يک شنبه 16 ارديبهشت 1403

نظارت جدی بر صندوق های قرض الحسنه

  تاريخ:بيست و دوم آبان 1387 ساعت 12:13   |     کد : 10937   |     مشاهده: 1485
به گزارش صنعت نیوز، رئیس قوه قضائیه در دیدار با اعضاء کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خواستار تقویت و توجه به بودجه این قوه متناسب با افزایش فشارهای کاری شد.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، رئیس قوه قضائیه در دیدار با اعضاء کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خواستار تقویت و توجه به بودجه این قوه متناسب با افزایش فشارهای کاری شد.

آیت الله هاشمی شاهرودی به کثرت پرونده های ناشی از وقوع جرم، اختلاف و دعوای حقوقی در جامعه اشاره کرد و گفت: جامعه به دلیل وقوع روز افزون دعاوی و اختلافات در ابعاد مختلف به سمت نا امنی حقوقی می رود و این مسئله مطلوب نیست.

رئیس قوه قضائیه خواهان اصلاح سیستم ها و نظارت جدی بر امور مربوط به صندوق های قرض الحسنه به عنوان یکی از معضلات اقتصادی جامعه شد و گفت: باید از سیستم ها و روش هایی استفاده شود که این گونه صندوق ها بدانند که به شدت بر کار آنها نظارت می شود.

هاشمی شاهرودی همچنین خواستار اصلاح سیستم های مربوط به گمرکات ، شهرداری ها، ثبت و بانک ها شد و افزود: در صورت اصلاح این سیستم می توان به کاهش جرایم و پرونده ها امیدوار بود.

رئیس قوه قضائیه تأکید کرد: افزایش پرونده های حقوقی و قضائی علاوه بر ایجاد هزینه برای بخش های مختلف نظام موجب نا امنی حقوقی در جامعه می شود.

هاشمی شاهرودی افزود: در بسیاری از کشورهای توسعه یافته معاملات و نقل و انتقال های زیادی صورت می گیرد اما به دلیل استفاده از ابزارهای نظارتی و قوانین شفاف، کمترین اختلافات برای آنها ایجاد می شود و در کشور ما نیز باید از این روشها استفاده شود.

رئیس قوه قضائیه افزایش بهره مندی و بهره وری با حداقل هزینه ها را ضروری برشمرد و افزود: باید به سمتی پیش برویم که از ظرفیت ها و منابع متعددی که در کشور وجود دارد استفاده کنیم تا چشممان تنها به نفت و قیمت آن نباشد.

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر این که استفاده از ظرفیت های گردشگری کشور یکی از بهترین جایگزین های نفت است که به راحتی می توان از آن استفاده کرد گفت: با افزایش و توسعه صنعت گردشگری به خوبی و به راحتی می توان درآمد های کلان برای کشور ایجاد کرد.

هاشمی شاهرودی افزود: برخی کشورها حتی از وجود یک چشمه آب بهره برداری توریستی می کنند در حالیکه در جای جای مملکت ظرفیت های گردشگری و توریستی وجود دارد اما ما غافل هستیم.

هاشمی شاهرودی تقویت گردشگری اسلامی را خواستار شد و تأکید کرد: می توان با برنامه ریزی و کار جدی و سرمایه گذاری داخلی و خارجی از این ظرفیت ها استفاده و ملت ایران را از درآمدهای آن بهره مند کرد.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/10937
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است