يک شنبه 16 ارديبهشت 1403

هشدار رييس بانک توسعه آفريقا نسبت به پيامدهاي بحران مالي

  تاريخ:نهم آبان 1387 ساعت 12:04   |     کد : 10092   |     مشاهده: 569
به گزارش صنعت نیوز، رييس بانک توسعه آفريقا با اشاره به بحران هاي اخير در بازارهاي مالي جهان نسبت به بازتاب ها و پيامدهاي ناشي از اين بحران ها بر اقتصاد آفريقا هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، رييس بانک توسعه آفريقا با اشاره به بحران هاي اخير در بازارهاي مالي جهان نسبت به بازتاب ها و پيامدهاي ناشي از اين بحران ها بر اقتصاد آفريقا هشدار داد.   

 بحران مالي کنوني در جهان مي تواند در ميان مدت بر اقتصاد رو به رشد آفريقا بازتاب بسيار بدي داشته باشد.

 کبروکا افزود: بحران مالي درميان مدت سبب خواهد شد تا در بازار جهاني تقاضا براي خريد منابع طبيعي ، فرآورده هاي کشاورزي و به طور کلي محصولات توليدي کشورهاي آفريقايي کاهش يابد .

وي اضافه کرد: اين بحران مالي همچنين سبب خواهد شد تا برخي از کارگران آفريقايي مهاجر در کشورهاي پيشرفته صنعتي ، شغل هاي خود را از دست داده و به همين دليل حجم پول ارسالي آنها به آفريقا کاهش يابد.

به گفته کبروکا، ديگر ارمغان بد بحران مالي براي آفريقا تيره شدن وضعيت اقتصادي کشورهاي پيشرفته صنعتي است که پيامد آن کاهش يافتن حجم کمک هاي مالي آنها به کشورهاي فقير آفريقايي را به دنبال خواهد داشت.

رييس بانک توسعه آفريقا با بيان اين مطلب از ژاپن و ديگر کشورهايي که وعده کمک مالي به آفريقا داده اند، خواسته است تا به وعده هاي خود عمل کرده و به دليل بروز بحران مالي و بد شدن وضعيت اقتصادي، ميزان کمک هاي مالي به کشورهاي آفريقا را کاهش ندهند.

کبروکا با اشاره به اين که روند رشد اقتصادي در کشورهاي آفريقايي متفاوت است، از ژاپن خواسته است تا با ارايه کمک مالي رايگان، وام کم بهره و همکاري هاي فني، بنابر وضعيت هر يک از کشورهاي آفريقايي به آنها همکاري شايسته انجام دهد

http://www.sanatnews.ir/News/1/10092
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است