شنبه 15 ارديبهشت 1403

طرح مسکن مهر، فرصت مناسبي براي صنعتي سازي ساختمان در کشور

  تاريخ:بيست و نهم بهمن 1387 ساعت 10:59   |     کد : 16395   |     مشاهده: 677
به گزارش صنعت نیوز، نايب رئيس انجمن توليدکنندگان فناوريهاي نوين ساختمان گفت : طرح مسکن مهر به دليل داشتن حجم بي نظير توليد ساختمان در جهان ، فرصت مناسبي براي صنعتي سازي ساختمان در کشور بوجود آورده است .

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، نايب رئيس انجمن توليدکنندگان فناوريهاي نوين ساختمان گفت : طرح مسکن مهر به دليل داشتن حجم بي نظير توليد ساختمان در جهان ، فرصت مناسبي براي صنعتي سازي ساختمان در کشور بوجود آورده است .

عبدالرضا فريد نائيني در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار ما افزود : طرح مسکن مهر با هدف احداث 15 ميليون واحد مسکوني در مدت 10 سال در نوع خود حتي در مقياس بين المللي بي نظير است ، اما براي اجرايي شدن آن نيازمند به رونق بخشي بازار تقاضا و تغيير ساختار سنتي به صنعتي سازي هستيم.

وي با بيان اينکه تبديل سنتي به صنعتي سازي ساختمان نيازمند تغيير ساختار در بازار مسکن است ، تصريح کرد : براي تغيير در اين ساختار نيازمند اصلاح قوانين و ضوابط هستيم که در توان دولت و مجلس قرار دارد.

نائيني با تاکيد بر اينکه بيش از 97 درصد از سرمايه گذاريهاي مسکن در کشور به بخش خصوصي تعلق دارد ، اضافه کرد : با توجه به اينکه ساخت20 درصد از واحدهاي مسکوني يعني سالانه بالغ بر 400 هزار واحد در طرح مسکن مهر با روش صنعتي سازي پيش بيني شده است ، سختگيري و اعمال ضوابط سخت به ويژه در پيش فروش ساختمان که موجب رونق بازار مي شود، غير منطقي به نظر مي رسد.

وي با اشاره به اينکه دولت با ارائه يارانه هاي محدود و سپردن وامهاي ترجيحي به انبوه سازان قادر است به بازار مسکن رونق بخشد ، افزود : بازار مسکن تجارت سنگيني است که براي جذب سرمايه هاي خصوصي خارجي و داخلي به حمايت و تضمين کامل دولت نياز دارد .

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/16395
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است