جمعه 14 ارديبهشت 1403

3 تریلیون دلار ، زیان جهان از اقتصاد

  تاريخ:هشتم آبان 1387 ساعت 15:35   |     کد : 10042   |     مشاهده: 1541
به گزارش صنعت نیوز، به گفته یکی از مشاوران اقتصادی اتحادیه اروپا ، میزان صدمه به سیستم بانکی در بحران اقتصادی و مالی جهان به بیش از سه تریلیون دلار می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، به گفته یکی از مشاوران اقتصادی اتحادیه اروپا ، میزان صدمه به سیستم بانکی در بحران اقتصادی و مالی جهان به بیش از سه تریلیون دلار می رسد.

مهرداد عمادی به رادیو بی بی سی گفت : گوردون براون نخست وزیر انگلیس از چین و کشورهای ثروتمند حاشیه خلیج فارس خواسته است برای مقابله با بحران مالی جهانی اقدامات بیشتری انجام دهد و این کشورها سهم بیشتری به صندوق بین المللی پول بپردازند.

رادیو بی بی سی اضافه کرد، بانک مرکزی انگلیس تخمین زده است که ضررهای ناشی از بحران مالی جهانی تا کنون به 2 هزار و 800 میلیارد دلار رسیده است که این رقم دو برابر مبلغی است که قبلا برآورد شده بود.

عمادی درباره این ارقام جدید گفت: ارزیابیها این نظررا تایید کرده است که میزان واقعی صدمه به سیستم بانکی بر مبنای اعتبارات و وامهای مسکن بسیار بیشتر از آن بود که سه چهار ماه پیش تصور می شد شاید تا ژانویه میزان ضرر و زیان بیشتر شود چون بانکها هنوز حاضر نشده اند میزان حقیقی ضررهایی که در تراز نامه مالی آنهاست افشا کنند.

http://www.sanatnews.ir/News/1/10042
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است