سه شنبه 1 آبان 1403
صنعت كشتيراني
به گزارش صنعت نیوز، در ادامه برگزاری رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴ یگان‌های شناور و پروازی شرکت‌کننده در این رزمایش، عملیات اطفای حریق را در شمال اقیانوس هند تمرین کردند.
به گزارش صنعت نیوز، دبیر همایش اقتصاد دریامحور، ضمن تاکید بر اینکه این همایش به منظور شناسایی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های گسترده اقتصادی موجود در ساحل، فراساحل و آب‌های آزاد برگزار می‌شود و توسعه تعاملات سرمایه‌گذاران، شرکت‌های بزرگ صنعتی و... را دنبال می‌کند.
به گزارش صنعت نیوز، سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت گفت : مجموع تجارت غیرنفتی کشور در فصل تابستان به ۳۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسید که این میزان نسبت به تابستان سال قبل با رشد ۹.۴ درصدی همراه بوده است.
به گزارش صنعت نیوز، یک کارشناس اقتصادی معتقد است برای توسعه دریا محور باید زیرساخت‌های شهرهای بندری تکمیل و از طرف دیگر شرایط برای حضور شرکت‌های خارجی نیز فراهم شود.
به گزارش صنعت نیوز، معاون اول رئیس جمهور، با ارسال پیامی خطاب به ‌کشورهای عضو سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO)، جامعه بزرگ دریایی جمهوری اسلامی ایران، دریانوردی و فعالان حوزه دریایی، «روز جهانی دریانوردی» را تبریک گفت.
به گزارش صنعت نیوز، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار دریایی، از تداوم وزش باد و متلاطم شدن دریای خزر طی روزهای آینده خبر داد.
به گزارش صنعت نیوز، مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق استان هرمزگان از آغاز واردات و ترانزیت خودرو به بندر سیریک، به عنوان یکی از بنادر اصلی استان هرمزگان در حوزه شرق این استان از سوم‌مهرماه خبر داد.
به گزارش صنعت نیوز، سفیر هند در جمهوری اسلامی ایران گفت: هند برای توسعه تجارت خود و اتصال به منطقه اوراسیا به مسیری امن نیاز دارد و ایران امن‌ترین، بهترین و اقتصادی‌ترین مسیر برای ما است.
به گزارش صنعت نیوز، آیین رژه یگان‌های هوایی و دریایی نیروهای مسلح به مناسبت گرامیداشت چهل و چهارمین سالروز دفاع مقدس با حضور امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بندر عباس برگزار شد.
به گزارش صنعت نیوز، معاون بندری و اقتصادی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: عملیات تخلیه و انتقال چهار نگله فوق سنگین وارداتی با وزن ۵۶۴ تن در بندرشهید رجایی با موفقیت انجام شد و پس از انجام مراحل گمرکی به استان کرمان منتقل می‌شود.
به گزارش صنعت نیوز، رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۹۵۹ هزار و ۶۲۰ TEU (واحد شمارش کانتینر) عملیات کانتینری در چهارماهه امسال در بندر شهید رجایی این استان ثبت شد.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: از هفته گذشته امکان تردد شبانه شناورها بعد از چندسال در بندر نوشهر محقق شد که اقدام مهمی در حوزه دریانوردی است.
به گزارش صنعت نیوز، ادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران در بازدید از بندر فریدونکنار، دستور تسریع در ترخیص بیش از ۲۰۰۰ تُن کود شیمیایی متعلق به اداره خدمات کشاورزی را صادر کرد.
به گزارش صنعت نیوز، یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با ارائه خدمات محاسبه و پایش انتشار گازهای گلخانه‌ای کشتی‌ها زمینه‌ای برای کاهش انتشار گازهای آلاینده فراهم کرده است.
به گزارش صنعت نیوز، فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف ۲ فروند شناور با کشف ۳۸ میلیارد ریال محموله قاچاق توسط مرزبانان در آب‌های استان بوشهر خبر داد.
به گزارش صنعت نیوز، هیئت عالی رتبه دانشگاه دفاع ملی و علوم دریایی چین با حضور در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) از بخش‌های مختلف این دانشگاه بازدید کردند.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بندر راهبردی چابهار متصل به آبهای آزاد اقیانوس هند موقعیت مناسبی برای تجارت، حمل و نقل، ترانزیت و ترانشیپ (حمل و نقل دریایی) کالا دارد و بهترین و کم هزینه‌ترین مسیر تجارت و ترانزیت به کشورهای آسیای میانه بویژه کشور همسایه افغانستان است.
به گزارش صنعت نیوز، ناوچه سهند که در جریان تعمیرات دچار حادثه شده بود، شامگاه جمعه از آب بیرون کشیده شد.
به گزارش صنعت نیوز، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به برنامه‌های سازمان متبوع خود جهت افزایش و تنوع بخشی به محصولات و بازارهای صادراتی کشورمان، گفت: در همین راستا نخستین بار صادراتی به وزن ۳۵۰۰ تن سیمان تولیدی یکی از کارخانجات داخلی به مقصد روسیه صادر شده است.
انتها123456
کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است