يک شنبه 16 ارديبهشت 1403

جمع آوری اطلاعات اقتصادی 63 میلیون ایرانی

  تاريخ:بيست و دوم آبان 1387 ساعت 12:18   |     کد : 10938   |     مشاهده: 1429
به گزارش صنعت نیوز، رئیس مرکز آمار ایران گفت: در طرح جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار حدود 63 میلیون نفر -بیش از 90 درصد جامعه- ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، رئیس مرکز آمار ایران گفت: در طرح جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار حدود 63 میلیون نفر -بیش از 90 درصد جامعه- ثبت نام کرده اند.

محمد مدد با بیان اینکه هم اکنون در حال راستی آزمایی اطلاعات اقتصادی جمع آوری شده هستیم افزود: در مرحله نخست، این اطلاعات را با پایگاه مرجع سازمان ثبت احوال کشور مطابقت داده و کنترل کرده ایم.

وی گفت: نتیجه راستی آزمایی در مرحله نخست برای حدود 400 هزار نفر منفی شده که این حدود 7 دهم درصد کل ثبت نام کنندگان است.

مدد افزود: حدود 100 هزار فرم اطلاعات اقتصادی تکراری نیز وجود داشته که این هم از تعداد کل ثبت نام کنندگان کسر گردیده است.

وی گفت: پایگاه مرجع بعدی، راهنمایی و رانندگی(راهور) برای تعیین ارزش ریالی خودرو یا خودروهای خانوارها است.

مدد افزود:با توجه به فرمول تهیه شده، قیمت خودرو را بر اساس سال مدل خودرو به دست خواهیم آورد.

رئیس مرکز آمار ایران گفت: در زمینه بحث شاغل و بیکار و درآمد خانوارها نیز از پایگاه مرجع بیمه استفاده خواهد شد.

مدد با بیان اینکه کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز از دیگر پایگاه های مرجع برای راستی آزمایی اطلاعات اقتصادی خانوارهاست افزود: درباره مسکن خانوارها اطلاعات را با مسکن مهر و وزارت مسکن و شهرسازی کنترل خواهیم کرد.

وی گفت: مردم زیربنای ملکشان را تقریبا دقیق اعلام کرده اند اما درباره ارزش ریالی ملک تفاوت هایی وجود دارد که در این زمینه نیز فرمولی تهیه شده است.

مدد تاکید کرد: در صورت همکاری های لازم پایگاه های مرجع، راستی آزمایی اطلاعات اقتصادی جمع آوری شده تا پایان آبان تمام و نتیجه نهایی آن برای رئیس جمهور ارسال می شود.

وی در پاسخ به اینکه چند درصد احتمال منفی بودن راستی آزمایی اطلاعات اقتصادی وجود دارد؟ گفت: برآورد اولیه ما اینست که نتیجه راستی آزمایی حدود 20 تا 30 درصد این اطلاعات منفی باشد.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/10938
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است