پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403

اوباما با پرداخت پاداش به مديران بانکها مخالفت کرد

  تاريخ:هفتم آذر 1387 ساعت 10:40   |     کد : 11894   |     مشاهده: 1385
به گزارش صنعت نیوز، باراک اوباما رييس جمهور منتخب امريکا با پرداخت پاداش به مديران اجرايي بانک ها مخالفت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، باراک اوباما رييس جمهور منتخب امريکا با پرداخت پاداش به مديران اجرايي بانک ها مخالفت کرد.

اوباما در مصاحبه با شبکه خبري اي بي سي نيوز که قرار است اواخر شب سه شنبه به وقت محلي واشنگتن پخش شود و خلاصه اي از ان منتشر شده است، اعلام کرد معتقد است مديران اجرايي بانک ها بايد از پاداش هاي اخر سال خود چشم پوشي کنند.

رييس جمهور منتخب امريکا تاکيد کرد چشم پوشي مديران اجرايي بانک ها از پاداش خود نشان دهنده مسئوليت پذيري است.

وي خطاب به مديران اجرايي بانک ها، خاطر نشان کرد در صورتيکه شما دهها ميليون دلار ثروت داريد و بايد کارکنان خود را اخراج کنيد، کمترين کاري که مي توانيد انجام دهيد اينست که مقداري از خود فداکاري نشان دهيد زيرا افرادي هستند که وضعيت مالي بدتري دارند و در حال گذراندن شرايط سختي هستند.

وي همچنين با اشاره به پرواز هفته گذشته مديران شرکت هاي خودروسازي فورد، کرايسلر و جنرال موتور با جت هاي شخصي خود به واشنگتن براي درخواست از کنگره براي حمايت مالي از اين صنعت، فکر مي کنم شايد اين افراد از اوضاع فعلي امريکا خبر ندارند.

وي اين مسئله را مشکلي مزمن توصيف کرد.

وي گفت وقتي افرادي چند صد ميليون دلار در وال استريت پاداش مي گيرند و با پول مردم دست به ريسک هاي بزرگي مي زنند، اين نشان مي دهد که نمي دانند چه اتفاقي در حال روي دادن براي مردم عادي امريکا است.

وي تصريح کرد زمانيکه خودروسازان امريکايي بيش از همتايان خود در تويوتا يا هوندا حقوق دريافت مي کنند و با اينحال، بيش از خودروسازان ژاپني متضرر مي شوند، اينگونه برداشت مي کنم انها انچه را که در حال اتفاق افتادن است، نمي بينند.

وي در ادامه ابراز اميدواري کرد دوران رياست جمهوري وي به بازگشت به اخلاق مسئوليت پذيري منجر شود بدين معنا که زمانيکه شما در موقعيت قدرت قرار مي گيريد، در قبال کارکنان، جامعه و سهامداران خود احساس مسئوليت کنيد.

وي تاکيد کرد اين مسئله شامل حال نمايندگان کنگره، رييس جمهور و اعضاي کابينه نيز مي شود.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از واشنگتن، وي تصريح کرد همه ما بايد درباره انچه که نه فقط به نفع ماست بلکه به نفع کشور ماست، کمي بيشتر فکر کنيم.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/11894
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است