يک شنبه 16 ارديبهشت 1403

همکاری انبوه سازان در طرح مسکن مهر

  تاريخ:هفتم اسفند 1387 ساعت 09:47   |     کد : 16836   |     مشاهده: 809
به گزارش صنعت نیوز، درپی امضای توافق نامه وزارت مسکن و شهرسازی با انبوه سازان ، از توانمندی ها و امکانات این مجموعه برای پیشبرد طرح مسکن مهر استفاده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، درپی امضای توافق نامه وزارت مسکن و شهرسازی با انبوه سازان ، از توانمندی ها و امکانات این مجموعه برای پیشبرد طرح مسکن مهر استفاده خواهد شد.

خواجه دلویی ، معاون وزیر مسکن و شهرسازی ، در گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما ، شمار متقاضیان مسکن مهر را 3 میلیون و 860 هزار خانوار اعلام کرد و گفت : با بررسی 4 شرط شامل تاهل (به جز در موارد استثنا شده)، نداشتن زمین یا واحد مسکونی از ابتدای سال 1384، سابقه دست کم 5 سال سکونت در شهر مورد تقاضا و دریافت نکردن زمین ،‌ مسکن یا تسهیلات یارانه دار از دولت، این تعداد تا امروز به یک میلیون و 450 هزار نفر رسیده است.

وی افزود: 400 هزار متقاضی از این مجموعه در مراحل مختلف آماده سازی هستند، 370 هزار از آماده سازی عبور کرده اند، 180 هزار به مرحله پروانه رسیده اند و بخشی هم از پی سازی گذشته اند.

معاون وزیر مسکن با اشاره به درخواست بخشی از تعاونی ها برای دریافت واحدهای در حال ساخت به جای ساخت مسکن گفت: براساس توافق نامه امضا شده، در سراسر کشور، زمین هایی که سازگار با مسکن مهر هست پس از تعیین قیمت کارشناسی، قیمت ساخت و انعقاد قرارداد توسط سازمان های مسکن و شهرسازی استانها، واگذار می شود و در خلال ساخت، متقاضیان مسکن مهری که علاقه مند هستند به جای زمین واحد مسکونی دریافت کنند به انبوه سازان معرفی می شوند. البته ممکن است یک تعاونی، مسکن مورد نیاز خود را از چند انبوه ساز دریافت کند.

وی نقش دولت را در طرح مسکن مهر آسان کردن کار، پی گیری برای دراختیار قرار داده شدن تسهیلات بانکی، دادن زمین بدون گرفتن پول و کمک در بخش خدمات مهندسی ذکر کرد و افزود: 15 میلیون تومان تسهیلات بانکی در اختیار متقاضیان واجد شرایط گذاشته می شود ولی آنها باید بقیه هزینه ها را خود بپردازند و متناسب با بودجه، سطح زیربنا، مشخصات و مراحل کار را انتخاب کنند.

ایرج رهبر، رئیس انجمن انبوه سازان مسکن تهران نیز ، توافق نامه بین وزارت مسکن و انبوه سازان را یکی از گامهای بسیار موثر و مهم در طول اجرای طرح مسکن مهر برشمرد و گفت: این خواست خود انبوه سازان بود که با دارا بودن تخصص و پشتوانه مالی با توجه به ضعف تعاونی ها در این زمینه، وارد این موضوع شوند البته هنوز جزئیات توافق نیاز به تعیین و شفاف شدن دارد.

وی پیشنهاد کرد که بین انبوه سازان، وزارت مسکن و شهرسازی و بانک ها تفاهم نامه ای برای شفاف شدن اعتبارات تنظیم شود.

مجتبی بیگدلی، رئیس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان کشور هم با تاکید بر نقش تولید کننده حرفه ای در ساخت مسکن گفت: در طرح مسکن مهر، حضور تولید کننده حرفه ای حلقه ای مفقوده بوده است.

وی افزود: همان گونه که ما برای برخی اقلام کشاورزی خرید تضمینی داریم، باید جایگاه تولید کننده مسکن نیز به آن درجه ای از اطمینان برسد که با جرات بیشتری سرمایه خود را وارد کار کند.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/16836
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است