يک شنبه 16 ارديبهشت 1403

«شهر زائران» در ورودي كربلا ساخته مي‌شود

  تاريخ:سی ام آبان 1387 ساعت 10:32   |     کد : 11423   |     مشاهده: 1295
به گزارش صنعت نیوز، شهردار كربلا اولويت خدمت‌رساني به زائران كربلا را طرح‌هاي عمراني و ساخت «شهر زائران» در ورودي كربلا عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، شهردار كربلا اولويت خدمت‌رساني به زائران كربلا را طرح‌هاي عمراني و ساخت «شهر زائران» در ورودي كربلا عنوان كرد.

جبار احمد، شهردار ضمن تأكيد بر اهميت اجلاس شهرداران پايتخت‌هاي كشورهاي آسيايي گفت: اهميت اين كنفرانس از آنجايي پيداست كه شهرداري تهران قصد دارد اين خدمات را نه تنها به شهرهاي تهران ارائه كند بلكه مي‌خواهد آن را به همه كشورهاي همجوار خود نيز منتقل كند و اين يعني انتقال تجربه‌ها.

احمد افزود: اين كنفرانس مي‌تواند پل ارتباطي ميان كربلا و تهران براي حل مشكلات شهري ميان آنها باشد.

وي كه براي ششمين بار به تهران ‌آمده ضمن اظهارخرسندي از روند كارهاي عمراني در تهران مي‌گويد: واقعا كارهاي عمراني و خدماتي‌ كه شهرداري در حال انجام دادن آن است قابل تقدير و تشكر است. در اين 6 باري كه به تهران آمده‌ام مي‌بينم روز به روز در حال رشد و توسعه و تكامل است. اميدوارم كه دست اندركاران برپايي اين اجلاس به نتيجه‌اي كه به دنبال آن هستند برسند.

احمد با قبول اينكه خدمات ارائه شده به شهروندان كربلا و زائران در حد مناسبي نيست، ابراز اميدواري كرد كه همكاري ميان شهرهاي آسيايي بتواند تجربياتي در اختيار مسئولان اين شهر قرار دهد تا بتوانند خدمات را به سطح مطلوبي برسانند.

شهردار كربلا در رابطه با تجربياتي كه شهري چون كربلا مي‌تواند در اختيار شهرهاي زيارتي ايران بگذارد مي‌گويد: در اعياد يا مراسم‌هاي خاص گاهي ميليون‌ها نفر براي زيارت به شهر كربلا روانه مي‌شوند كه مديريت خاص خودش را مي‌طلبد. طرح نظافت بعد از ميزباني در چنين روزهايي بسيار اهميت دارد كه مي‌توانيم اين تجربيات را در اختيار شهرهاي زيارتي ايران بگذاريم.

وي الويت خدمت‌رساني به شهروندان و زائران كربلا را طرح‌هاي عمراني و ساخت "شهر زائران" در ورودي كربلا دانست و افزود: تاكنون سه مركز براي خدمت‌رساني به مهمانان اين شهر ساخته شده است. همچنين قرار است براي جلوگيري از ازدياد زائران در شهر اقداماتي براي ساخت پل‌ها و خيابان‌هاي جديد انجام شود.

سيد عبدالعال الياسري، رئيس مجلس استان كربلا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به كم‌كاري‌هايي كه در زمان حكومت صدام حسين در اين شهر شده‌، گفت: خوشبختانه شاهد تغييرات زيادي در كربلا به ويژه بعد از سقوط صدام بوديم، اما روزانه هزاران نفر به اين شهر مي‌آيند كه بايد براي مديريت آنها كارهاي زيادي انجام دهيم؛ اميدواريم در آينده نزديك فرودگاه كربلا شروع به كار كند."

وي در رابطه با زمان آغاز به كار فرودگاه كربلا ادامه داد: اين كار با مستقر شدن وضع امنيتي بهتر در اين شهر انجام مي‌شود. البته امروزه به غير از مواقعي كوتاه، وضعيت امنيتي اين شهر رضايت‌بخش است.

الياسري افزود: فرودگاه بغداد هفته‌اي سه روز به تهران پرواز دارد و حتي فرودگاه نجف نيز كار خودش را با پروازهاي داخلي شروع كرده و بزودي پروازهايش را به سمت مكه و مدينه در موسم حج آغاز مي‌كند.

رئيس مجلس استان كربلا مشكلات زائران ايراني را در اين شهر ناشي از تعداد زياد زائر در اين شهر دانست و تأكيد كرد: براي حل اين مشكلات بايد زمان بيشتري صرف كرد؛ چرا كه اقدمات صدام اين شهر را با مشكلات زيادي مواجه كرده است.

وي مشكلات حال حاضر شهر كربلا را عادي مي‌داند كه مي‌تواند در هر شهري وجود داشته باشد، البته قرار است با توجه به توافق‌هايي كه ميان دو كشور صورت گرفته است، هرچه زودتر اين مشكلات حل شود.

وي در رابطه با اهميت اجلاس شهرداران پايتخت‌ها و كلان‌شهرهاي آسيايي تاكيد كرد: ما به چنين كنفرانس‌هايي در آسيا نيازمنديم تا همچون كشورهاي اروپايي با همكاري يكديگر بتوانيم مشكلات را از سر راه برداريم.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/11423
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است