يک شنبه 16 ارديبهشت 1403

ترکيه با طرح صندوق بين المللي پول مخالف است

  تاريخ:دوازدهم آبان 1387 ساعت 09:44   |     کد : 10179   |     مشاهده: 1385
به گزارش صنعت نیوز، ترکيه با برنامه صندوق بين المللي پول که تاثير بحران مالي جهان را بر اين کشور تشديد مي کند موافقت نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، ترکيه با برنامه صندوق بين المللي پول که تاثير بحران مالي جهان را بر اين کشور تشديد مي کند موافقت نخواهد کرد.

وزير اقتصاد ترکيه روز جمعه اعلام کرد ترکيه با برنامه صندوق بين المللي پول که پيامدهاي بحران مالي جهان را بر اقتصاد اين کشور تشديد مي کند مخالفت خواهد کرد.

وي با اشاره به اينکه هر برنامه اي بايد دولت ترکيه را قادر به حمايت از بخش خصوصي سازد افزود ترکيه با اقدامات صندوق بين المللي پول که رکود اقتصادي را در اين کشور تشديد مي کند مخالفت خواهد کرد.

اين در حالي است که ترکيه روز گذشته اعلام کرده بود به مذاکرات با صندوق بين المللي پول درباره توافقنامه ده ميليارد دلاري که ماه مه زمان ان به پايان رسيده است ادامه مي دهد.

خبرگزاري رويترز در گزارشي از استانبول اعلام کرد توافقنامه ده ميليارد دلاري ترکيه با صندوق بين المللي پول شرايط اعطاي وام به ترکيه را در صورت نياز اين کشور به حمايت مالي تسهيل مي کند.

رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه نيز اعلام کرده است دولت ترکيه توافقنامه جديد را در صورتيکه صندوق بين المللي پول محدوديتهاي شديدي را در زمينه هزينه بودجه ،‌ نرخ ماليات ، رشد اقتصادي و سرمايه گذاري در اين کشور اعمال کند نخواهد پذيرفت.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/10179
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است