شنبه 15 ارديبهشت 1403
وال استريت ژورنال :

ايران مي کوشد ظرفيت پالايشگاههاي خود را توسعه بخشد

  تاريخ:دوازدهم آبان 1387 ساعت 11:36   |     کد : 10206   |     مشاهده: 2459
به گزارش صنعت نیوز، ايران در تلاش است برغم احتمال شدت گرفتن تحريمهاي غرب عليه اين کشور ظرفيت پالايشگاههاي خود را افزايش دهد.

به گزارش خبرنگار گروه نفت صنعت نیوز، ايران در تلاش است برغم احتمال شدت گرفتن تحريمهاي غرب عليه اين کشور ظرفيت پالايشگاههاي خود را افزايش دهد.

تحريمهايي که عليه ايران برقرار شده باعث گشته است تا هزينه هاي بازسازي و مرمت پالايشگاههاي ايران بالاتر برود و اجراي پروژه هاي نفتي در اين کشور بودجه زيادي را طلب کند. تهران براي اينکار به رقمي معادل شانزده ميليارد دلار نياز دارد که با صرف ان گنجايش پالايش نفت در ايران دو برابر مي شود. به گفته محمدرضا نعمت زاده يکي از مشاوران ارشد وزير نفت ايران، با وجود تحريمها ، ايران کماکان قادر است به اهداف خود در زمينه تقويت ظرفيت توليد پالايشگاهها دست يابد و طي شش سال اينده به يکي از صادر کنندگان عمده محصولات نفتي در جهان مبدل شود. ايران فعلا مجبور است بخشي از بنزين و گازوئيل مورد نياز خود را از خارج وارد کند و براي اينکار هم بودجه اي معادل شش ميليارد و پانصد ميليون دلار نياز دارد. ايران در سال دو هزارو هفت برنامه اي را براي جيره بندي بنزين در کشور به اجرا گذاشت. نخستين پالايشگاه جديد ايران قرار است تا سال دو هزارو يازده بکار انداخته شود. اما سيد غلامحسين حسن تاش يکي از تحليلگران بازار نفت در تهران گفت شک دارد که تهران بتواند با وجود تحريمها و محدوديت هاي داخلي به اين هدف دست يابد. تحريمها باعث شده است بسياري از سرمايه گذاران خارجي از سرمايه گذاري در طرحهاي نفتي ايران سربازبزنند.

http://www.sanatnews.ir/News/1/10206
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است