يک شنبه 16 ارديبهشت 1403

بحران هاي مالي، بخش مطبوعات آمريکا را نيز فلج کرده است

  تاريخ:دوازدهم آبان 1387 ساعت 11:08   |     کد : 10198   |     مشاهده: 1443
به گزارش صنعت نیوز، تعداد زيادي از گروه هاي رسانه اي و مطبوعاتي آمريکا قصد دارند به دليل بحران هاي مالي اخير، برخي از مشاغل و فرصت هاي شغلي کم اهميت خود را حذف کنند.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، تعداد زيادي از گروه هاي رسانه اي و مطبوعاتي آمريکا قصد دارند به دليل بحران هاي مالي اخير، برخي از مشاغل و فرصت هاي شغلي کم اهميت خود را حذف کنند.

گروه مطبوعاتي "گانت Gannett " روز سه شنبه از اخراج حدود ده درصد از کارکنان خود تا ابتداي ماه دسامبر خبر داد و اين در حالي است که نشريه "تايم" نيز پيش بيني کرد که شش درصد از کارمندان خود يعني حدود ششصد نفر را اخراج مي کند.

روزنامه "يو اس اي تودي USA Today" که نخستين روزنامه ملي آمريکا محسوب مي شود و گروه مطبوعاتي گانت آن را منتشر مي کند مشمول طرح ريزش گروه گانت قرار نمي گيرد ولي اين گروه اعلام کرده است در مجموع، سه هزار نفر از کارکنان اين گروه کار خود را از دست خواهند داد.

"آن مور Ann Moore" مدير کل نشريه تايم در يک مطلب اينترنتي خطاب به کارمندان خود نوشت "بحران هاي مالي شرايط را براي بخش مطبوعات بسيار دشوار ساخته زيرا درآمد ناشي از چاپ آگهي، به دليل کمبود بودجه شرکت ها به ميزان بسيار نگران کننده اي کاهش يافته است".

تعداد زيادي از شرکت هاي تجاري آمريکايي در اثر بحران هاي مالي، بودجه اختصاص يافته براي تبليغات را از بودجه اصلي خود حذف کرده اند و اين در حالي است که تعداد زيادي از افراد به اطلاعات مجاني منتشر شده در شبکه اينترنت روي آورده اند و اين پديده، نشريات پر تيراژ آمريکايي مانند "تايم ويکلي Time Weekly"، "پيپل People"، " اسپورتس ايلوستريتد Sports Illustrated" و "فورچون Fortune" را تحت تاثير خود قرار داده است.

روزنامه "کريستين ساينس مانيتور" نيز اعلام کرده است از اين پس تنها روزهاي اخر هفته نسخه چاپي خود را منتشر مي کند و از آوريل آينده همه مطالب خود را روي اينترنت ارسال خواهد کرد.

جان يما John Yemma سردبير اين روزنامه اعلام کرد قطعا تعدادي از کارمندان اين روزنامه در ماه آوريل از کار برکنار خواهند شد. وي به تعداد اين افراد اشاره اي نکرد.

روزنامه پر تيراژ و مهم "نيويورک تايمز" نيز از اين قاعده مستثني نبوده است بطوريکه در ابتداي ماه سپتامبر ، از تعطيلي سيستم هاي توزيع شهري و حومه اين روزنامه در نيويورک و در ايالات نيوجرسي و کانکتيکات خبر داد.

با تعطيلي اين بخش، بيش از پانصد و پنجاه فرصت شغلي تمام وقت حذف خواهد شد و اين احتمال وجود دارد که تعداد اخراجي هاي اين روزنامه به ششصد نفر نيز برسد.

خبرگزاري شينهوا از واشنگتن اعلام کرد در حالي که آمار رسمي حذف فرصت هاي شغلي در ماه اکتبر، در هفتم نوامبر (هفدهم آبان) منتشر مي شود و در حالي که تنها سه روز به اتخابات رياست جمهوري آمريکا باقي مانده است، اقتصاد دانان آمريکايي پيش بيني مي کنند که تعداد فرصت هاي شغلي حذف شده در اين کشور به حدود دويست هزار مورد بالغ شود و نرخ بيکاري نيز از ميزان کنوني يعني شش و يک دهم درصد بالاتر رود.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/10198
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است