يک شنبه 16 ارديبهشت 1403

غلبه قائم مقامی بر کارپف

  تاريخ:پانزدهم بهمن 1387 ساعت 12:30   |     کد : 15704   |     مشاهده: 1141
به گزارش صنعت نیوز، استادبزرگ شطرنج ایران در مسابقه دو جانبه خود با آناتولی کارپف قهرمان سابق شطرنج جهان از روسیه به پیروزی رسید .

به گزارش خبرنگار گروه ورزش صنعت نیوز، استادبزرگ شطرنج ایران در مسابقه دو جانبه خود با آناتولی کارپف قهرمان سابق شطرنج جهان از روسیه به پیروزی رسید .

احسان قائم مقامی و آناتولی کارپف استادبزرگ شطرنج روسیه روز دوشنبه در آخرین روز مسابقات خود با ید 12 دیدار برق آسا را بر گزار می کردند تا چهره فرد پیروز مشخص شود که در این قسمت قائم مقامی توانست در دور یازدهم حریف قدر تمند خود را شکست دهد و در مجموع با امتیاز شش و نیم بر چهارو نیم مقابل کارپف روسی به پیروزی دست یابد .

بازی دوازدهم این دو شطرنجباز به علت قطعی شدن برتری قائم مقامی برگزار نشد.

قائم مقامی و کارپف پیش از این در مسابقات فکری ( کلاسیک ) و سریع خود به تساوی دو دو دست یافته بودند.

به این ترتیب دوشنبه شب در پایان این مسابقات دو جانبه احسان قائم مقامی درمجموع چهار بازی فکری، چهار دیدار سریع و 11 مسابقه برق آسا با کارپف موفق به شکست وی شد و جایزه 25 هزار دلاری را به عنوان فرد برنده از آن خود کرد .

به فرد بازنده یعنی آنا تولی کارپف هم 15 هزار دلار به عنوان جایزه نقدی داده شد .

مسابقه دو جانبه این دو شطرنج باز زیر نظر فدراسیون شطرنج کشورمان در تالار بوستان گفتگوی تهران در سه مرحله فکری ، سریع و برق آسا بر گزار شد .

کارپف یکی از چهرهای ماندگار تاریخ شطرنج جهان می باشد . وی شانزده سال قهرمان مطلق جهان بوده و در اکنون هم از کارپف به عنوان یک بازیکن بسیار قوی و مطرح در سطح اول شطرنج دنیا نام برده می شود .

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/15704
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است