطرات سرمایه‌گذاری در حوزه معدن، پیش‌بینی آنالیز بیش از ۱۵۰ هزار نمونه معدنی طی برنامه هفتم و توسعه همکاری‌های بین‌المللی، از کلان طرح‌های سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در سال ۱۴۰۲ بوده است.
به گزارش صنعت نیوز، سیستان و بلوچستان با قرار داشتن بر روی کمربند فلزی و معدنی جهان در حالی یکی از استان‌های بزرگ معدنی کشور محسوب می‌شود که در سال گذشته علاوه بر احیای ۵۴ واحد راکد در بخش صنعت و معدن؛ با ایجاد طرح‌های جدید در این بخش زمینه اشتغال برای سه هزار نفر فراهم شده است.
به گزارش صنعت نیوز، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی برنامه‌ریزی کرده در سال ۱۴۰۳ به بازفعال‌سازی ۱۸۴۰ واحد صنعتی راکد اقدام کند، ظرفیت تولید ۳۲۱۵ واحد صنعتی فعال زیر ظرفیت را افزایش دهد و ۳۰۰ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را نوسازی و بازسازی کند.
به گزارش صنعت نیوز، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به جایگاه سازمان ایمیدرو در توسعه زیرساخت‌ها، گفت: ایمیدرو راهبری پروژه‌های خطوط انتقال آب با سرمایه گذاری هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورویی را بر عهده دارد.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس با بررسی شاخص‌های عملکردی ۱۱ماهه امسال، تداوم روند توسعه و پیشرفت در این منطقه عظیم صنعتی را تشریح کرد و گفت: در این مدت ۹ قرارداد سرمایه‌گذاری به ارزش بیش از ۷۵۰ میلیون دلار به امضا رسیده که پنج برابر میزان هدف‌گذاری بوده است.
به گزارش صنعت نیوز، مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور ارتباط با نهادهای حاکمیتی، از ارسال و تحویل اقلام مورد نیاز مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال توسط زیرمجموعه‌های این وزارتخانه طی روزهای اخیر خبر داد.
به گزارش صنعت نیوز، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام کرد: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه بیش از ۱۶هزار میلیارد ریال برای ایجاد، تکمیل و توسعه زیرساخت های معدن و صنایع معدنی کشور هزینه صرف شده است.
به گزارش صنعت نیوز، مدیر اکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) اعلام کرد: حجم عملیات حفاری اکتشافی ایمیدرو طی ۱۰ ماهه ۱۴۰۲، به بیش از ۴۶۰ هزار متر رسید.
به گزارش صنعت نیوز، رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور با اشاره به چالش‌های حکمرانی بخش معدن و اکتشاف، گفت: ایران یک درصد جمعیت دنیا، یک درصد خاک دنیا و ۷ درصد ذخایر معدنی جهان را دارد و در عین حال بسیاری از منابع در کشور دست نخورده باقی مانده است.
به گزارش صنعت نیوز، رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور گفت: اجرای برنامه‌های گسترده اکتشافی و افزایش تعداد معادن، تنها راه مولدسازی و افزایش درآمدی دولت است.
به گزارش صنعت نیوز، مدیر اقتصادی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: پیش‌بینی می‌شود ارزش صادرات بخش معدن و صنایع معدنی تا انتهای سال جاری ۱.۵ تا ۲ میلیارد دلار افزایش یابد.
به گزارش صنعت نیوز، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، همه چیز را باید به بخش خصوصی سپرد و دولت باید تنها نظارت کند. وزارت صمت تمام قد در کنار بخش خصوصی است.
به گزارش صنعت نیوز، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) اعلام‌کرد: ارزش صادرات بخش معدن و صنایع معدنی در ۱۰ماه امسال از ۱۱ میلیارد دلار فراتر رفت.
به گزارش صنعت نیوز، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور با تاکید بر اینکه رفتار این آتشفشان نسبت به ماه‌های گذشته تغییر محسوسی نداشته، اعلام کرد: طرح پایش و نظارت بر رفتار آتشفشان‌های تفتان و بزمان در گذشته به طور مشترک تهیه و ارائه می‌شد، اما متاسفانه تاکنون تامین اعتبار نشده است.
به گزارش صنعت نیوز، چهارمین جشنواره ایده‌های ارزش آفرین بخش معدن و صنایع معدنی (اینوماین) از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی با معرفی ۱۰۸ ایده راه‌یافته به مرحله داوری، از امروز ۲۴ بهمن ماه به مدت ۲ روز بهمن‌ماه در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری آغاز به کار کرد.
به گزارش صنعت نیوز، آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از عملکرد فولادی‌ها طی ۱۰ ماهه امسال نشان می‌دهد که جز برای مقاطع و محصولات فولادی، نیاز کشور به واردات زنجیره آن و فولاد نسبت به سال گذشته کمتر شده و ۲.۳ میلیون تن از انواع مقاطع، محصولات و فولاد میانی به ارزش دو میلیون و ۶۵۵ هزار دلار طی این مدت وارد کشور شده است.
به گزارش صنعت نیوز، تولید فولاد خام کشور در ۱۰ماهه سال جاری با ۵.۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از مرز ۲۷ میلیون تن فراتر رفت.
به گزارش صنعت نیوز، سازمان توسعه و نوسازی معادن ‌صنایع معدنی (ایمیدرو) طی ۹ ماه سال جاری افزون بر ۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در بخش اکتشاف سرمایه گذاری کرد.
انتها123456
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است