پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403

بحران مالي موجب افزايش بيکاري در کشورهاي صنعتي شده است

  تاريخ:دوازدهم آذر 1387 ساعت 10:25   |     کد : 12116   |     مشاهده: 1383
به گزارش صنعت نیوز، کارشناسان اقتصادي اعلام کردند رکود عميق اقتصادي در امريکا که تاکنون يک ميليون و دويست هزار نفر را در اين کشور بيکار کرده است ، بر بسياري از کشورهاي خارجي نيز تاثيرات نامطلوبي بر جاي گذارده است .

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، کارشناسان اقتصادي اعلام کردند رکود عميق اقتصادي در امريکا که تاکنون يک ميليون و دويست هزار نفر را در اين کشور بيکار کرده است ، بر بسياري از کشورهاي خارجي نيز تاثيرات نامطلوبي بر جاي گذارده است .

کاهش تقاضاي مصرف در امريکا موجب بيکاري گسترده در شرکتهاي تجاري المان و چين شده است . اقتصاد دانان مي گويند بيکاري گسترده در سطح جهان احتمالا به بالاترين سطح طي دو دهه گذشته خواهد رسيد . به گفته انان رکود اقتصادي امريکا اقتصاد جهان را تحت تاثير قرار داده و موجب افزايش بيکاري در شرکاي اقتصادي اين کشور شده است .

اقتصاد دانان در مصاحبه با شبکه بلومبرگ اعلام کردند وزارت کار امريکا احتمالا در گزارش روز پنجم دسامبر خود اعلام خواهد کرد نرخ بيکاري در ماه نوامبر افزايش يافته و به امار بيسابقه شش و هشت دهم درصد رسيده است .

بدين ترتيب امار کساني که در طول سال دو هزار و هشت شغل خود را از دست داده اند به يک و نيم ميليون نفر افزايش مي يابد و به گفته باراک اوباما رئيس جمهور منتخب امريکا اگر مقامات هرچه زودتر دست به کار نشوند ، ميليونها تن ديگر در سال دو هزار و نه بيکار خواهند شد .

ديويد هنسلي مدير مرکز هماهنگي اقتصاد جهاني در نيويورک خاطر نشان کرد بيکاري هم در کشورهاي توسعه يافته و هم در اقتصادهاي نوظهور افزايش خواهد يافت . افزون بر ان احتمال دارد نرخ بيکاري تا سال دو هزار و

ده تا بيشتر از هفت درصد افزايش يابد .

بيکاري در المان بزرگترين صادر کننده جهان احتمالا رو به افزايش خواهد گذارد . شرکت باسف المان ماه گذشته اعلام کرد با توجه به کاهش سفارشات دريافتي در بخش صنايع خودروسازي ، ساخت و ساز و منسوجات قصددارد هشتاد کارخانه خود را در سراسر جهان تعطيل کند.

بزرگترين شرکت شيميايي جهان که يک پنجم از درامد خود را از منطقه امريکاي شمالي تامين مي کند ، قصد دارد بيش از يک هزار فرصت شغلي را حذف و ساعات کاري بيست هزار کارگر را کاهش دهد .

شرکتهاي فولکس واگن و پورشه هفته گذشته اعلام کردند هريک موقتا ميزان توليد خود را در بزرگترين کارخانه ها به تعليق دراورده اند .

نرخ بيکاري در پانزده کشور منطقه يورو نيز در ماه اکتبر افزايش يافت و به هفت و هفت دهم درصد رسيد و به پيش بيني صندوق بين المللي پول اين رقم باز هم افزايش خواهد يافت و در سال اينده به هشت و سه دهم درصد خواهد رسيد .

سازمان توسعه و همکاريهاي اقتصادي هفته گذشته در گزارشي اعلام کرد شمار بيکاران در سي کشور عضو اين سازمان در سال دو هزار و ده از رقم سي و چهار ميليون کنوني به چهل و دوميليون نفر افزايش خواهد يافت .

به گفته کارشناسان تاثير بحران اقتصادي امريکا بر اقتصاد کشورهاي ژاپن و چين کاملا مشهود خواهد بود .

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/12116
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است