پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403

تاخير در باز پرداخت وام هاي مسکن در امريکا بي سابقه است

  تاريخ:شانزدهم آذر 1387 ساعت 13:37   |     کد : 12341   |     مشاهده: 769
به گزارش صنعت نیوز، ميزان عقب افتادن بازپرداخت وام مسکن در امريکا با بالاترين سطح رسيده است.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، ميزان عقب افتادن بازپرداخت وام مسکن در امريکا با بالاترين سطح رسيده است.

به نوشته شماره امروز روزنامه واشنگتن پست در اينترنت، با وجود تلاش هاي دولت و صنعت ساخت و ساز در امريکا ،تعداد مالکان خانه که بازپرداخت وام مسکن شان عقب افتاده يا از انها سلب مالکيت شده است طي سه ماهه سوم امسال همچنان افزايش داشت و اين افزايش با توجه به عميق تر شدن رکود در اين کشور تسريع خواهد شد.

طبق گزارش "انجمن بانک هاي اعطا کننده وام مسکن" در امريکا که ديروز منتشر شد،طي سه ماهه سوم حدود شش و نود و نه صدم درصد بازپرداخت وام هاي مسکن عقب افتاده بود و دو و نود و هفت صدم درصد ديگر در مرحله سلب مالکيت قرار داشتند که بالاترين سطح از زمان جمع اوري چنين اماري در سال هزار و نهصد و هفتاد و نه بوده است.بدين ترتيب کلا ده درصد وام هاي مسکن اکنون به نوعي با مشکل مواجه است.

طبق اين گزارش ،با توجه به بيش از دو سال رکود مسکن در امريکا ، ميزان عقب افتادن باز پرداخت وام هاي مسکن و سلب مالکيت از صاحبان خانه به سرعت افزايش يافته است و اکنون رکود و حذف فرصت هاي شغلي به طور فزاينده اي منجر به تشديد اين وضع خواهد شد.

جي برينکمن اقتصاددان برجسته گروه بانکهاي وام دهنده، مي گويد با ادامه روند کنوني، وام دهندگان امسال اقداماتي را براي سلب مالکيت بر ضد دو ميليون و دويست هزار خانه اغاز خواهند کرد.

برينکمن ديروز با اشاره به گزارشي درباره حذف پانصد و سي و سه هزار فرصت شغلي در ماه گذشته که بيش از حد انتظار اقتصاد دانان بود گفت،پيش بيني بهبود بخش مسکن دشوار است و چشم انداز سال دو هزار و نه روشن نيست.

به نوشته اين روزنامه، اين ارقام با توجه به تلاش هاي دولت و وام دهندگان براي ريشه کني بحران سلب مالکيت و امکان باقي ماندن مردم در خانه هايشان نگران کننده است.اين وضع در برخي ايالت ها که افزايش قيمت مسکن شديدتر بوده جدي تر است.کاليفرنيا و فلوريدا يک سوم وام هاي مسکن را که نود روز به تعويق افتاده يا در مرحله سلب مالکيت قرار دارند، در خود جاي داده اند و اين وضع با ميزان فزاينده بيکاري در اين ايالت ها تشديد خواهد شد.طي سال گذشته فلوريدا شاهد حذف صد و پنجاه و شش هزار و دويست شغل بود و صد و يک هزار و سيصد شغل نيز در ايالت کاليفرنيا حذف شد.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/12341
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است