يک شنبه 16 ارديبهشت 1403

براون تقويت صندوق بين المللي پول را خواستار شد

  تاريخ:دوازدهم آبان 1387 ساعت 12:21   |     کد : 10214   |     مشاهده: 1367
به گزارش صنعت نیوز، نخست وزير انگليس روز يکشنبه در ادامه سفرش به کشورهاي حوزه خليج فارس ، تقويت ذخاير صندوق بين المللي پول را براي کمک به کشورهاي درگير بحران مالي خواستار شد.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، نخست وزير انگليس روز يکشنبه در ادامه سفرش به کشورهاي حوزه خليج فارس ، تقويت ذخاير صندوق بين المللي پول را براي کمک به کشورهاي درگير بحران مالي خواستار شد.

گوردون براون که به دنبال دويست و پنجاه ميليارد دلار براي تقويت ذخاير صندوق بين المللي پول است به اين نکته اشاره اي نکرد که چه مقدار از اين مبلغ بايد از کشورهاي نفت خيز حوزه خليج فارس تامين شود.

وي فقط با تاکيد بر اينکه مبلغي که از اين کشورها به دست مي ايد بايد قابل توجه باشد افزود انگليس مايل به جذب سرمايه از صندوق هاي مالي اين منطقه است.

نخست وزير انگليس که روز شنبه با ملک عبدالله پادشاه عربستان ديدار کرده است تصريح کرد کشورهاي نفت خيز که در سال هاي اخير بيش از يک تريليون دلار از قيمت هاي بالاي نفت به دست اورده اند در شرايطي هستند که بتوانند در اين زمينه همکاري کنند.

براون که به شدت با تصميم اخير کشورهاي صادر کننده نفت ( اوپک ) در زمينه کاهش توليد به ميزان يک ميليون و پانصد هزار بشکه در روز براي افزايش بهاي نفت مخالف است به قطر و امارات عربي متحده نيز سفر خواهد کرد.

اسوشيتدپرس از رياض گزارش داد وي قرار است عصر امروز پيش از ادامه سفرش در شوراي بازرگاني مشترک انگليس و عربستان سخنراني و از دانشگاه پادشاه سعود ديدن کند

http://www.sanatnews.ir/News/1/10214
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است