شنبه 15 ارديبهشت 1403

حفاری 186 چاه نفتی در مدت 7 سال

  تاريخ:دوازدهم آبان 1387 ساعت 10:15   |     کد : 10187   |     مشاهده: 2523
به گزارش صنعت نیوز، رئیس اداره حفاری شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت:از ابتدای سال 1380 تاکنون 186 حلقه چاه گازی و نفتی به متراژ نهایی 250 هزار متر در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران حفاری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه نفت صنعت نیوز، رئیس اداره حفاری شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت:از ابتدای سال 1380 تاکنون 186 حلقه چاه گازی و نفتی به متراژ نهایی 250 هزار متر در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران حفاری شده است.

حسین شوراب اظهار داشت:در سال 1380 با پنج دکل حفاری فعالیت حفاری این شرکت شروع شد که قبل از آن و از ابتدای تأسیس در سال 1377 این کار با تلاش شرکت مناطق نفت خیز جنوب انجام می شد بعد از این مدت و تا نیمه اول امسال با 14 دکل حفاری کار شبانه روزی ادامه داشته است.

 

براساس برنامه ریزی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و برای تحقق سقف تولید روزانه 520 هزار بشکه نفت و 390 میلیون متر مکعب گاز در پنج سال آینده، این شرکت حفاری و تعمیر 669 حلقه چاه نفتی و گازی در سالهای 1388 تا 1392 در برنامه کاری خود قرار داده است.

پیش بینی می شود جمع متراژ نهایی حفاری در پنج سال آینده حدود یک میلیون و 400 هزار متر باشد.

رئیس اداره حفاری شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ازحفاری 16 حلقه چاه جدید و تعمیر چهار حلقه چاه موجود در میدان گازی گشوی جنوبی خبر داد و تصریح کرد: برای توسعه این میدان گازی حفاری 16 حلقه چاه و تعمیر چهار حلقه چاه موجود در دستور کار است.

در این میدان مدیریت پسماند با تغییراتی که در محوطه سازی انجام می شود لحاظ خواهد شد.

طرح حفاری هشت حلقه چاه گازی در دو میدان دی و سفید زاخور از دیگر طرح های در دست اقدام این شرکت است که عملیات اکتشافی آن به پایان رسید و از سال آینده برنامه حفاری آن با هدف تولید روزانه 11 میلیون متر مکعب آغاز می شود.

همچنین در میدان چشمه خوش شش حلقه چاه حفاری خواهد شد که تشریفات مناقصه آن در مرحله نهایی قرار دارد. با این حفاری ، برداشت نفت از این میدان به 80 هزار بشکه در روز می رسد.

شوراب همچنین از حفاری سه حلقه چاه در فاز دو تنگ بیجار، 14 حلقه چاه در طرح ذخیره سازی گاز در شوریجه خانگیران و حفاری 10 حلقه چاه در طرح ذخیره سازی سراجه خبر داد.

علاوه بر طرح های یاد شده، میدان های البرز قم، شاخه ، آبان، ویزنهار ، نمک کنگان ، سورو ، سمند ، زیره ، نمک غربی ، گورزین ، خشت ، گنبدلی ، کوه مند ، عسلویه ، سلخ ، کبیرکوه ، مختار ، گردان ، کوه کاکی ، بوشکان ، بوشهر ، دودرو و شوروم نیز از میادینی است که طرح توسعه آن در برنامه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران قرار دارد که حفر چاههای اکتشافی آن صورت گرفته و در پنج سال آینده به بهره برداری می رسد.

برای پیشبرد طرح ها مناقصات خدمات فنی و خدمات مشاور پنج دکل حفاری برای میدان گازی گشوی جنوبی ، مناقصه هشت دکل ، خدمات فنی ، خدمات مشاور دیگر میدانها و مناقصه خدمات فنی برون چاهی، درون چاهی، لوله مغزی سیار حفاری جهت دار برگزار شده است که بیشتر آنها در مرحله بررسی اسناد مناقصه است.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/10187
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است