پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403

رشد اقتصادي چين سال اينده تا 10 درصد افزايش مي يابد

  تاريخ:دهم آذر 1387 ساعت 15:35   |     کد : 12046   |     مشاهده: 1369
به گزارش صنعت نیوز، تحليلگران پيش بيني کردند رشد اقتصادي چين با وجود مشکلات ناشي از بحران مالي و رکود اقتصادي جهان ،‌ در سال دو هزار و نه تا ده درصد افزايش يابد.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، تحليلگران پيش بيني کردند رشد اقتصادي چين با وجود مشکلات ناشي از بحران مالي و رکود اقتصادي جهان ،‌ در سال دو هزار و نه تا ده درصد افزايش يابد.

جانگ ليچون Zhang Liqun محقق مرکز تحقيق توسعه کابينه چين اعلام کرد با اينکه اوضاع آشفته اقتصادي جهان،کاهش تقاضاي خارجي ،‌ مصرف داخلي و سرمايه گذاري را در پي داشته است ، پتانسيل توسعه اقتصادي اين کشور به طور قابل توجهي ادامه خواهد داشت.

وي با اشاره به مصرف عظيم داخلي ، پتانسيلهاي سرمايه گذاري ،‌بودجه کافي ، فناوري ،‌کار و امنيت اجتماعي و افزايش اقدامات نظارتي دولت در خصوص اقتصاد کلان پيش بيني کرد رشد اقتصادي کشورش به طور عمده در نيمه دوم سال آينده افزايش يابد.

به گفته اين محقق افزايش تقاضاي مسکن و خودرو مصرف بالا و مداوم را در پي دارد و با مهاجرت کارگران به شهرها به منظور بهبود سطح زندگي خود ،‌ ميزان درآمدها همچنان افزايش خواهد يافت.

وي افزود شرکتهاي داخلي بايد به منظور مقابله بهتر با اوضاع سخت اقتصادي جهان سرعت بهبود ساختار تجاري خود را افزايش دهند .

اين محقق پيش بيني کرد شاخص بهاي کالاهاي مصرفي که شاخص اصلي تورم به شمار مي رود ،‌در سال آينده ميلادي در اين کشور به سه درصد برسد .

خبرگزاري شينهوا اعلام کرد توليد ناخالص داخلي چين در سه ماهه نخست امسال به دو تريليون و نود و شش ميليارد دلار رسيد که نسبت به مدت مشابه پارسال بالغ بر نه و نه دهم درصد افزايش داشت .

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/12046
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است