شنبه 15 ارديبهشت 1403

خصوصي سازي بهترين راه صنعتي سازي مسکن در کشور است

  تاريخ:سی ام بهمن 1387 ساعت 10:33   |     کد : 16471   |     مشاهده: 737
به گزارش صنعت نیوز، رئيس مرکز تحقيقات ساختمان و مسکن گفت: خصوصي سازي بهترين راه صنعتي سازي مسکن در کشور محسوب مي شود .

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، رئيس مرکز تحقيقات ساختمان و مسکن گفت: خصوصي سازي بهترين راه صنعتي سازي مسکن در کشور محسوب مي شود .

به گزارش خبرنگار ما سيد محمود فاطمي عقدا افزود : با توجه به نياز موجود در زمينه تامين مسکن، چاره اي جز صنعتي سازي در بخش ساختمان وجود ندارد و اين در حالي است که ايران به دليل حادثه خيز بودن بايد به سمت مقاوم سازي ساختمان حرکت کند.

وي تصريح کرد: دولت مي تواند براي تامين مسکن مورد نياز کشور شهرهاي جديد را توسعه دهد، اما بکارگيري فناوريهاي جديد و صنعتي سازي لزوما نيازمند ايجاد شهرهاي جديد نيست.

رئيس مرکز تحقيقات ساختمان و مسکن با اشاره به لرزه خيزي و سيل خيزي کشور اضافه کرد: خسارت ناشي از بارش برف در کشور کمتر از وقوع يک زلزله نيست، به نحوي که بارش برف در استان گيلان با تخريب حدود 20 هزار واحد مسکوني همراه بود.

وي اضافه کرد: به منظورحفظ سرمايه ها در بخش مسکن بايد مقاوم سازي و استفاده از مصالح مقاوم و استاندارد در دستور کار قرارگيرد، زيرا در رقابت جهاني، نمي توان ساخت و سازها را به روشهاي سنتي ادامه داد و بايد هرچه سريعترصنعتي سازي ساختمان عملياتي شود.

فاطمي عقدا افزود: با استفاده از فناوريهاي نوين درامر ساخت و ساز مي توان يک ساختمان 5 طبقه را درمدت 2 تا 3 ماه تکميل کرد.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/16471
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است