يک شنبه 16 ارديبهشت 1403

جذب سرمایه با استفاده از بحران مالی خارجی

  تاريخ:سيزدهم آبان 1387 ساعت 10:56   |     کد : 10286   |     مشاهده: 1577
به گزارش صنعت نیوز، رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: ایران می تواند با استفاده از فرصت به وجود آمده در پی بحران مالی جهانی، برای جذب سرمایه های خارجی اقدام کند.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: ایران می تواند با استفاده از فرصت به وجود آمده در پی بحران مالی جهانی، برای جذب سرمایه های خارجی اقدام کند.

نهاوندیان در همایش بحران مالی جهانی، چالش ها و فرصت ها افزود: بازار سرمایه جهانی آرایش جدیدی خواهد داشت و در جریان های جدید به جای آمریکا، اروپا و آسیا نقش مهمتری خواهند داشت.

وی اضافه کرد: کشورهای خاورمیانه اگر بتوانند فضای خوب کسب و کار را فراهم کنند می توانند از این فرصت بهره ببرند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، افزایش سرمایه گذاری های بین المللی و حمایت از اشتغال و تولید داخلی را از دیگر راه حل ها برای مقابله با بحران دانست و گفت: باید به بخش تولید اطمینان دهیم و فضای کسب و کار را ملتهب نکنیم.

نهاوندیان گفت: در بُعد بین المللی باید با حمایت از ایجاد سازمان بین المللی نظارت بر بازارهای مالی به همراه بازارهای بزرگ مانند اوپک، بسته های پیشنهادی ارائه کنیم که بر اساس آن از توان واقعی بخش ها برای بحران زدایی از بخش مالی کمک بگیریم.

وی با بیان این که فرصت مناسبی برای تبیین نکات قوت بانکداری اسلامی فراهم شده است، گفت: موضع گیری ما در قبال بحران باید موضع اصلاحی باشد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: بسیاری از افراد در این بحران همه دارایی های خود را از دست داده اند و این در حالی است که اقتصاد ما نیز از این بحران مصون نیست.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/10286
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است