شنبه 15 ارديبهشت 1403

کوبا و برزيل توافقنامه نفتي امضا کردند

  تاريخ:دوازدهم آبان 1387 ساعت 09:25   |     کد : 10173   |     مشاهده: 2551
به گزارش صنعت نیوز، شرکتهاي ملي نفت کوبا و برزيل روز جمعه در هاوانا توافق نامه اي امضا کردند که بر اساس ان برزيل مي تواند در ابهاي کوبا در زمينه اکتشاف و بهره برداري نفت فعاليت کند.

به گزارش خبرنگار گروه نفت صنعت نیوز، شرکتهاي ملي نفت کوبا و برزيل روز جمعه در هاوانا توافق نامه اي امضا کردند که بر اساس ان برزيل مي تواند در ابهاي کوبا در زمينه اکتشاف و بهره برداري نفت فعاليت کند.

منابع خبري در هاوانا اعلام کردند ژوزه سرژيو گابريلي، رئيس شرکت ملي نفت برزيل موسوم به پتروبراس، و رافائل ارياس مدير شرکت ملي نفت کوبا موسوم به کوباپتروئلو، اين توافق نامه را روز جمعه در پايتخت کوبا امضا کردند.

رائول کاسترو رئيس جمهور کوبا و لوئيز ايناسيو لولا داسيلوا رئيس جمهور برزيل در مراسم امضاي اين توافق نامه حضور داشتند.

بر اساس اين توافق نامه همکاري دو جانبه، شرکت ملي نفت برزيل با يک سرمايه گذاري اوليه هشت ميليون دلاري،‌مي تواند فعاليتهاي خود را در زمينه اکتشاف نفت در ابهاي سرزميني کوبا اغاز کند.

طبق اين توافق نامه، شرکت ملي نفت برزيل مي تواند در منطقه اي در خليج مکزيک در سواحل استان مانتانزاس که نزديک ناحيه توريستي معروف واراديرو قرار دارد فعاليت کند. اين منطقه که در يکصد و چهل کيلومتري شرق هاوانا قرار دارد يک هزار و ششصد کيلومتر مربع است.

بر اساس توافق نامه هاوانا،‌ پتروبراس هفت سال مي تواند در اين منطقه به اکتشاف نفت بپردازد و پس از پايان اين دوره به مدت بيست و پنج سال در زمينه توليد نفت و گاز طبيعي فعاليت کند.

خبرگزاري شينهوا از هاوانا گزارش داد رئيس جمهور برزيل پنجشنبه گذشته وارد کوبا شد. لوئيز ايناسيو لولا داسيلوا پيش از امضاي توافق نامه نفتي ميان کوبا و برزيل در هاوانا، در مراسم گشايش موسسه ارتقاي صادرات و سرمايه گذاريهاي برزيل در هاوانا شرکت کرد.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/10173
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است