شنبه 15 ارديبهشت 1403

بهاي نفت کاهش يافت

  تاريخ:چهاردهم آبان 1387 ساعت 10:20   |     کد : 10354   |     مشاهده: 2481
به گزارش صنعت نیزو، بهاي نفت کاهش يافت و معامله گران را بر ان داشت تا درباره کاهش تقاضاي جهاني انرژي با توجه به بحران مالي جهاني ابراز نگراني کنند.

به گزارش خبرنگار گروه نفت صنعت نیزو، بهاي نفت  کاهش يافت و معامله گران را بر ان داشت تا درباره کاهش تقاضاي جهاني انرژي با توجه به بحران مالي جهاني ابراز نگراني کنند.

تحليلگران مي گويند اکنون نشانه هايي وجود دارد که عربستان سعودي بزرگترين توليد کننده اوپک در چارچوب توافق اخير اين سازمان براي کاهش يک و نيم ميليون بشکه اي توليد نفت در جهت کاهش توليد نفت خام خود گام بردارد.

نفت خام امريکا در معاملات ساعات اوليه  شصت و سه سنت کاهش يافت و به شصت و هفت دلار و هجده سنت در هر بشکه رسيد. نفت خام برنت درياي شمال نيز با نود و دو سنت کاهش شصت و چهار دلار و چهل سنت در هربشکه معامله شد.

ديويد مور کارشناس بانک کامانولث /مشترک المنافع/ استراليا گفت نگرانيهاي مربوط به تقاضاي انرژي عاملي است که قيمت نفت را تحت تاثير قرار مي دهد.

در همين حال شکيب خليل رييس اوپک ديروز يکشنبه گفت اعضاي اوپک گزينه ديگري ندارد جز اينکه به کاهش سهميه پايبند باشند و اگر مي خواهند بهاي نفت بين هفتاد تا نود دلار در بشکه تثبيت شود بايد مشتريانشان را از کاهش توليد با خبر کنند.

وي تاکيد کرد که همکاري عربستان در موفقيت کاهش سهميه توليد کليدي است. وي گفت اگر عربستان به عنوان بزرگترين صادر کننده نفت جهان به کاهش سهميه توليد پايبند باشد قيمت نفت تحت تاثير قرار خواهد گرفت.

ديگر اعضاي اوپک مطلع ساختن مشتريانشان را از کاهش فروش نفت خام در چارچوب کاهش توليد اوپک اغاز کرده اند.

خبرگزاري رويترز در همين باره اعلام کرد وزير نفت ايران روز شنبه گفت توتال فرانسه يکي از مشتريانش را از کاهش فروش نفت اگاه ساخته است. کويت نيز به مشتريانش در اسيا اطلاع داده است که از ماه نوامبر عرضه نفت خام را تا پنج درصد کاهش داده است. امارات عربي متحده و نيجريه نيز به مشريانشان اعلام کرده اند که نفت کمتري دريافت خواهند کرد. اما عربستان سعودي هنوز مشتريانش را از اين امر اگاه نکرده است. کاهش شديد بهاي نفت باعث شده است تا برخي اعضاي اوپک پيشنهاد کاهش بيشتر توليد اين سازمان را پيشنهاد دهند. غلامحسين نوذري وزير نفت ايران روز شنبه گفت اگر ضرورت يابد اوپک باز هم توليدش را کاهش خواهد داد تا بازار نفت تثبيت شود. وزير نفت ونزوئلا نيز هفته گذشته برضرورت کاهش يک ميليون بشکه اي توليد اوپک تا ماه دسامبر و تعيين هفتاد تا هشتاد دلار به عنوان قيمت هدف براي هر بشکه نفت تاکيد کرده بود.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/10354
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است