شنبه 15 ارديبهشت 1403

اوباما ابراز اميدواري کرد طرح وي به بحران مسکن آمريکا پايان دهد

  تاريخ:اول اسفند 1387 ساعت 11:42   |     کد : 16541   |     مشاهده: 663
به گزارش صنعت نیوز، باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا در ايالت آريزونا که يکي از ايالت هاي آسيب ديده از بحران مسکن در اين کشور به شمار مي آيد ابراز اميد واري کرد طرح اقتصادي وي بتواند به بحران مسکن در اين کشور خاتمه دهد.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا در ايالت آريزونا که يکي از ايالت هاي آسيب ديده از بحران مسکن در اين کشور به شمار مي آيد ابراز اميد واري کرد طرح اقتصادي وي بتواند به بحران مسکن در اين کشور خاتمه دهد.

به گزارش شبکه تلويزيوني فاکس نيوز اوباما گفت در حال حاضر روياي آمريکايي با بحران مسکن محک زده شده است که نه تنها ثبات اقتصادي ما را تهديد مي کند بلکه ثبات خانواده هاي طبقه متوسط آمريکا را نيز هدف قرار داده است.

اوباما گفت از زمان شروع اين رکود، سه و نيم ميليون شغل از دست رفته است و وقتي ارزش وام مسکن از ارزش خود مسکن براي يک خانواده آمريکايي بيشتر مي شود، کم کم اوضاع براي آن خانواده دشوار تر مي شود و از اين روست که مي بينيم نزديک به شش ميليون خانه به تصرف بانک هاي وام دهنده در آمده اند يا در آستانه اين اقدام قرار دارند. البته اين مساله فقط بخشي از بحران مسکن در آمريکاست بلکه خانواده هايي که خانه هاي آنان در معرض تصرف بانک قرار ندارد، روياهاي خود را در خطر مي بينند.

رئيس جمهور آمريکا ادامه داد بر اساس تحقيقاتي که صورت گرفته است زماني که يک خانه در آستانه توقيف قرار مي گيرد يا توقيف مي شود، ارزش خانه هاي مجاور نيز تا نه درصد کاهش مي يابد و از اين رو مي بينيم که حتي کساني نيز که خانه هاي آنان در معرض توقيف قرار ندارند از بحران مسکن آسيب مي بينند.

رئيس جمهور آمريکا تصريح کرد از ميانه سال دو هزار و شش، نزديک دويست و پنجاه هزار نفر در بخش ساخت و ساز شغل خود را از دست داده اند. با کسادي کسب و کار، از دست رفتن شغل ها و بحران مسکن، درآمدهاي مالياتي نيز کاهش مي يابد و اين به معني کاسته شدن از توان دولت براي رسيدگي به مدارس، پليس، ايستگاههاي آتش نشاني است و مهم تر از اين که هر توقيف نزديک بيست هزار دلار براي دولت هاي محلي هزينه دارد. همه ما در صورتي که اجازه دهيم اين بحران ادامه يابد، آسيب هاي هر چه بيشتري از آن مي بينيم.

وي ادامه داد نمي توان بحران هاي مالي آمريکا را بدون در نظر گرفتن همه آنان در يک چهار چوب، حل و فصل کرد. ديروز من قانون بهبود اقتصاد آمريکا را امضا کردم که سه و نيم ميليون شغل را در دو سال آينده ايجاد يا حفظ خواهد کرد. اگر ما قاطعانه در اين بحران اقدام کنيم، همه مردم آمريکا از اين مساله سود مي برند. ما همچنين اقداماتي براي ترميم و اصلاح نظام مالي خود انجام مي دهيم تا بار ديگر اعتبارات براي خانواده ها و صنايع آمريکايي تامين شود.

اوباما گفت در اين طرح هيچ کاري براي غير مسئولاناني که مي خواهند بعد از زيان بسيار بد از پول ماليات پردازان استفاده کنند صورت نمي گيرد و کساني را که با تحريف اسناد، به صورتي غير مسئولانه و غير صادقانه اقدام به اجاره کرده اند در حالي که مي دانستند از پس بازپرداخت چنين قسطي بر نمي آيند کمکي نمي کنيم. اين طرح همه خانه ها را نجات نمي دهد ولي به ميليون ها خانواده بخت بازسازي را مي دهد و از پيامدهاي هر چه منفي تر اقتصادي مي کاهد. بر اساس اين طرح به هفت تا نه ميليون خانواده کمک مي شود تا خانه هايشان توقيف نشود.

اوباما گفت بر اساس طرح موجود، شاخص و راهنماهاي مشخصي براي وام دهندگان تعيين مي شود تا آنان را براي تعديل وام هايشان تشويق کند. هر موسسه اي که بخواهد از کمک هاي مالي دولت بهره گيرد، بايد تعديلات لازم در وام هاي خود را بر اساس اين راهنماها و شاخصه ها صورت دهد که تا دو هفته ديگر ابلاغ مي شود. در اين صورت ميزان بازپرداخت بيش از سي و يک درصد از درآمد وام گيرنده نخواهد بود و اين امر حدود سه ميليون خانه دار را قادر مي کند وام هاي خود را تعديل کنند و از توقيف خانه هايشان جلوگيري شود. اين بخش از طرح نيازمند پيش آمدن وام دهندگان و وام گيرندگان است تا به مسئوليت خود در اين خصوص عمل کنند. وام دهندگان بايد نرخ بهره خود را کاهش دهند و وام دهندگان نيز بايد بازپرداخت هاي خود را در موعد مقرر انجام دهند.

اوباما گفت البته اين طرح هزينه هايي را نيز در بر دارد ولي با توجه به گستره اين بحران، اين رنجي است که بايد کشيد. ما در بخش سوم اين طرح، گام هايي را براي کم نگهداشتن بهره بانکي وام مسکن انجام مي دهيم تا ميليون ها آمريکايي که مي خواهند خانه بخرند بتوانند از اين وام ها استفاده کنند.

وي افزود در گام چهارم ما به دنبال اصلاحات گسترده اي هستيم تا خانواده ها از توقيف خانه هايشان در امان بمانند. دولت من با جديت به دنبال اصلاح قوانين ورشکستگي بانکي است. بندهاي اين طرح به ما کمک مي کند به اين بحران خاتمه دهيم. از ديگر سو بايد به محدوديت هاي اين طرح اعتراف کنيم.

رئيس جمهور آمريکا گفت حل اين بحران به بيش از منابع موجود نياز دارد و همه ما بايد مسئوليت هاي خود را انجام دهيم. دولت مسئول تنظيم قوانين عادلانه و اجراي درست آنان است؛ بانک ها و وام دهندگان نيز مسئول پايان دادن به رفتارهايي هستند که ايجاد کننده اين بحران در مرحله اول بودند. هر کدام از ما نيز بايد مسئوليت خود را به عهده گيريم و به ارزشهايي که جامعه ما را تعريف مي کنند باز گرديم. اين کارها آسان نخواهند بود ولي اگر ما بخواهيم با هدف و عزم جدي به پيش برويم، من يقين دارم به اين بحران خاتمه مي دهيم.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/16541
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است