شنبه 15 ارديبهشت 1403
معاون وزیر مسکن:

شهرک سازی در دستور کار دولت

  تاريخ:بيست و هفتم بهمن 1387 ساعت 11:48   |     کد : 16341   |     مشاهده: 761
به گزارش صنعت نیوز، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید با اشاره به اصلاح آئین‌نامه و دستورالمعل ترویج شهرک ‌سازی گفت: شهرک سازی در کنار شهرهای کوچکی که نمی‌توان در حاشیه آن شهرجدید ایجاد کرد ، در دستور کار قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید با اشاره به اصلاح آئین‌نامه و دستورالمعل ترویج شهرک ‌سازی گفت: شهرک سازی در کنار شهرهای کوچکی که نمی‌توان در حاشیه آن شهرجدید ایجاد کرد ، در دستور کار قرار می گیرد.

مهدی ذاکرالحسینی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: شهرهای جدید در خارج از حریم شهرهای بزرگ و برای جمعیت بالای 30 هزار نفر تعریف می شوند اما شهرک سازی برای جمعیت 10 هزار نفری است.

ذاکرالحسینی ، شهرک سازی و شهرهای جدید را اقتصادی دانست و گفت : قیمت تمام شده مسکن در شهرهای جدید یکدهم قیمت زمین در کلان‌شهرها است.

وی تأکید کرد: برای تولید صنعتی مسکن در شهرهای جدید دستورالعملی تهیه شده است که زمین در اختیار آنها گذاشته شود تا الگوی کاری را در آن اجرا کنند.

معاون وزیر مسکن گفت: 17 شهر جدید فعال در کشور وجود دارد که در صدد افزایش آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه افزایش جذب جمعیت در شهرهای جدید در برنامه وزارت مسکن و شرکت عمران شهرهای جدید است ، افزود :جمعیت شهر جدید هشتگرد

از 400 هزار نفر به 600 هزار نفر می رسد و در شهر جدید پرند هم به 700 هزار نفر افزایش خواهد یافت.

معاون وزیر مسکن و شهرسازی تصریح کرد: نیاز اصلی شهرهای جدید تأمین آب شرب، حمل‌ونقل ریلی و شبکه فاضلاب است که شورای عالی ترافیک اخیرا برنامه ارتقاء و راه اندازی حمل‌ و نقل ریلی شهرهای جدید را در مدت 3 تا 5 سال تصویب کرده است.

وی این شهرهای جدید را پرند، هشتگرد، پردیس،‌ گلبهار، بینالود، صدرا، سهند، مهاجران، مجلسی، فولادشهر و بهارستان اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت عمران و شهرهای جدید گفت: براساس قانون، همه دستگاه ها و نهادها باید به صورت مساوی در شهرهای جدید از زمین برخوردار شوند که امیدواریم کامل محقق شود.

وی افزود:‌ متأسفانه هنوز برخی شرکت های دولتی مانند شرکت‌های آب و فاضلاب تمایلی برای استقرار در شهرهای جدید ندارند.

ذاکرالحسینی درباره چشم انداز ساخت مسکن در شهرهای جدیدگفت : براساس برنامه تنظیمی یک میلیون واحد مسکونی در 17 شهر جدید زیرپوشش وزارت مسکن و شهرسازی باید تا افق 1404 ساخته شود که بیش از سه میلیون و880 هزار نفر در آنها اسکان می یابند.

وی افزود:آخرین آمارها حاکی است از اوایل دهه 1370 تا پایان 10 ماه نخست سال جاری در مجموع 130 هزار واحد مسکونی تکمیل و بهره برداری شده و150 هزار واحد مسکونی دیگر با پیشرفت کاری 10 تا 90 درصد در دست ساخت است.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید ، مسئول قیمت گذاری زمین این شهرها را کارشناسان رسمی دادگستری دانست و تصریح کرد: سالانه یک تریلیون و 100 میلیارد ریال در شهرهای جدید برای پروژه های زیربنایی سرمایه گذاری می شود و یک تا دو درصد از کل بودجه این شهرها نیز به عنوان بودجه تخصیص می یابد.

ذاکرالحسینی بودجه دولت برای شهرهای جدید را در سال جاری20 میلیارد ریال دانست و افزود: عمده منابع مورد نیاز شرکت های عمران شهرهای جدید از محل واگذاری زمین ها تامین می شود.

وی شرایط بخش مسکن و شهرسازی را برای سرمایه گذاران خارجی با توجه به بحران جهانی اقتصادی مطلوب برشمرد و گفت: سرمایه گذارانی از مالزی، ترکیه و ایرلند برای حضور در شهرهای جدید اعلام آمادگی کرده اند و مالزیایی ها وارد مرحله ساخت و ساز در شهرهای هشتگرد و پرند شده اند.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/16341
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است