يک شنبه 16 ارديبهشت 1403
مديرعامل شرکت بورس:

بازار بورس بين المللي اسلامي تشکيل مي شود

  تاريخ:سيزدهم آبان 1387 ساعت 10:54   |     کد : 10285   |     مشاهده: 1441
به گزارش صنعت نیوز، مدير عامل شرکت بورس از تصويب تشکيل بورس بين المللي اسلامي براي جذب سرمايه هاي کشورهاي اسلامي خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، مدير عامل شرکت بورس از تصويب تشکيل بورس بين المللي اسلامي براي جذب سرمايه هاي کشورهاي اسلامي خبر داد.

به گزارش خبرنگار ما، علي رحماني امروز در همايش بحران مالي جهاني چالش ها و فرصت ها گفت: باوجود بحران مالي جهاني در دو ماه گذشته کمترين کاهش را در شاخص ها در بازار سرمايه داشته ايم.

وي با بيان اين که بورس ما در مرحله نخست و در زمينه اوراق مشارکت از بحران مالي متاثر نشده است افزود: اما در صنايع فلزي به علت تغيير قيمت کالاها تاثير پذيرفتيم.

رحماني تغيير نرخ ارز، کاهش دسترسي به منابع و کاهش تقاضاي دولتي و خصوصي را از عوامل ممکن براي تاثيرگذاري بحران مالي جهاني بر کشور برشمرد و افزود: در وضع کنوني تعامل سهامداران جزء با سهامداران عمده، کاهش خطرپذيري نقدينگي، ارائه تسهيلات خريد سهام و جذب سرمايه گذاري خارجي بايد مورد توجه ويژه باشد.

رحماني با بيان اينکه30 شرکت در بورس 75 درصد کل ارزش بازار را دارند گفت: پنج شرکت عمده محصولاتشان صادراتي است که بايد نحوه تاثيرپذيري آنها از بحران مشخص شود.

وي افزود: در هفت ماهه امسال 703 هزار نفر در بورس معامله کرده اند که در مقايسه با هفت ماهه سال گذشته 12،4 درصد افزايش داشته است.

رحماني گفت: همچنين در هفت ماهه گذشته شرکت هاي بورس 634 ميليارد تومان افزايش سرمايه داشته اند که در مقايسه با هفت ماهه سال گذشته 6،9 درصد رشد داشته است.

وي با اشاره به اينکه2ر0درصد از بازار ما در دست سرمايه گذاران خارجي است بر افزايش اين سهم تاکيد و اضافه کرد: در هفت ماهه گذشته کل حجم معاملات سرمايه گذاران خارجي در بورس کمتر از يک درصد بوده است.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/10285
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است