پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403

طرح تحول اقتصادی برای حل چالش های اقتصادی

  تاريخ:دوازدهم آذر 1387 ساعت 10:56   |     کد : 12127   |     مشاهده: 1379
به گزارش صنعت نیوز، مشاور اقتصادی رئیس جمهور گفت : طرح بزرگ تحول اقتصادی از هفت محور چالش های اقتصادی را نشانه رفته است و دستاوردهای ان قابل توجه پیش بینی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، مشاور اقتصادی رئیس جمهور گفت : طرح بزرگ تحول اقتصادی از هفت محور چالش های اقتصادی را نشانه رفته است و دستاوردهای ان قابل توجه پیش بینی می شود.

مرتضی تمدن امروز در همایش تبیین طرح تحول اقتصادی افزود: توسعه تولید و اشتغال و کاهش نرخ تورم از مهمترین دستاوردهای طرح بزرگ تحول اقتصادی خواهد بود.

استاندار تهران با انتقاد از برخی مخالفت ها با طرح تحول اقتصادی گفت: این صحبت ها از افرادی است که ان را مطالعه نکرده اند.

وی با بیان اینکه قاطبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی موافق اجرای این طرح هستند، گفت : نمایندگان مجلس باید به تبیین طرح بزرگ تحول اقتصادی در میان مردم کمک کنند

تمدن افزود : هفت محور طرح تحول اقتصادی در برنامه چهارم و سند چشم انداز20ساله کشور تاکید شده است و خاصیت ضد تورمی دارد.

مشاور اقتصادی رئیس جمهور گفت:اصلاح نظام توزیع کالاها و رفع مشکلات ساختاری نظام گمرکی در طرح تحول اقتصادی پیش بینی شده است که با تسهیل صادرات و ساماندهی واردات به کاهش نرخ تورم در کشور کمک خواهد کرد.

تمدن تاکید کرد : رفع موانع تولید و جهت دهی تسهیلات بانکی به سمت تولید و اشتغالزایی از دیگر اجزای طرح تحول اقتصادی است و توسعه فعالیت های تولیدی هم موجب کاهش نرخ تورم می شود.

تمدن افزود : هدفمند شدن یارانه ها نیز تنها باعث جهش موقتی قیمت می شود که دولت آن را مهار خواهد کرد.

هفت محور کلیدی طرح تحول اقتصادی شامل بهره وری ، یارانه ها ، مالیات ، گمرک ، بانک ، ارزشگذاری پول ملی و توزیع کالاها و خدمات است.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/12127
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است