پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403

روش هاي تجهيز کارگاه هاي ساختماني به فناوري هاي نوين ايمني

  تاريخ:شانزدهم آذر 1387 ساعت 10:26   |     کد : 12313   |     مشاهده: 743
به گزارش صنعت نیوز، روش هاي تجهيز کارگاه هاي ساختماني و ارتقاي ايمني در ساخت و ساز شهري در نخستين همايش ملي ايمني در کارگاه هاي ساختماني بررسي مي شود.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، روش هاي تجهيز کارگاه هاي ساختماني و ارتقاي ايمني در ساخت و ساز شهري در نخستين همايش ملي ايمني در کارگاه هاي ساختماني بررسي مي شود.

امير حسين خلوتي دبير همايش گفت: راههاي ارتقاي ايمني در کارگاه هاي ساختماني ، آسيب شناسي وضع کنوني و راهکارهاي تخصصي ، فرهنگ سازي و نقش بيمه در افزايش ايمني کارگاه هاي ساختماني از محورهاي اين همايش دوروزه است.

خلوتي گفت: مباني نظري ايمني در ساخت و ساز ، مديريت و سياست گذاري ، قوانين و مقررات و دستورالعمل هاي ايمني در کارگاه هاي ساختماني و همچنين وظايف عوامل اجرايي وکنترل ايمني هم در ساخت وساز از محورهاي ان است.

دبير همايش ملي ايمني در کارگاه هاي ساختماني افزود: ايمني کارگاه هاي ساختماني و چالش ها، نقش ايمني در افزايش کيفيت ساختمان، بازخواني راهبردها و وظايف سازمان ها در ارتقاي ايمني ساخت و ساز شهري هم بررسي مي شود.

وي گفت : قوانين و ضوابط ، حوادث کارگاه هاي ساختماني و روش هاي پيشگيري ، فناوري هاي نوين ساخت و ساز و ايمني کارگاه هاي ساختماني در کشورهاي پيشرفته هم تبيين مي شود.

خلوتي گفت: در کارگاه هاي تخصصي هم مخاطرات کارگاه هاي ساختماني،اقتصاد مهندسي ايمني در ساخت و ساز شهري، نقش آموزش در ارتقاي ايمني

، روش هاي پيشگيري حوادث و تجهيزات جديد ايمني در کارگاه هاي ساختماني هم از محورهاي همايش است.

رئيس انجمن صنفي مهندسان عمران هم گفت : 30 درصد حوادث کار در کشور به بخش ساختمان و مسكن مربوط مي شود.

منوچهر شيباني اصل افزود : ايمني کارگاه هاي ساختماني با توجه به برنامه ساخت سالانه يک و نيم ميليون واحد مسکوني بايد تقويت شود.

شيباني اصل خاطرنشان كرد: براساس مقررات ملي ساختمان ،ايمني ساختمان ها بر عهده مجري است و ناظر هم مسئوليت دارد.

عضو كميته علمي همايش ملي ايمني در كارگاه هاي ساختماني گفت: هنوز دستگاهي به عنوان مسئول رسيدگي به علل وعوامل حوادث ناشي از فقر ايمني در بخش ساختمان و مسكن ، وجود ندارد.

نمايشگاه ايمني و تجهيزات حفاظتي در کارگاه هاي ساختماني هم در کنار همايش بر گزار شده است. نمايشگاه عکس و مسابقه وبلاگ نويسي نيز وجود دارد.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/12313
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است