يک شنبه 16 ارديبهشت 1403

تدوین بسته سیاستی بازار سرمایه

  تاريخ:سيزدهم آبان 1387 ساعت 10:57   |     کد : 10287   |     مشاهده: 1537
به گزارش صنعت نیوز، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از تهیه بسته سیاستی بازار سرمایه برای مقابله با بحران جهانی مالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از تهیه بسته سیاستی بازار سرمایه برای مقابله با بحران جهانی مالی خبر داد.

صالح آبادی در همایش بحران مالی جهانی ،چالش ها و فرصت ها با اشاره به ابلاغیه رییس جمهور به وزارت اقتصاد برای اتخاذ تدابیر لازم در برابر بحران مالی جهانی گفت: بسته سیاستی در بازار سرمایه به این منظور تدوین شده است و در اختیار وزارتخانه اقتصاد قرار خواهد گرفت.

وی همچنین از تهیه لایحه دو فوریتی و ارائه آن به دولت برای کمک به توسعه بازار سرمایه خبر داد.

صالح آبادی حمایت از صنایع فعال در بازار سرمایه و عدم عرضه سهام دولتی را از دیگر برنامه های سازمان بورس برای مقابله با بحران عنوان کرد و افزود: بازار سرمایه ما به دلیل اینکه پیچیدگی ابزارها را ندارد و نظارت بیشتری بر آن صورت می گیرد ، ریسک پایینی داشته و نسبت به سایر بازارهای سرمایه جهانی مزیت دارد.

وی با بیان اینکه بازار سرمایه ایران در بعد اوراق بهادار از بحران مالی جهانی متاثر نشده است افزود: در بحث کالاها باید تدابیر لازم اتخاذ شود.

وی گفت: بازار سرمایه ما بر مبنای تولید و کار است و واسطه های مالی در آن کوچک هستند وباتوجه به اسلامی بودن ابزارها و شرکتها در این بازار امکان جذب سرمایه های خارجی در بازار سرمایه کشور وجود دارد.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/10287
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است